وبلاگ

چگونگی از بین بردن حباب گلس و انداختن گلس بدون حباب

صفحه نمایش گوشی ها یکی از اصلی ترین ها و کاربردی ترین قطعاتی میباشد که در هر رسانه اولیت  اولیه میباشد و بر این اساس ابزارآلات متفاوتی اعم از گلس گوشی ها تعبیه شده است که مسئولیت محافظت از صفحه نمایش گوشی های هوشمند را به دنبال دارد. انداختن و بلند کردن گلس گوشی ها در راستای عوض کردن گلس ها ممکن است مشکلاتی را نیز به عهده داشته باشد که یکی از این مشکلات افتادن حباب در زیر گلس میباشد. در این مقاله به بررسی چگونگی از بین بردن حباب گلس  میپردازیم تا اگر شما خواستید گلس خودتان را عوض کنید به این مشکل بر نخورید.

چرا زیر گلس حباب میافتد؟

طبقر تحقیقاتی و فعالیت های میدانی که محققان پارسه در این حوزه داشتند دریافتند که شما اگر تعمیرکار حرفه ای موبایل هم باشید در هنگام عوض کردن گلس موبایل بنا به دلایلی که در ادامه به آن میپردازیم تا با حل کردن این مشکلات کمتر شاهد این اتفاق باشیم.

1- یکی از دلایلی که باعث حباب افتادن زیر گلس گوشی بد نصب کردن آن است، اگر دقت نکنید و تمام هوای بین گلس و صفحه را تخلیه نکنید و گلس را نصب کنید، نمی توانید پس از آن حباب ها را به خوبی خالی کنید و باعث صدمه زدن به گلس و همچنین ضعیف شدن چسب گلس می شود.

2- دومین مورد که باعث اختلال در انداختن گلس گوشی میشود، کیفیت قابل مقایسه انواع گلس ها در هنگام خرید میباشد که اگر شمادر هنگام خرید بنا به دلیلی اعم از ارزان تر بودن گلس، نشناخته بودن برند گلس و ... گلس های بی کیفیت را انتخاب میکنید.

3-استفاده از قاب گوشی لبه‌ دار یکی دیگر از عوامل هوا گرفتن گلس است. این مدل قاب‌ها، با فشار آوردن به اطراف گلس باعث بلند شدن آن از سطح نمایشگر شده و ایجاد حباب می‌کنند.

راه های از بین بردن حباب های زیر گلس گوشی

حالا که دلایل حباب افتادن در هنگام انداختن گلس گوشی و یا حتی قبل تر از یعنی در هنگام خرید مشخص شد میخواهیم به بررسی چند مورد از اقدااتی که باعثر حل شدن این موضوع میشود بپردازیم؛ پس تا اخر همراه 123پارسه باشید.

1-سطح نمایشگر را با یک پارچه و یا دستمال بدون پرز پاک کنید.

گردوغبار و یا زباله‌ها می‌توانند سطح صفحه‌نمایش را ناهموار کنند و باعث ایجاد حباب زیر گلس شوند. با کمک یک پارچه از جنس میکروفایبر (اگر از این نوع پارچه در دسترستان نیست، می‌توانید از دستمال عینک استفاده کنید.) و مرطوب کردن آن با الکل، روی نمایشگر دستگاه را پاک کنید. سپس با قسمت خشک پارچه، کاملا رطوبت آن را بگیرید. این نکته را یادمان باشد که طبق تحقیقات اصلی ترین دلیل برای ایجاد  شدن حباب در انداختن گلس بودن آشغال و مقادیر کثیف در قبل از انداختن گوشی میباشد.

2-استفاده از مایع UV در هنگام انداختن گلس میباشد.

مایع UV در پک گلس های مارک خوب وجود دارد و یا لوازم جانبی فروشی ها هم ازین نوع مایع می فروشند. این مایع به گوشی صدمه ای وارد نمی کند و مخصوص چسباندن گلس به صفحه است. برای استفاده از این مایع برای گرفتن حباب گلس یک گوش پاک کن را به مقداری از این مایع آغشته کنید و به لبه گلس چسبانده شده بمالید، سپس با انگشت حباب را به بیرون هدایت کنید. اگر مایع وارد زیر گلس نشد، گوشه ای که نزدیک به حباب است را بلند کنید تا مایع به زیر گلس نفوذ کند و با انگشت به آرامی حباب را به بیرون هدایت کنید، در آخر مایع اضافه روی گوشی را دستمال خشک کنید و با کارت به آرامی روی گلس بکشید تا گلس محکم به صفحه بچسبد.

حباب زیر گلس گوشی

3-گرفتن حباب به کمک روغن

طبق تجربه کاربران و تعمیر کاران پارسه پس از امتحان روش های مختلف می توانید به کمک روغن زیتون میتوانید به راحتی حباب زیر گلس را محو کنید. ابتدا یک گوش پاک کن بردارید و نوک آن را به مقدار خیلی کم روغن آغشته کنید و به آرامی روی لبه گلس که به حباب نزدیک است بمالید، سپس با انگشت حباب را به سمت بیرون برانید. اگر کارساز نبود لازم است مقداری گوشه گلس را با تیغ بلند کنید تا روغن به زیر گلس کشیده شود و هوا را پر کند، سپس به آرامی با کارت یا انگشت از مرکز گلس به سمت لبه گوشی بکشید تا هم روغن و هوا از زیر گلس خارج شود و هم گلس محکم به صفحه بچسبد. حالا سریعا روغن باقیمانده را به کمک دستمال پاک کنید، نگران نباشید روغن زیتون تا زمانی که در حد خی

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.