وبلاگ

5 روش احتمالی مشکلات خرابی USB

شما از پورت USB در لپ تاپ و کامپیوتر خود برای مسائل گوناگونی مثل گوش دادن موزیک، دیدن فیلم یا موزیک ویدیو، نصب و انتقال برنامه و بازی و یا حتی شارژ کردن گوشی استفاده مکنید و همین موضوعات اهمیت استفاده از این پورت را برای همه کاربران افزایش میدهد.هنگامی که به صورت ناگهانی پورت USB لپ تاپ یا کامپیوتر شما کار نکرد مشکل از سخت افزار یا نرم افزار سیستم خواهد بود.در این مقاله آموزشی پارسه قصد داریم تا مشکلات خرابی پورت USB را بررسی کنیم و چند تا روش که از طریق آن ها میتوانیم این مشکلات را بررسی کنیم؛ به نمایش بگذاریم.

 1- راه اندازی دوباره سیستم لپ تاپ

بهترین روش برای حل این مشکل این است که دستگاه خود را یک بار ریستارت کنید تا مشکل حل شود. سپس ، بعد از Restart سیستم خود دوباره USB خود را وصل کنید. در صورتی که پورت USB کار کرد به این معنا است که مشکل جزئی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

2- تعویض و تعمیر کابل USB

یکی از رایج ترین علت کار نکردن پورت USB در کامپیوترها ، شکسته شدن کابل آن است بنابراین همیشه از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. اگر با تعویض کابل دستگاه شما به طور ناگهانی کار کند ، شما می دانید که مشکل به دلیل شکسته شدن یا شل شدن سیم درون کابل دیگر بوده است.

3-قابلیتUSB SELECTIVE SUSPEND را غیر فعال کنید.

این موضوع مخصوصا هنگام استفاده از لپ تاپ رخ می‌دهد. اگر مایلید که مصرف برق را پایین نگه دارید ممکن است USB Selective Suspend را فعال کرده باشید. USB Selective Suspend یکی از گزینه هایی است که باعث کاهش انرژی دستگاه USB می‌شود و در نتیجه مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند و عمر باتری طولانی تر می‌شود. این قابلیت معمولا خوب کار می‌کند اما در برخی مواقع باعث می‌شود که در پورت USB شما مشکل بوجود آید. برای غیر فعال کردن این قابلیت به کنترل پنل ویندوز بروید و مسیر Hardware and Sound > Power Options را انتخاب کنید در اینجا Change plan settings و سپس Change advanced power settings را انتخاب کنید.

چرا USB لپ تاپ خراب میشود

4- بررسی Device Manager در ویندوز

یکی دیگر از مشکلات خرابی پورت USB مشکلات فنی ویندوز میباشد .برای راه اندازی و اجرا USB می توانید با استفاده از device manager دو کار را انجام دهید. که در ادامه شما را با این دو راه حل آشنا خواهیم کرد. به این نکته توجه داشته باشید که این مراحل برای ویندوز ۱۰ است و ممکن است در نسخه های دیگر ویندوز این مراحل کمی متفاوت باشد.

روش اول :اسکن تغییرات سخت افزاری با استفاده از Device Manager

۱-­ کلیدهای ویندوز و X را به صورت همزمان در صفحه کلید خود فشار دهید سپس از فهرست ظاهر شده Device Manager را انتخاب کنید.

۲-­ اکنون درایو دستگاه خود را پیدا کرده و بر روی آن راست کلیک کنید. سپس ، گزینه scan for hardware changes را انتخاب کنید.

روش دوم :کنترل USB را غیر فعال و فعال کنید

۱-­ همانند روش قبل ابتدا کلید های ویندوز و X را به صورت همزمان در صفحه کلید خود فشار دهید و سپس گزینه Device Manager را انتخاب کنید.

۲-­ اکنون در پنجره باز شده Device Manager در فهرست ظاهر شده در سمت چپ گزینه Universal Serial Bus Controllers را پیدا کنید.

۳-­ خب حالا بر روی فلش رو به پایین در سمت چپ آن کلیک کرده تا فهرست آن را مشاهده کنید.

۴-­ اکنون بر روی اولین کنترل کننده USB در لیست ظاهر شده راست کلیک کرده و سپس گزینه Uninstall device را انتخاب کنید تا غیر فعال شود.

5-لپ تاپ و کامپیوتر خود را بروز رسانی کنید

سیستم خود را بروزرسانی کنید شاید مشکل پورت یو اس پی آن حل شد البته این احتمال بسیار کم است.

بروزرسانی ویندوز:

۱-­ کلیدهای ویندوز و X را در صفحه کلید خود به صورت همزمان فشار دهید تا سپس گزینه Device Manager را انتخاب کنید تا به پنجره آن دسترسی پیدا کنید.

۲-­ گزینه Universal Serial Bus Controllers را در لیست پیدا کنید. سپس ، بر روی فلش کنار آن کلیک کرده تا منو آن را مشاهده کنید.

۳-­ اکنون بر روی اولین کنترل کننده USB راست کلیک کنید. حالا بر روی گزینه update driver کلیک کرده تا کادر محاوره ای آن برای شما باز شود. دو گزینه برای انتخاب وجود دارد که شما باید گزینه search automatically for updated driver software را انتخاب کنید.

۴-­ مراحل قبل را برای هر کدام از کنترل کننده های USB انجام دهید. سپس کامپیوتر خود را ریستارت کرده و در نهایت پورت های یو اس پس خود را چک کنید ببینید کار می کنند.

بای اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر مشکلات جانبی لپ تاپ میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.