وبلاگ

چرا گوشی با کابل یا بدون کابل به تلویزیون وصل نمیشود؟

روش های مختلفی برای وصل شدن گوشی به تلویزیون هایی میباشد که از این قابلیت پشتیبانی میکنند و تنها دلیل این کار این است که شما فایل های متعدد و یا عکس و ویدیو های خودتون را با خانواده با صفحه نمایش بزرگتر وبهتر به اشتراک بگذارید و به راحتی بتوانید استفاده کنید ؛ ولیکن اکثر مواقع این اتصالات به مشکل بر میخورد یعنی اتصال با سیم و یا بدون سیم دارای مشکلاتی از طرف گوشی شما و یا تلویزیون میباشد که شاید بررسی آن ها  حل کردن این موضوعات در دقایقی یا ساعاتی برای شما باشد و دیگر نیاز به تعمیر کار نباشد ولی اگر مشکل شما جدی باشد و از طرف شما کاری بر نیاید میتوانید از طریق لینک زیر به تعمیر کاران متخصص و حرفه ای پارسه بسپارید.

برای دسترسی به سایت اصلی و بخش تعمیرکاران و متخصصان اینجا کلیک کنید.

دلیل وصل نشدن گوشی به تلوزیون

در ادامه همراه ما باشید تا به ببرسی مشکلات وصل شدن گوشی های تلفن همراه به تلوزیون باشیم.

چرا با سیم گوشی به تلویزیون وصل نمیشود؟

1-استفاده از کابل نامناسب

شاید بتوان گفت اصلی ترین مشکل وصل نشدن استفاده از کابل نامناسب و بی کیفیت باشد.کاربر محترم شاید کابل یو اس بی که برای این کار انتخاب کرده‌اید، از انتقال داده پشتیبانی نمی‌کند.

2-تنطیم نکردن صحیح گوشی

دومین دلیل تنظیم کردن درست و بهینه گوشی هنگام وصل شدن میباشد که هنگام اتصال گوشی به کابل روی صفحه آن یک پنجره ظاهر می‌شود تا گزینه مناسب را برای اتصال خود انتخاب کنید. اگر گزینۀ دستگاه رسانه‌ای MTP انتخاب شده است، باید آن را به MSC یا سایر گزینه‌های مرتبط تغییر دهید.

چرا بدون سیم گوشی به تلویزیون وصل نمیشود؟

1-عدم پشتیبانی سیستمی

اولین دلیل ممکن است پشتیبانی نکردن از طریق سیستم تلویزیون میباشد؛ممکن است تلویزیون یا گوشی شما قابلیت اتصال بی‌سیم و پشتیبانی از  Screen Mirroring را نداشته باشد. البته این موضوع بیشتر در تلویزیون‌های قدیمی دیده می‌شود تا در تلویزیون‌های نسل جدید که اکثر آن‌ها به این فناوری مجهز شده‌اند و شاید این مشکل از سمت شما باشد یعنی این که گوشی همراه شما از این قابلیت‌ها پشتیبانی نمی‌کند. گوشی‌های اپل هم با قابلیتی به نامAirplay  به تلویزیون متصل می‌شوند.

2-باگ‌های نرم‌افزاری

دومین دلیل ممکن است باگ های نرم افزاری باشد بعضی وقت‌ها دستگاه‌های الکترونیکی دچار باگ می‌شوند و هنگ می‌کنند. ممکن است، تلویزیون، گوشی موبایل یا حتی مودم شما دچار یک مشکل نرم‌افزاری کوچک شده باشد و همین موضوع در روند اتصال اختلال ایجاد می‌کند در ضمن در تنظیمات برخی از تلویزیون‌ها گزینه ریست فکتوری وجود دارد که می‌توانید از این گزینه هم استفاده کنید.

3-متصل‌نبودن تلویزیون و گوشی به شبکه یکسان

در نظر داشته باشید که اگر گوشی و تلویزیون شما هر دو به یک شبکه Wi-Fi یکسان متصل نباشند، اتصالی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود. برای اطمینان خاطر بد نیست که در تنظیمات تلویزیون خود Network Setup یا Network settings را باز کرده و نام شبکه وای فای متصل را بررسی کنید.

4-تاییدنکردن مجوز دسترسی

زمانی که شما قصد دارید گوشی اندروید یا آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید، احتمالا هم روی تلویزیون و هم روی صفحه گوشی یک پنجره ظاهر می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا این دو دستگاه اجازه دارند که به یکدیگر متصل شوند یا خیر. شما برای تایید این پنجره یا باید گزینۀ Allow  را انتخاب کنید یا باید کدی را که روی تلفن یا تلویزیون شما ظاهر می‌شود.

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.