وبلاگ

چگونه QR کد را در گوشی های ایفون و اندروید اسکن کنیم؟

امروزه پیشرفتی که در دنیای رسانه و دیجیتال و اینترنت جهانی داشته ایم شاهد تغییراتی بودیم که خیلی شگفت انگیز و خار قالعاده بوده است و یکی از این موضوعات QR کد میباشد که با استفاده از QR کد میتوانید با سزعت بالایی به سایت و یا صفحه اینترنی آن شرکت و یا آن محصول بروید و یا شاید هم با استفاده از این کد ها بتوانید یک پیام متنی بفرستید و یا آن اپلیکیشن را دانلود کنید. نکته قالب توجه این جاست که در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و IOS اصلا نیازی به نصب برنامه خاصی نیست و با برنامه های پیش فرض که از قبل به روی برنامه نصب شده است، این کد ها خوانده میشود.
برای ثبت نام در کلاس های آموزشی پارسه روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

چگونه QR کد را در آیفون اسکن کنیم؟

اگر به نظر شما در محصولات اپل اعم از گوشی های ایفون یا مک بوک یا آیپد برای خواندن کد های کیو آر نیازی به برنامه خاصی میباشد؛سخت در اشتباه هستید و برای خواندن این نوع کد ها فقط کافی است که دوربن های گوشی های آیفون را مقابل کد کیو آر قرلر دهید.

  1. برنامه دوربین یا همان camera را در گوشی خود باز کنید. برای این کار می‌توانید انگشت خود را از سمت راست به سمت چپ بکشید یا در میان برنامه‌ها، دوربین را جستجو کرده و سپس باز کنید.
  2. سپس آیفون خود را به سمت کد بگیرید و منتظر بمانید تا آن را اسکن کند. دقت داشته باشید که نیازی نیست کد کل صفحه را پر کند؛ اما باید هرچهار گوشه کد کیوآر در صفحه نمایش دیده شود. به علاوه، نباید از کد عکس بگیرید یا دکمۀ ثبت عکس را فشار دهید.
  3. پس از چند ثانیه اسکن کد QR با گوشی انجام می‌شود و یک علامت کوچک با عنوان open in chrome در صفحه ظاهر می‌شود. هم زمان نماد کد QR هم در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش داده می‌شود. این نماد به شکل کد و زرد رنگ است.
  4. حالا باید روی نماد qr در پایین صفحه یا روی همان علامت کد ضربه بزنید. با این کار بلافاصله به صفحه اطلاعات یا برنامه موردنظر لینک می‌شوید. پس قبل از این که روی نماد یا علامت ضربه بزنید، از مخرب نبودن کد اطمینان حاصل کنید.

اسکن QR کد در گوشی های آیفون از طریق عکس

  1. از کد QR عکس بگیرید.
  2. سپس عکس ثبت شده را در Photos باز کنید.
  3. در گوشه پایین سمت راست علامت اسکن یک کد سه خطی را مشاهده می‌کنید، آن را لمس کنید.
  4. حالا روی کد QR ضربه بزنید.
  5. با این کار علامت Open in Chrome ظاهر می‌شود که باید آن را انتخاب کنید.

چگونه QR کد را در اندورید اسکن کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم برای سیستم عامل های اندروید هم نیازی به نصب برنامه ای نیست و این نوع برنامه برای خواندن انواع کد ها در به صورت پیش فرض بر سیستم عامل های انواع گوشی ها نصب شده است.

در ضمن این نکته را در نظر داشته باشید که مراحل زیر برای گوشی های سامسونگ و شیایومی و ال جی و … هیج تفاوتی با هم ندارد.

  1. در موبایل خود برنامه دوربین یا Camera را باز کنید. برای این کار می‌توانید انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید یا این که از طریق نوار جستجو، برنامه دوربین را پیدا کرده و آن را اجرا کنید.
  2. حالا گوشی خود را به سمت کد کیوآر بگیرید تا اسکن شود. در نظر داشته باشید که باید هر چهار گوشه کد داخل کادر دوربین قرار داشته باشند. با این کار یک علامت روی صفحه گوشی شما ظاهر می‌شود.
  3. روی علامت ضربه بزنید تا لینک اطلاعات در گوشی شما باز شود. یادآوری می‌کنیم که قبل از اسکن کد مطمئن شوید که مخرب نیست.

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.