وبلاگ

نقش کلید های Fدر لپ تاپ چیست?

همانطور که خودتان اطلاع دارید هر کدام از  کلید های لپ تاپ و کامپیوتر نقش های مهمی علاوه بر تایب اعداد و حروف دارند؛اما اگر قسمت بالای کیبورد لپ تاپ خودتان را مشاهده کنید 12 عدد کلید حروف F را میبینید که نقش های هر کدام از آن ها متفاوت میباشند که شما اگر به نقش های کلید های F پی ببرید خیلی از کار های روزمره خودتان را با فشردن این کلید ها به راحتی انجام میدهید. در ضمن شما اگر میخواهید از سایر مقالات 123 پارسه در راستای افزایش دانش کامپیوتر خود استفاده کنید میتوانید به ادامه مطلب مراجعه کنید .

نقش های کلید های F1 تا F6

کلیدF1 :

با گزفتن این کلید پنجره help برای توضیحات بیشتر در مورد نرم افزاری  و ویندوزی که در حال کار با آن هستید باز می کند .در محیط ویندوز ، کلید win به علاوه F1 ،  و باز کردن این پنجره شما کارهایی که با ویندوز می توانید انجام دهید را آموزش میبینید و در همان صفحه ویدیو های آموزشی دیگری نیز دیده میشود .به عنوان مثال نحوه نصب و راه اندازی پرینتر با کامپیوتر را برای شما به نمایش میگذارند.

کلید F2:

این کلید برای تغییر نام دادن فایل و فولدرها در ویندوز به کار میرود؛به گونه ای که شما کاربر محترم فایل مورد نظر را انتخاب می کنید و سپس کلید F2 را میگیرید تا تغییرات لازم روی فایل شما انجام شود. در نرم افزار های لپ تاپی از جمله WORD ، Excel ، Powerpoint، با گرفتن کلید های مختلف و  ترکیبی Ctrl + Alt + F2 می توانید پنجره مربوط به باز کردن فایل ها را ببنید.

کلید F3:

با  گرفتن کلید تابعی F3 در محیط ویندوزی که شما استفاده میکنید ، پنجره مربوط به جستجو در ویندوز و هارد کامپیوتر شما لود میشود. کافیست روی دسکتاپ این کلید را بزنید و ببینید که چه اتفاقی می افتاد. .در برخی از برنامه ها به ویژه  برنامه Word ، برای اینکه کلمه انگلیسی که با حروف کوچک نوشته شده است و میخواهید آنرا به حروف بزرگ تبدیل کنید کافیست کلید های  مختلف و ترکیبی Shift + F3 را باهم فشار دهید.

کلید F4:

در اینترنت بین المللی اکسپلورر و همچنین ویندوز اکسپلورر ؛با زدن کلید تابعی F4 ، آدرس بار Address Bar باز می شود.در برخی از نرم افزار های داخل سیستم کلید F4 کارایی های دیگری هم دارد برای مثال در نرم افزار Word با زدن کلید تابعی F4 ، آخرین عبارتی که نوشته اید را تکرار خواهید کرد  و یا در نرم افزار Excel ، با زدن کلید تابعی F4 ، می توانید پیش نمایش پرینت را ببینید.

کلیدF5:

در ویندوز های 7 و10 و مرورگر ها با زدن کلید تابعی F5 ، عملکرد Refresh صورت می گیرد که در مرورگر های اینترنت مثل گوگل یا فایرفاکس و ..  با استفاده از کلید های متفاوت و ترکیبی Ctrl + F5 می توانید تمام تب هایی که باز است را ریفرش کنید .

کلیدF6:

در بیشتر مرورگر های اینترنتی مثل کروم یا فایر فاکس و یاهو، کلید F6 را که بزنید ، آدرس بار در حالت انتخاب قرار می گیرد.وقتی روی دسکتاپ هستید، با زدن کلید تابعی F6 می توانید بین آیکون های دسکتاپ، را تغییر دهید.

 

 

کلیدF7:

این کلید نیز مثل سایر کلید های دیگر در برنامههای متفاوتی کارایی دارد برای مثال با استفاده از دکمه Shift و کلیدF7 در برنامه Word می توانید گزینه Thesaurus check را فعال کنید . این بخش برای پیدا کردن کلمه های مترادف و هم بخش در یک متن میباشد.

کلیدF8:

کلید 8 بیشتر برای استفاده برای ورود به منوی راه اندازی ویندوز7 و10، و بیشتر اوقات برای دسترسی راحت تر به حالت Safe Mode ویندوز نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کلیدF9:

برای ارسال و دریافت ایمیل در مایکروسافت Outlook نیز قابل استفاده میباشد و برای کاربران نوار ابزار اندازه گیری را در Quark 5.0 باز میکند. و سبب افزایش و کاهش روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ در ویندوز 10 میشود.

کلیدF10:

Shift + F10 همانند کلیک راست بر روی یک آیکون، فایل یا لینک اینترنتی انتخابی است.کلید F10 در macOS 10.3 یا بالاتر، تمام پنجره های باز شده برای برنامه فعال را نشان می دهد.

کلیدF11:

در اکثر مرورگر های اینترنتی مثل کروم با زدن کلید F11  مرورگر شما به حالت Full Screen در می آید. در برخی لپ تاپ های، با زدن Ctrl و کلید F11 به پارتیشن ریکاوری جهت برگشت به تنظیمات اولیه کارخانه می روید . اگر برنامه ای را با دکمه چرخان وسط موس فعال می کنید ، با زدن کلید های ترکیبی Shift + F11 نیز می توانید آن را باز کنید.

کلیدF12:

در برخی از نرم افزار های داخل لپ تاپ مثل ورد ، پارپوینت و اکسل با  فشار دادن کلید F12 ، پنجره Save As باز می شود. با زدن کلید های ترکیبی Ctrl + Shift + F12 از محتویات نرم افزار ورد پرینت می گیرید. درضمن مرورگر گوگل کروم با زدن کلید F12 ، عناصر مربوط به آن صفحه در پایین صفحه باز می شود .

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.