وبلاگ

آشنایی با ASIC Miner، ماینری خاص و پرقدرت

در ابتدای کار استخراج رمز ارزها پروسه پیچیده ای برای انجام این کار وجود نداشت.به این صورت که استخراج را هرکسی میتوانست انجام دهد.اما این روزها با پیشرفت و گسترده شدن دنیای ارزای دیجیتال،استخراج این ارز هم احتیاج به سخت افزار های خاصی دارد.حتی این روزها برای استخراج ارزهایی مانند لایت کوین، دش یا حتی بیت کوین، در قدم اول شما احتیاج به سخت افزار تخصصی دارید.اما در این میان ماینری با نام Asic در بازار وجود دارد ک با روش پردازشی خاصی استخراج را انجام میدهد.این ماینر با استفاده از مدارهای کنار هم برای پردازش صدا یا مدیریت تماس تلفنی استخراج ارزی خاصی را انجام میدهند.

در دنیای Cryptocurrency ایسیک را رایانه‌ای برای استخراج کوین معرفی کرد.Bitcoin به عنوان یکی از شناخته شده ترین و تاثیرگذارترین رمزارزها که اجماعی به صورت غیر متمرکز است. از سوی دیگر Bitcoin توانایی مقاومت در مقابل دستگاه ASIC ندارد.اینگونه است که این روزها به گوشتان رسیده است که اغلب رمزارزها توسط دستگاهی با نام ASIC استخراج میشود.بله دقیقا منظورمان دستگاه مورد بحث ما در این مقاله است.از سوی دیگر الگوریتم هشینگ می‌توان در برابر دستگاه استخراج ایسیک مقاومت کرد.


نکته :

هشینگ فرایندی است که در آن یک عملگر ریاضی به نام تابع هش، داده‌های ورودی مثل اعداد، حروف و تصاویر را به خروجی رمزگذاری شده تبدیل می‌کند


اسیک ماینر (ASIC Miner) چه میکند؟

در کل، استخراج به فرآیندی گفته میشود که محاسبات پیچیده ای انجام میدهد تا به یک عدد خاص برسد. هر ماینری قبل از دستیابی به رمزها باید در طول یک پروسه پیچیده محاسباتی را انجام دهد تا اعدادی را پیدا کند.اولین فردی که ک به این اعداد دسترسی پیدا کند پاداش خود را دریافت میکند.

اشخاص و ماینرهای قدرتمندی، برای رسیدن به بیتکوین و استخراج آن تلاش میکنند.در این میان برای استخراج ارز گاهی گروه هایی تشکیل میشود.در هر صورت یک موضوع مشخص وجود دارد که مرتبط به سرعت سخت افزار شما دارد، هرچه سرع سخا افزار شما بیشتر باشد درآمد بیشتری به دست می آورید.پس اگر بودجه ای ک برای سرمایه گذاری در استخراج کوین در نظر گرفته اید زیاد باشد بهتر است ماینرهای ASIC را مدنظر قرار دهید.در این صورت شانس بیشتری برای درآمد از رمز ارزها خواهید داشت.

 

 

هر ارزِ رمزگذاری شده، الگوریتم هَش خاص خود را دارد اما مزیت ماینرهای ASIC جهت استخراج این است که از الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌کند. به عنوان مثال استخراج کننده‌های بیت کوین برای محاسبه، از الگوریتم هش SHA-256 استفاده می‌کنند. یا برای لایت کوین، از Scrypt استفاده می‌شود. در نتیجه از نظر فنی، می‌توان هر سکه‌ای (کوین) که مبتنی بر همان الگوریتم است را استخراج کرد؛ البته به طور معمول، افرادی که سرمایه تهیه و استفاده از سخت افزار ASIC را برای استخراج بیت کوین را دارند، به دنبال همین هدف هستند.

چه چیزی یک اسیک ماینر (ASIC Miner) را بهتر می‌کند؟

زمانی که صحبت از استخراج Cryptocurrency باشد، نکته مهم این است که صرفه اقتصادی ارزی که استخراج میکنید نسبت به هزینه های شما (هزینه برق، نگهداری، خرید سخت افزار) بیشتر باشد. پس دقت کنید که اگر هزینه بیشتری میپردازید در مقابل ارزی را استخراج کنید که ارزش بیشتری داشته باشد.

وقتی سخت‌افزار مورد نظرتان برای استخراج ارز را انتخاب و تهیه کردید، مهم است سیستم‌های قوی و کارآمدی داشته باشید. این موارد با سخت افزار هایی مانند کارت گرافیک یا CPU متفاوت است. به عبارتی، اسختراج کنندگان ASIC برای محاسبات یک الگوریتم هش خاص که توسط یک فرد رمزگذاری شده است، استفاده می‌شوند.

دلیل اصلی این موضوع هم این است که این استخراج کنندگان تنها بر روی یک شاخه کار تمرکز دارند و پردازش بسیار قوی را انجام میدهند.این استخراج کننده هش ریت بالایی را ارائه می‌دهد و از سوی دیگر مصرف کمتری دارند.همچنین میتوان گفت که مصرف انرژی آنها از یک دکل استخراج با هشت کارت گرافیک  است. مزیت و تفاوت مهم این دستگاه ها باعث تفاوت با دستگاه های دیگر شده است.

هزینه استخراج کننده ASIC چقدر است؟

اگر شما یک فرد مبتدی هستید و تازه اول راه، مطمئنا هزینه کردن 2400 دلار برای خرید یک دستگاه با توانایی 110 تریلیون هش در ثانیه و مصرف برق 3250 وات، زیاد به نظر میرسد.مدل دستگاه گفته شده S19 Pro از شرکت Bitmain است.البته این شرکت مدل ارزان تری از این دستگاه را هم دارد که توانایی 95 تریلیون هش در ثانیه دارد.این دستگاه قیمتی در حدود 1800 دلار دارد.

اگر بخواهید مقایسه ساده ای بین دستگاه ASIC و به عنوان مثال کارت گرافیک GTX 1070 داشته باشید، توانایی کارت گرافیک مورد نظر 30 میلیون هش در ثانیه است و قیمتی نزدیک به 430 دلار دارد.حالا اگر 8 عدد از این مدل کارت گرافیک را در یک دکل در کنار هم قرار دهید نهایتا به رقم 240 میلیون هش در ثانیه خواهید رسید، در صورتی که 3440 دلار پول داده اید! البته در کنار این مبلغ باید هزینه های دیگری مانند تهیه شاسی، مادربرد، حافظه و منبع برق و البته مصرف 150 واتی هر کارت گرافیک را هم در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.