وبلاگ

تعمیر و شناسایی علائم و تعیین خرابی سوکت شارژر لپ تاپ

یکی از معظلاتی که همه ممکن همه افراد با آن مواجه شوند؛خراب شدن سوکت شارژر لپ تاپ میباشد. خرابی سوکت شارژر لپ تاپ یکی از مشکلات عمده کاربران است ولی امروز در این مقاله چند تا از روش های شناسایی علائم خرابی سوکت شارژر و روش های تعمیر آن و با حواندن این موضوعات میتوانید به روش های پیشیگیری آن نیز پی ببرید.جک شارژر لپ تاپ یا اصطلاحا سوکت شارژر لپ تاپ نقطه اتصال شارژر با دستگاه و مدار تغذیه دستگاه به منظور تامین برق مورد نیاز لپ تاپ و یا شارژ باتری می باشد.در ضمن شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر پورت USB میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

رفع درگاه شارژر لپ تاپ

برای رفع درگاه شارژر لپ تاپ،ابتدا باید منبع مشکل را شناسایی کنید. در صورت اتصال پریز برق به مادربرد ، می توانید به راحتی آن را جدا و تعویض کنید.
از طرف دیگر ، اگر جک پاور به مادربورد لحیم شود ، باید آن را از حالت پلاستیکی خارج کرده و جایگزین کنید. همچنین اگر نمی توانید جک کاری را پیدا کنید ، می توانید تنظیم اتصال برق را با یک چوب دم جایگزین کنید.
خسارت وارده به پورت می تواند شدید باشد ، برای ایجاد شاخه ها و یک پیچ گوشتی باید کانکتورهای پورت را به شکل مناسبی تنظیم کنید. همچنین می توانید از موچین استفاده کنید تا شکل آنها را دوباره تنظیم کنید.

شایع ترین مشکل خرابی سوکت شارژر

یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به بروز اختلال در کارکرد سوکت شارژ می شود استفاده از شارژر های تقلبی است . این نوع از شارژر ها به دلیل عدم کیفیت دستگاه را با مشکلات بسیاری رو به رو می کنند.
یکی دیگر از مواردی که کارکرد سوکت شارژ لپ تاپ دل را تحت تاثیر قرار می دهد اتصال و قطع مداوم شارژر لپ تاپ می باشد این کار در صورتی که در طولانی مدت تکرار شود باعث از بین رفتن کیفیت سوکت شارژ و جایگاه آن شده و شارژ لپ تاپ را غیر ممکن می کند.

علائم خرابی سوکت شارژر

علائم خراب شدن سوکت شارژر

با تشخیص علائم خرابی سوکت شارژر لپ تاپ میتوانید برنامه ریزی دقیق تری برای تعمیر سوکت شارژر را انتخاب کنید.این علائم را میتوان در دسته بندی زیر مشاهده کنید:

  1. ممکن است پین داخلی جک DC آسیب دیده باشند.
  2. حدود 70 درصد جک شارژر شما به طور کلی آسیب دیده است.
  3. جک DC به هنگام اتصال و همچنین در طول پروسه شارژ داغ شده و یا جرقه می زند.
  4. جک DC از لپ تاپ خارج می شود.
  5. ترک (مسیر اتصال جک به مدار) مادربرد سوخته است.

تعمیر تخصصی کابل شارژر

کابل موجود در شارژر لپ تاپ شما در نهایت در نقطه ای ضعیف می شود و مشکلاتی را در سوکت شارژر لپ تاپ ایجاد می کند. اگر خوش شانس هستید که یک آداپتور لپ تاپ دارید که دارای نشانگر LED درخشان است تا نشان دهد جریان برق به درستی در حال عبور است، می توانید به راحتی به کابل هایی که دچار قطع شدگی هستند دسترسی پیدا کنید. اگر LED آداپتور شما هنگام اتصال به منبع تغذیه برق روشن می شود، مشکلی در سیم خروجی DC وجود دارد. اگر LED آداپتور شما به هیچ عنوان روشن نمی شود، کابل برق AC را با ولت متر خود بررسی کنید تا مطمئن شوید ولتاژ خروجی وجود ندارد. اگر سیم برق شما برق کافی را تامین نمی کند، ممکن است مشکل از فیوز شکسته، خرابی دوشاخه یا سیم های بریده شده بوجود آید. سعی کنید این یکی از این مشکلات را پیدا کنید. مسئله هر چه باشد، تعویض فیوز خراب، قطع سیم یا دوشاخه آسیب دیده بسیار کم هزینه می باشد. در پایان اگر نتوانستید خودتان کابل را تعمیر کنید میتوانید کابل و لپ تاپ خودتان را در اختیار متخصصان پارسه بگذارید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.