وبلاگ

چت بات های هوش مصنوعی می توانند به کودکان خواندن و نوشتن بیاموزند!

به گفته بیل گیتس چت بات های هوش مصنوعی می توانند به کودکان در 18 ماه خواندن و نوشتن بیاموزند . بیل گیتس ، موسس شرکت مایکروسافت ، اخیرا با نخست وزیر بریتانیا ملاقات کرده و اخبار جدیدی برای دنیا دارد . به عقیده او هوش مصنوعی می تواند معلم خوبی برای کودکان باشد.

طبق گزارش CBNB ،بیل گیتس در نطقی در اجلاس ASU+GSV در سن‌دیگو گفت: به زودی هوش مصنوعی بهتر از معلم های آموزشگاه ها عمل خواهد کرد . طبق گفته موسس شرکت مایکروسافت ، آنها بهترین معلم های زمانه خواهند بود . ابزارهای هوش مصنوعی مثل Chat GPT و Google Bard نسبت به ماه های گذشته پیشرفت چشمگیری داشتند . این ابزار امروزه می توانند در یک سری تست های استاندارد با هوش انسان رقابت کنند . این توانایی هم باعث خوشحالی هواداران هوش مصنوعی و هم نگرانی و ترس برخی شده است .

برای ثبت نام در کلاس های آموزشی پارسه روی دکمه ادامه کلیک کنید —>

 

چت بات های هوش مصنوعی می توانند بخوانند و بنویسند

خبر بیل گیتس برای هواداران چنین بود که این ابزار ها میتوانند بخوانند و بنویسند . خواندن و نوشتن درست و تولید نثر روان از ویژگی های مهم این ابزار است . اینکه هوش مصنوعی چگونه می تواند در خواندن به ما کمک کند و درباره متن ما نظر بدهد ، یک موضوع هیجان انگیز است . به گفته بیل گیتس در دنیای کدنویسی ، طراحی الگوریتم های مربوط به خواندن و نوشتن امری بسیار دشوار است . زمانی که معلمان درباره متن شاگردشان نظر می دهند به دیدگاه خاص و احساسات او توجه می کنند ، که این امر در کدنویسی بسیار دشوار است .

بات های هوش مصنوعی می توانند نویسنده های خوبی باشند

برخی از آکادمی های تخصصی هم عقیده دارند که این ابزارها می توانند متن روان و درست تولید کنند . آنها حتی می توانند نوشته ها را خلاصه نویسی کنند و دریافت خود را از متن بیان کنند . به عقیده بیل گیتس ، این سیستم در هوش مصنوعی نیاز به بهبود یافتن دارد اما به عقیده وی این ابزارها به مرور زمان می توانند به نویسنده های خوبی تبدیل شوند . علم هر روز در حال پیشرفت است و این روز دور نیست!

هوش مصنوعی ، معلمی نوپا

ضعف بات های هوش مصنوعی در رفع مسائل ریاضی

به عقیده محقق ها ابزارهای AI که با دیتابیس های بزرگی آموزش دیده اند ، در حل مسائل ریاضی ضعیف هستند . اگر مسئله به صورت حل شده در دیتابیس آنها وجود داشته باشد ، می تواند پاسخ را ارائه بدهد . در صورتی که بات خود مسئولیت  حل کردن مسئله را داشته باشد ، قضیه متفاوت خواهد بود .

بسل گیتس

در نهایت ، علم هر روز در حال پیشرفت است و زندگی روز به روز مدرن تر می شود . ابزارهای AI در حال پیشرفت بوده و بزرگترین رقبای بشریت خواهند بود . آنها می توانند فکر کنند ، تصمیم بگیرند و نظر بدهند . امروزه حتی می توانند حس داشته باشند و پیشرفت این علم ، در طی این سال ها تحسین برانگیز است .

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.