وبلاگ

روش های جدید افزایش عمر باتری لپ تاپ

شما ممکن است جزو افرادی باشید که در طول روز به مدت زیاد با لپ تاپ خود کار می کنید . هرچه بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید زودتر باتری آن را از دست خواهید داد! روش هایی وجود دارد که می توانید با بهره گیری از آنها این روند فرسایش باتری را کند کنید. توجه داشته باشید که این روش ها موثر هستند اما انتظار نداشته باشید که انجام دادن این مراحل 4 سال به عمر باتری لپ تاپ شما اضافه کند.

برای ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

تنظیمات power saving

این تنظیمات در سیستم عامل های جدید تدارک دیده شده اند تا عمر باتری را افزایش دهند . گمان نکنید که سیستم عامل شما به صورت پیش فرض این تنظیمات را فعال سازی می کند . این اتفاق عملی نیست! این شما هستید که باید از امکانات سیستم عامل جدید جهت افزایش عمر باتری لپ تاپ خود استفاده کنید. در ویندوز 11 مانند تصویر زیر می توانید آن را فعال کنید. با این کار نور صفحه شما کم می شود و برخی برنامه هایی که در زمینه در حال اجرا شدن است بسته می شود.

جدا کردن لوازم جانبی هایی که باعث کاهش عمر باتری لپ تاپ می شوند

در حالتی که از هارد یا فلش خود استفاده نمی کنید لوازم جانبی را از دستگاه خود جدا کنید . وجود و اتصال این لوازم های جانبی باتری مصرف می کند . این مصرف باتری در طولانی مدت باعث کاهش عمر آن شده و به ان آسیب می رساند.

برنامه ها را نسبت به میزان رم دستگاه خود مدیریت کنید

شما می توانید برنامه های دستگاه خود را مدیریت کنید. در ابتدای کار با هر دستگاهی نکته ای که لازم است بدانید این است که توان لپ تاپ شما چقدر است؟ کار کشیدن بیش از توان دستگاه باعث فرسودگی چندین برابر تمام تجهیزات آن می شود. باتری لپ تاپ شما استثنا نمی باشد! اگر رم 4 دارید و اتوکد و فتوشاپ را با هم باز کنید می بینید که لپ تاپ داغ می شود . این داغ شدن لپ تاپ اخطاری برای آسیب لپ تاپ است . هرگز اجازه ندهید دستگاه شما داغ شود چون این روند نه تنها به باتری بلکه به بقیه بخش های دیگر لپ تاپ آسیب زده و آنها را فرسوده می کند.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.