وبلاگ

اسنپدراگون 820 قدرتمندتر از اکسینوس 7420 است

کوالکام نتوانست با اسنپدراگون ۸۱۰ بر موج گوشی‌های هوشمند اندرویدی سوار شده و همچون نسل‌های پیشین این تراشه، به قدرت بلامنازع چیپ‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تبدیل شود؛ از این‌رو متخصصان کوالکام تصمیم گرفته‌اند تا نسل جدید تراشه‌ی خود را با بهترین ویژگی‌های ممکن روانه‌ی بازار کنند. پن جیوتانگ، تحلیل‌گری است که آخرین اطلاعات را از یک منبع آگاه درون کوالکام در مورد اسنپدراگون ۸۲۰ به دست آورده است. براساس اطلاعات ارائه شده، اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام از تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ که این روزها می‌توان روی اغلب پرچمداران سامسونگ مشاهده کرد، قوی‌تر است.

اطلاعات فاش شده حکایت از این دارند که اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر عملکرد پردازشی ۵۰ درصد قوی‌تر از اکسینوس ۷۴۲۰ است. این موضوع در حالت تک هسته‌ای نیز صادق است و اسنپدراگون ۸۲۰ اختلاف ۵۰ درصدی در میزان قدرت پردازشی را در حالت تک هسته‌ای نیز حفظ کرده است.

البته باید دوباره به این موضوع اشاره کرد که این دو تراشه متعلق به دو نسل متفاوت هستند؛ با این وجود اختلاف ۵۰ درصدی در عملکرد این دو تراشه بسیار چشم گیر است. در واقع به ندرت می‌توان چنین اختلافی را در قدرت دو نسل از تراشه‌ها دید. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که نشان از قرار گرفتن اسنپدراگون ۸۲۰ در قلب گلکسی اس ۷هایی دارد که در بازار آمریکا و چین عرضه خواهند شد. هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ در پی استفاده از اسنپدراگون ۸۲۰ در گوشی هوشمند پرچمدار سال آینده‌ی خود است.

از جمله‌ی مشخصات فنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ باید به بهره‌گیری از هسته‌های اختصاصی کوالکام با عنوان Kryo اشاره کرد. اسنپدراگون ۸۲۰ از وجود پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰، پردازنده‌ی تصویر هگزاگون ۶۸۰ و اتصال سریع‌تر LTE و WiFi اشاره کرد.

رقابت اصلی زمانی شکل خواهد گرفت که سامسونگ نسل جدید تراشه‌ی خود را معرفی کند.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.