وبلاگ

لپ تاپ AMD یا اینتل کدام بهتر است ؟

با پیشرفتی که طی سال های اخیر در دنیای رسانه دیده شده است و پیشرفتی که  سایر الزامات را برای ساخت و طراحی انواع جدید لپ تاپ ها کرده است تا لپ تاپ ها و سیستم عامل های جدیدی وارد بازار رسانه شوند تا چشم مردم و کاربران به این دنیای رسانه و فضای مجازی باز شود و برای خریداری و استفاده از انواع لپ تاپ ها در فضای شخصی و فضای کاری با دانش بیشتری تصمیم بگیرند و سوالی که اخیرا ذهن کاربران را مورد بررسی قرار داده است این است که از بین لپ تاپ های AMD یا اینتل کدامشان بهتر است و مورد نیاز آن ها میشود، پس در این مقاله این مورد را برای شما مورد بررسی قرار میدهیم تا از دانش لازم برای خرید این مدل لپ تاپ ها استفاده کنند.

در مورد فضای داخلی و رم و CPU و کارت گرافیک و سایر موارد نرم افزاری لپ تاپ ها میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://123parse.com/blog/

ابتدا لپ تاپ های AMD و اینتل را برای شما باز میکنیم.

لپ تاپ های اینتل

ابتدا باید شما محصولات هر گروه را به درستی بشناسید یعنی از نرم افزار و سخت های افزار های لپ تاپ های اینتل شناخت کامل و کافی را داشته باشید؛جدید‌ترین نسل پردازنده‌های لپ‌تاپ اینتل در چهار نسخه عرضه می شود که در برگیرنده مدل‌های کم مصرف و مدل‌های متوسط و مدل‌های قدرتمند است.

تعداد هسته‌های برخی از پردازنده‌‌های لپ تاپ سری های قوی تر از مدل های به نسبت متوسط تر کم تر است. به طور کلی، پردازنده‌های سری های ضعیف و متوسط در لپ‌تاپ‌های سبک‌تر و نازک‌تر با تمرکز بر مصرف انرژی و پردازنده گرافیکی مناسب عرضه می‌شوند.معمولاً در کنار این پردازنده یک کارت گرافیک مجزا نیز در کنار شتاب دهنده گرافیکی ارائه می‌شود.

در ادامه چند نوع از پردازنده های لپ تاپ های برای شما معرفی میکنیم.

Intel Celeron, Intel Pentium, Intel Core i3, AMD A4, AMD A6                     رده CPU: پایین

Intel Core i3, AMD A8, AMD A9, AMD A10, AMD Ryzen 3                            رده CPU: پایین

Intel Core i5, Intel Core i7, AMD Ryzen 5, AMD Ryzen 7                            رده CPU: متوسط

Intel Core i7, Intel Core i9, AMD Ryzen 7                                                   رده CPU: بالا

تعداد هسته های CPU های اینتل

پردازنده‌های رده پایین مثل core i3 دو هسته دارند. پردازنده های Core i7 و Core i5 بین چهار تا هشت هسته دارند که آنها را برای اغلب کاربری‌ها مناسب می‌کند.

لپ تاپ های اینتل

لپ تاپ های AMD

یکی از مواردی که میتوان در لپ تاپ های AMD به آن اشاره داشت سریع‌ترین پردازنده‌های لپ‌تاپ AMD تنها 8 هسته دارند و این درحالی است که سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل به 16 هسته پردازشی مجهز شده‌اند.شرکت AMD خود را به تولید پردازنده محدود نکرد واین شرکت یک مجموعه‌ای مجزا از بهترین کارت گرافیک‌های بازار را تولید کرده و وارد بازار رسانه کرده است و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.شرکت های سونی و مایکروسافت برای کنسول‌های بازی خود از پردازنده و کارت گرافیک AMD استفاده می‌کنند.

معرفی برخی از پردازنده های AMD

1- پردازنده های سری رایزن :

یکی از پرفروش ترین محصولات AMD هست که سری تولید آن مربوط به سال 2017 میباشد و نام انواع CPU رایزن به رقیب قدرتمند اینتل Core تبدیل شدند.

2- پردازنده های سری رایزن 3 :

رایزن ۳ ضعیف‌ترین عضو خانواده رایزن است اما قدرت کافی برای تمام کارهای روزمره را در اختیار شما قرار می‌دهد ،باید بدانید که انواع پردارزنده های AMD رایزن ۳ تنها به شکل APU عرضه می‌شوند.

APU بدین معنا است که در کنار پردازنده، کارت گرافیک یکپارچه نیز وجود دارد.

3-پردازنده های سری رایزن 5 :

از جدیدترین سری های رایزن های AMD به حساب میآید و این پردازنده برای کسانی که قدرت پردازش بالا را با کم‌ترین قیمت می‌خواهند مناسب است. این پردازنده در انواع لپ تاپ گیمینگ دیده می‌شود.

لپ تاپ های AMD

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.