وبلاگ

ریبال و ریسولد کردن چیست؟

چیپ ها و آیسی ها قابل تعمیر هستند. تعمیرکاران و طراحان مدار از کاربران اصلی دستگاه تعویض چیپ یا BGA MACHINE ها هستند. طراحان ابتدا مداراها را در نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می کنند و در مرحله پیاده سازی از دستگاه های BGA استفاده می کنند. این ماشین ها برای تمامی کارخانه هایی که طراحی مدار انجام می دهدن وسیله ای ضروری است. این تجهیزات برای تعمیر PCB کاربرد خوبی دارند.

ریبال کردن چیست؟

ریبال کردن برای تعمیر بردهای BGA و چیپ های PGA استفاده می شود که توپک های آن شکسته یا گم شده است. اگر این توپک ها بشکند یا گم شود با چیزی قابل تعمیر نیستند. باید حتما با استفاده از BGA MACHINE ها تعمیر شوند. ریبال کردن IC کاری زمان بر است و نیروی کار زیادی باید برای ریبال کردن فعالیت کنند. اگر شما بردی دارید که خراب شده است و قابل تعمیر نیست، تنها راه حل تعمیر آن ریبال کردن می باشد. اولین مرحله برای ریبال کردن این است که قطعه معیوب را از مدار خارج کنید. این کار را می توان با استفاده از لحیم کاری و موچین انجام داد. پس لحیم کاری قدیمی باید جدا شود و قطعه جدید با استفاده از لحیم کاری جدید روی برد قرار می گیرد. قطعه جدید تست شده و برد به مدار بازگردانده می شود.


ریسولد کردن چیست؟

زمانی که لحیم سرد در پایه های چیپ انجام شده باشد ما ریسولد انجام داده ایم با این عمل چیپ ست ها گویی نو شده و تازه می شوند و کارایی آنها افزایش پیدا می کند.

برای ریسولد کردن به شکل صحیح در ابتدا باید اطمینان حاصل شود که مشکل از چیپ ها می باشد. در واقع از آنجایی که در همه چیپ ها سیستم خنک کننده مطلوب وجود ندارد تا زمانی که دمای چیپست به صورت گرم و سرد تغییر می کند از آن محافظت کند لحیم سردی به وجود می آید. در واقع زمانی که این حالت برای لحیم به وجود می آید مقاومت خود را از دست می دهد و دچار ترک خوردگی می شود.

در زمان وقوع لحیم سردی ارتباط پایه های چیپ به مادربرد قطع می شود و مشکل در عملکرد برخی از قسمت های موبایل به وجود می آید. معمولا پس از زمانی که ریسولد کردن روی گوشی انجام می شود مشکلاتی از قبیل تصویر نداشتن و یا روشن نشدن گوشی حل می شود. فرایند ریسولد کردن برای آی سی یا سایر المان های دیگر در گوشی نیز قابلیت استفاده دارد.

اگر می خواهید این دستگاه هی ریبال و ریسولد کردن را داشته باشید می توانید با ورود به فروشگاه پارسه و دریافت مشاوره رایگان خرید خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.