وبلاگ

داستان تاریخچه بلوتوث و قابلیت های آن

بلوتوث، اسمی آشنا برای همه مردم دنیا که خیلی زیاد این اسم را شنیده اند و بارها و بارها با آن کار کرده اند، بلوتوث در حقیقت فناوری بی سیمی است که با برقراری یک ارتباط بی سیم بصورت رایگان برای شما بین دستگاه های مختلف فایل ارسال می کند.
بلوتوث تقریبا قدیمی ترین تکنولوژی انتقال اطلاعات به شمار می آید که اولین بار در سال 1994 ایده اش در ذهن کارمندان خلاق شرکت سوئدی اریکسون آمد؛ از آن زمان تا به امروز بلوتوث بسیار پیشرفت کرد و رفته رفته بشدت محبوب شد.

فلسفه انتخاب اسم بلوتوث چه بود ؟

این اسم که الهام گرفته شده از لقب یک پادشاه دانمارکی است که به وصل کننده دو قوم جنگجو به صلح و دوستی معروف بود؛ حتی لوگوی بلوتوث هم مربوط به همان کشور دانمارک است که ریشه در تاریخ و تمدن این کشور دارد.

مزایای استفاده از بلوتوث

کم هزینه بودن

بلوتوث هزینه ای ندارد و بسیار ارزان و راحت می شود با آن کار کرد بدون حتی ضره ای هزینه! و این یکی از دلایلی بود که باعث شد بلوتوث خیلی سریع در بین مردم طرفدار پیدا کند و این تکنولوژی به سرعت در تمام موبایل ها فراگیر شد و همه از آن برای انقال اطلاعات استفاده میکردند.

اتوماتیک بودن

بلوتوث های که بر رروی موبایل های تک تک ما سالهاست وحود دارد این است که بلوتوث خودکار دستگاه مورد نظر را می تواند یافت کند و به آن پیغام ارسال کند!

در دسترس بودن آن در همه جا

تقریبا مکانی وجود ندارد که بلوتوث نتواند در آنجا کار کند و آنتن بلوتوث همیشه برقرار هست فقط میبایستی موبایل ها و یا کامپیوتر و لپ تاپ اگر قرار است انتقال اطلاعات انجام دهند زیادی دور نباشید تا ارتباط قطع نشود.

انتقال داده بصورت امن

بلوتوث سیستم انتقال اطلاعاتی است که بصورت امن و با رمزنگاری های مختلف باعث شده تا ما انتقال ارتباط امنی را تجربه کنیم.

نقاط ضعف بلوتوث

تکنولوژی قدیمی

با تمام این مزیت هایی که بلوتوث دارد، اما امروز نیاز بود تا بلوتوث نیز همراه با جهان هستی رشد کند و آپدیت شود؛ نسخه 5.0 بلوتوث کاملترین نسخه ای هست که در ایران هم اکنون وجود دارد.

سرعت کم در انتقال اطلاعات

بلوتوث 4.0 واقعا قدیمی شده بود و حتی توان مقابله با وای فای دایرکت را نیز نداشت حال چه برسد بتواند با اپ هایی مثل زاپیا و شیرایت مقابله کند.

سخن پایانی
این مقاله هم به پایان رسید و ما سعی خودمون رو کردیم در این مقاله به بررسی مختصری از بلوتوث بپردازیم و با کالبد شکافی ای کوچک بفهمیم که این ابزار چه کاربرد های خوب و چه نقاط ضعفی دارد.

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.