وبلاگ

4 تا از دلایل کاهش سرعت گوشی

چرا گوشی کند کار میکند؟ چرا سرعت گوشی کم شده است؟ دلیل کم شدن سرعت گوشی چیه؟ این سوالات و سوالات دیگر برخی از سوالاتی میباشد که در ذهن بسیاری از کاربران پیش آمده است و جواب های بسیاری برای آن ها پیدا نشده است ولی ما در این مقاله سعی کردیم تا 4 تا از دلایل کاهش سرعت گوشی را بررسی کنیم تا اگر روزی گوشی شما هم سرعت آن کم شود بتوانید با خواندن این مقاله مشکلات آن را بر طرف کنید.

دلایل کاهش سرعت گوشی

1- پر شدن یا خرابی حافظه داخلی اولین دلیل کند شدن گوشی

یکی از دلایل کاهش سرعت گوشی که در بسیاری مواقع، علت کند شدن گوشی از فرسودگی یا پر شدن فضای آزاد حافظه داخلی دستگاه ناشی می شود.پر شدن ظرفیت حافظه موجب کاهش سرعت ذخیره اطلاعات و داده ها و متعاقب آن، کند شدن سرعت گوشی می شود.اجرا شدن برنامه های مختلف، ذخیره اطلاعات، عکس و تصاویر بر روی گوشی، به تدریج پر شدن فضای آزاد حافظه را به دنبال دارد. همچنین، اجرای هر اپلیکیشن موجب ذخیره مقداری از فایل اجرایی بر روی حافظه می شود. این امر با گذشت زمان موجب شکل گیری حجم قابل توجهی از فضای حافظه با عنوان کش (Cache) می گردد.

2-بروزرسانی سیستم عامل و اپلیکیشن ها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند تأثیر زیادی در کند شدن گوشی داشته باشد، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها است. معمولا نسخه‌های جدید آن‌ها از امکانات بیشتری بهره می‌برند و بهره‌گیری از امکانات بیشتر مساوی است. البته این مورد یک تئوری محسوب می‌شود که طرفداران و مخالفان زیادی هم دارد. حداقل در فضای اندروید، بیشتر گوشی‌ها بعد از دو سال دیگر به‌روزرسانی‌های مربوط به سیستم‌عامل را دریافت نمی‌کنند و به همین خاطر این تئوری برای بیشتر آن‌ها چندان صادق نیست. علاوه بر این، حداقل ویژگی‌های سخت‌افزاری لازم برای اجرای نسخه‌های مختلف اندروید، معمولا تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و به‌عنوان مثال یک گوشی قدیمی که فقط از یک گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد، به طور ناگهانی توانایی اجرای اندروید اوریو یا اندروید P را از دست نخواهد داد.

دلایل کاهش سرعت گوشی

3-کاهش عمر باتری

در مواردی علت کند شدن گوشی با کاهش عمر باتری دستگاه مرتبط است. به طور معمولی، باتری های گوشی پس از دو یا سه سال با کاهش ظرفیت روبرو می شوند. در این شرایط، پس از شارژدهی، قسمت زیادی از شارژ هدر رفته و به گرما تبدیل می شود. گرمای ایجاد شده ضمن تاثیر گذاشتن بر روی عملکرد پردازنده، کاهش سرعت عملکرد و پردازش دستگاه را در بر دارد.

4-فعال بودن اپلیکیشن های پس زمینه

علت بعدی کند شدن گوشی به فعال بودن بیش از حد اپلیکیشن های مختلف در پس زمینه دستگاه مربوط می شود. این برنامه ها برای اجرا و راه اندازی، از منابع پردازشی مختلف گوشی استفاده به عمل می آورند. علاوه بر این، برنامه های نصب شده به بخش های گوناگون موبایل از قبیل اینترنت، شبکه داده و عملکرد کلی سیستم دسترسی دارند.

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.