وبلاگ

روش های عیب یابی هشبرد

هر دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) از اجزای ریزودرشت مختلفی تشکیل شده است . اجزای اصلی ماینر را اینگونه میتوان شرح داد:

1-مادربرد(کنترل برد)
2-هش کارت(هش برد)
3-فن

 

آشنایی و معرفی هشبرد

هش برد یکی از قطعات اصلی دستگاه های ماینر است که به آن قلب ماینر هم می گویندهشبردبه علت استهلاک بالاممکن است به راحتی دچارمشکل و خرابی شود.عیب یابی و تعمیر هشبرد ماینر یکی از مباحث تخصصی درحوزه آموزش تعمیرات ماینر است .
وظیفه هشبرددرماینر اجرای عملیات های سنگین پردازشی است و با بخش پردازش دستگاه در ارتباط است.هشبردماینر قطعه گران قیمتی است. عموما خرابی هش برد ناشی از ایراد یا استهلاک چیپست های روی هش برد است. هشبرد با برد های الکترونیکی معمولی تفاوت های بسیار زیادی دارد ، که اکثرا فقط متخصصان در این حوزه میتوانند به بررسی مشکلات این دستگاه بپردازند،اما در ادامه میخواهیم به بررسی علت های خرابی دستگاه هشبرد بپردازیم.

 


بررسی مشکلات هشبرد
1-علت صفر شدن هش ریت ماینر

همانطور که گفتیم خرابی هشبرد باعث افت قابل توجه هش ریت ماینر می شود. ازآنجایی که هش ریت ماینر باسودآوری دستگاه ارتباط مستقیم دارد،افت هش برد مشکلی بزرگی است که باید به سرعت رفع شود. هش ریت هرماینر باتعداد چیپست های نصب شده روی برد رابطه مستقیم دارد. بنابراین هر چه تعداد چیپست های از کار افتاده بیشتر باشد هش ریت کمتر می شود. ماینر های مختلف، تعداد هش برد های متفاوتی دارند مثلا ماینر های{Antminer S9} دارای 3 عدد هش برد و 189 چیپست هستند اما ماینر های{AvalonMiner 1066}یک هش برد و 342 چیپست دارند.                                   مشکل بعدی که ممکن است اکثر کاربران با آن مواجه شوند مشکل کاهش هش ریت ماینر میباشد.

2-علت کاهش هش ریت ماینر

کاهش هش ریت ماینر یکی از مشکلات نگران کننده دردستگاه های ماینر است که ذهن بسیاری ازدارندگان دستگاه ماینر را درگیر میکند.در صورتی که هش ریت دستگاه ماینر شما صفر شده و فرکانس برد ها هم اشتباه نمایش داده می شود، به احتمال زیاد مشکل در فریمور است و باید فریمور را ارتقا دهید.

پایین آمدن هش ریت ماینر
کاهش تراهش ماینر
عدم نمایش هشریت برد های ماینر
صفر شدن هش ریت برد های ماینر

3-علت سوختن هشبرد ماینر

اصلی ترین علت سوختن هش برد ماینر و خرابی های هش برد استفاده طولانی از دستگاه ماینر و بالا رفتن حرارت است. گرما یکی از عوامل اصلی کاهش عمر مفید چیپست های روی هشبرد ماینر است و می تواند باعث خرابی ماینر شود. به همین دلیل است که استفاده از سیستم های خنک کننده قوی یکی از مهم ترین اقدامات برای افزایش طول عمر ماینر و جلوگیری از خرابی هشبرد است. همانطور که می دانید دستگاه های ماینر وقتی کار می کنند حرارت بالایی تولید می کنند که این حرارت مضر است و باید توسط سیستم های خنک کننده مناسب رفع شود.در صورت خرابی فن ماینر حتما باید آن را در اسرع وقت تعویض یا تعمیر کنید چون داغ شدن ماینر می تواند باعث خرابی دستگاه شود.

4علت عدم نمایش ماینر در pool

در صورتی که هش ریت مشکلی ندارد اما در قسمت LStime مقدار Never نمایش داده می شود،به احتمال زیادمشکل ناشی از اتصال به pool است و بهتر است به یک pool دیگر وصل شوید.

5-علت خطای temperature is too high در لاگ ماینر

ساده ترین علت خطای دمای بالا در ماینر مشکل فن است. ممکن است فن درست بسته نشده باشد. برای حل این مشکل بهتر است فن را یک دور باز کنید و دوباره ببندید.

اگر فن خراب شده آن را تعویض کنید. برای تعویض فن ماینر می توانید از خدمات تعمیرات حرفه ای و تخصصی آموزشگاه زانکو استفاده کنید.

در صورتی که ماینر را در اتاقی گذاشته اید که دمای بالایی دارد بهتر است یا جای آن را عوض کنید یا با استفاده از سیستم های خنک کننده، دمای اتاق را کاهش دهید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.