وبلاگ

بررسی کیفی گوشی S22

همانطور که مطلع هستید یکی از گوشی های شرکت سامسونگ وارد بازار کرده است و تو سال 2022 خیلی ترند شده است گوشی s22 میباشد که خیلی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری از سری های گوشی دیگه سامسونگ بهتر میباشد و طی آزمایش های انجام شده این گوشی خودش را به کاربران ثابت کرده است.

طراحی کلی گوشی :

پشت  این گوشی مات میباشد و جای اثر انگشت روش  باقی میماند و توی زاویه های مختلف هم دیده میشود ولی خیلی آزار دهنده نیست. رنگ صورتی این گوشی مناسب خانم ها است.

طراحی دور تا دور این گوشی آلومینیوم است و زیر گوشی درگاه تایپ C وجود دارد، خشاب سیم کارت این گوشی دو تا سیم کارت رو هم همزمان پشتیبانی میکند. تو s22خبری از مموری کارت نیست. اسپیکر و یک میکروفون و لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، بالای گوشی یک میکروفون دیگر نیز موجود میباشد. لبه سمت چپ گوشی هم چیزی نیست و یک چند تا خط پلاستیکی هم میان فرم آلومینیومی هست که به خاطر آنتن دهی اونجا قرار داده شده است.                  شِیپ فرمِ آلومینیومی هم یه ذره متفاوت میباشد، انگار که تخت شده است ولی تخت نیست و از بغل، محل تلاقیش به قاب پشتی و جلوییش تخت است اما خودش یه انحنای ریزی دارد که باعث جذاب شدن بیش از حد آن میشود.

پنل جلویی یه نمایشگر تخت رو میبینیم که دوربین سلفی توی پانچ خیلی ریز شده است به طوری که 87 درصد پنل صفحه نمایشه و حاشیه ها فوق العاده کم و تخت بودنه هم باعث میشود که اگه یه والپیپر تیره بذارید واقعا انگار دیگه هیچ حاشیه ای برای گوشی موجود نمیباشد.

طراحی و کیفیت ساخت S22

در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد کهS22 از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبل نداشته باشند؛ درحالی‌که پنل پشت و ماژول دوربین با همان شمایل آشنای نسل گذشته طراحی شده‌اند، با یکپارچگی فریم و تخت‌تر شدن سطح آن، نسل جدید کمی به آیفون‌های اپل شباهت پیدا کرده‌اند و نسبت به مدل‌های ۲۰۲۱، تمایز آشکاری را نشان می‌دهند. لبه‌های نمایشگر هم کاملاً تخت هستند و اگر از کنار به گوشی نگاه کنید، متوجه سطح کاملاً صاف نمایشگر خواهید شد .

S22 با ابعاد ۷٫۶ × ۷۰٫۶ × ۱۴۶ میلی‌متر و وزن ۱۶۸ گرم، با اینکه نسبت به S21 طول کمتری دارد، اندکی ضخیم‌تر شده و از نظر وزنی هم تفاوت خاصی نکرده است. در سوی دیگر، S22 پلاس ابعادی برابر ۷٫۶ × ۷۵٫۸ × ۱۵۷٫۴ میلی‌متر و وزنی برابر ۱۹۶ گرم دارد تا کمی از نسل قبل کوچک‌تر و سبک‌تر شده باشد.

رابط کاربری و نرم‌افزار S22

گلکسی S22 با رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ به دست کاربران می‌رسد و ویژگی‌های کوچک اما جذابی را علاوه‌بر قابلیت‌های نسخه‌ی چهارم ارائه می‌کند. حتماً در جریان هستید که نسخه‌ی جدید پوسته‌ی کاربری محبوب سامسونگ، روی بخش‌های شخصی‌سازی و امنیت تمرکز زیادی دارد.

به‌روزرسانی 4.1 با حفظ تمام قابلیت‌های نسخه‌ی اصلی، امکانات کوچک اما کاربردی را به گوشی‌های سامسونگ می‌آورد. مثلاً در نسخه‌ی 4.1 می‌توان از تمام دوربین‌ها در حالت Pro Mode استفاده کرد درحالی‌که پیش‌تر چنین قابلیتی فقط برای دوربین اصلی دراختیار قرار می‌گرفت. قابلیت مورد انتظار دیگری که مهندسان شرکت کُره‌ای به آپدیت جدید رابط کاربری اضافه کرده‌اند، امکان انتخاب مقدار Virtual RAM است تا کاربر بنابر نیاز خود بتواند بین چند مقدار از پیش تعیین‌شده، بهترین گزینه را انتخاب کند. با توجه به تغییرات گفته شده تغییر محسوسی در بخش کاربری نسخه‌ی 4.1 اتفاق نیفتاده است و سایر تفاوت‌ها در عناصر ظاهری دیده می‌شوند.

سخت‌افزار و عملکرد و باتری S22

سامسونگ تمام مدل‌های سری S22 را در دو نسخه‌ی سخت‌افزاری و با تراشه‌های Exynos 2200 یا Snapdragon 8 Gen 1 راهی بازار می‌کند. هر دو تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شوند.

Snapdragon 8 Gen 1 تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام است که اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد؛ کوالکام می‌گوید تراشه‌ی جدید در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸، بیست درصد عملکرد بهتر در بخش CPU یا ۳۰ درصد مصرف توان کمتر ارائه می‌کند. برای CPU هشت هسته‌ی پردازشی در نظر گرفته شده است که در سه کلاستر وظایف پردازشی خود را انجام می‌دهند. یک هسته‌ی پرقدرت ۳ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته‌ی میانی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۱٫۷۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 مجموعه‌ی CPU را تشکیل می‌دهند.تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 برای پردازش‌های گرافیکی از ماژول Adreno 730 استفاده می‌کند که روی کاغذ در مقایسه‌با Adreno 660، بالغ‌بر ۳۰ درصد بهبود عملکرد را به همراه خواهد داشت. به لطف مودم اسنپدراگون X65 5G، امکان اتصال به شبکه‌های 5G زیر ۶ گیگاهرتزی و mmWave با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۳ گیگابیت‌برثانیه وجود دارد. مجموعه‌ی امکانات ارتباطی را وای‌فای 6E و بلوتوث 5.1 تکمیل می‌کنند.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.