وبلاگ

تفاوت بین Soft-Reset و Hard-Reset در آیفون

تفاوت بین Soft-Reset و Hard-Reset در آیفون

آیفون یکی از همه کاره ترین گجت های دنیای فناوری مدرن است. اما مفیدترین و سودمندترین چیزها در این دنیا معایبی نیز دارد.

 

با وجود همه برنامه‌های مختلف و آسان برای استفاده در آیفون اپل، گوشی در معرض یخ زدگی یا به عبارت دیگر فقط قطع می‌شود. این بدان معناست که تلفن روشن می‌ماند اما حتی پس از فشار دادن دکمه‌ای روی گوشی، هیچ چیز کار نمی‌کند. گاهی اوقات گیر می کند یا بسیار کند پردازش می شود. اگر یک یا دو بار اتفاق افتاده باشد، اشکالی ندارد، وگرنه باید آن را برطرف کنید.

 

برای غلبه بر این مشکل، دو گزینه وجود دارد:

تنظیم مجدد نرم افزار

هارد ریست

 

نحوه تنظیم مجدد نرم افزار آیفون

 

راه اندازی مجدد یا راه اندازی مجدد آیفون را Soft Reset می نامند. اگر گوشی شما یخ می زند و هیچ یک از دکمه ها فعال نیست، باید گوشی خود را تغییر دهید و سپس آن را مجددا راه اندازی یا راه اندازی مجدد کنید تا مشکل برطرف شود. اینطوری باید انجامش بدی. در سمت راست بالا، کلید روشن/خاموش را خواهید دید. آن را برای چند ثانیه فشار دهید و پیامی روی صفحه نمایش چشمک می زند. به عنوان “Slide To Power Off” خوانده می شود. آن را بلغزانید و گوشی کاملا خاموش می شود. سپس همین دکمه را به مدت طولانی فشار دهید و گوشی ریستارت می شود. اینجوری سافت ریست میکنید. این روش به عنوان راه اندازی مجدد نرم افزار نیز شناخته می شود. اگر مشکل برطرف شد، لازم نیست به مرحله بعدی بروید، در غیر این صورت باید آن را هارد ریست کنید.

 

چگونه یک آیفون را هارد ریست کنیم

 

بازگرداندن آیفون به تنظیمات اولیه کارخانه همان چیزی است که به عنوان هارد ریست شناخته می شود. این روش معمولاً توسط یک مرکز خدمات یا یک تکنسین حرفه ای انجام می شود، اما پیروی از نکات ارائه شده توسط ما می توانید به راحتی این کار را خودتان انجام دهید. شما می توانید این کار را در رایانه ای با اتصال به اینترنت انجام دهید. گوشی خود را با کابل دیتا USB به کامپیوتر متصل کنید و نرم افزار iTunes را باز کنید. گزینه ای به عنوان “بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه” داده شده است. روی این گزینه کلیک کنید و آیفون خود را هارد ریست کرده اید.

 

 

روش هارد ریست جایگزین

 

دکمه Home + دکمه پاور را به طور همزمان فشار دهید و آن را فشار دهید. اکنون دوباره راه اندازی خواهد شد. ممکن است حتی یک دقیقه طول بکشد، بنابراین وحشت نکنید. لوگوی اپل را نشان می دهد و سپس ادامه می دهد. شما یک هارد ریست انجام داده اید!

 

روش فوق برای استراحت سخت و ریست نرم برای همه مدل های آیفون اپل از جمله iPhone 3gs، 4، 4s، 5، 5s و 5c یکسان است.

 

توصیه ما:بازنشانی سخت تلفن، تمام داده ها و اطلاعات ذخیره شده در تلفن شما را پاک یا پاک می کند، بنابراین بهتر است از همه داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. قبل از انجام هارد ریست، باید بدانید که چگونه از اطلاعات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. و یک چیز دیگر، فقط در صورتی که گوشی به طور مکرر یخ می زند، هارد ریست را روی گوشی خود انجام دهید. در غیر این صورت، تنها با ریست کردن نرم افزاری دستگاه، مشکل شما حل خواهد شد.

لینک مقاله اصلی : https://www.allgsmtips.com/difference-between-soft-reset-and-hard-reset-in-iphone/

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.