وبلاگ

علايم خرابی موس کامپیوتر

 

هر سیستم کامپیوتری از قطعات سخت افزاری متعددی تشکیل شده که با نبودن  هر کدام از قطعات نمی‌توان به درستی و کامل از کامپیوتر استفاده کرد. یکی از این قطعات ماوس است. ماوس با این که ساختاری ساده و در عین حال بسیار پیشرفته دارد، ممکن است دچار خرابی و مشکل شود. خراب شدن موس کامپیوتر یک مشکل اساسی و رایج در تمامی سیستم ها میباشد که هر کدام از آن ها دلایل متفاوتی دارد و  به نوع کارکردن فرد نیز وابسته میباشد. بیشتر مشکلات رایج که برای بیشتر ماوس‌های کامپیوتر رخ می‌دهد مربوط به اختلالات نرم افزاری  آن ها میباشد،که در این مغاله قصد داریم به بررسی و حل کردن این مشکلات بپردازیم .

چرا مکان نمای ماوس کند میشود ؟

یکی از متعدد ترین مشکلات خرابی های اکثر ماوس های سیستم ها کند شدن مکان نمای آن ها میباشند. یکی از دلایل این مشکل، باز کردن برنامه‌های متعدد در پس زمینه است. باز کردن صفحات بسیار می‌تواند سرعت حرکت ماوس را پایین آورده و در کار کردن با آن اختلال ایجاد کند.

خب برای رفع این اختلال تمامی سایت‌ها و صفحات وبی را که باز کرده‌اید ببندید و یا این که تا جای امکان آنها را کاهش دهید. برنامه‌های غیرضروری را بسته و در نهایت در ویندوز سرعت اشاره‌گر را با گزینه Pointer Options تنظیم کنیدکه البته این گزینه علاوه بر سرعت، گزینه‌های دیگری مانند تنظیمات چرخش ماوس، شکل ظاهری ماوس، اشاره‌گر و سرعت کلیک و حتی جابجایی دکمه‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید علاوه بر تنظیم، آن را شخصی سازی کنید.

حرکت نکردن ماوس بی سیم

یکی از مشکلاتی که برخی اوقات در موس‌های بی‌سیمی اتفاق می‌افتد حرکت نکردن موس بی‌سیم است ، که اگر مشکل آن حل نشود سیستم قادر به انجام هیچ کاری نمیباشد و سریعا باید به آن رسیدگی کرد

حالا اگر این اتفاق افتاد با انجام مراحل زیر آن مشکل را بر طرف کنید :

در قدم اول اتصال دانگل را چک کنید تا به پورت USB، وصل شده باشد.

گام بعدی بررسی باتری‌های موس است. باتری‌ها اغلب پس از یک سال عمرشان تمام می‌شود. در صورتیکه با بررسی‌های انجام شده هنوز مشکل موس بی‌سیمی بر طرف نشده بود، محدوده‌ی برد موس را چک کنید.

گاهی مشکلات موس کامپیوتر از نوع دیگری است و کلیک چپ و راست آن کار می‌کند، اما نشانگر از جای خود حرکت نمی‌کند. برای حل این مشکلات میبایست :

  • درایو موس بی‌سیمی را نصب کنید.
  • در صورتیکه همراه موس یک CD بود، آن را روی کامپیور نصب کنید. اگر مشکل برطرف نشد، موس خراب است و باید آن را تعویض کنید.

علت روشن نشدن چراغ ماوس چه میباشد ؟

یکی دیگر از مشکلات موس کامپیوتر، روشن نشدن و تاخیر داشتن در روشن شدن چراغ آن است. کلیک راست و چپ و مکان نمای موس کار می‌کند، اما چراغ قرمز آن روشن نمی‌شود. برای حل این مشکل:

ابتدا موس را روی سیستم دیگری نیز امتحان کنید، در صورتیکه چراغ قرمز آن باز هم روشن نشد، مشکل سخت افزاری است و برای رفع آن باید سراغ تکنسین‌های تعمیر لپ تاپ و لوازم جانبی رفت تا آن را برطرف کنند.

اگر موس گارانتی دارد، آن را تعویض کنید.

در صورتیکه گارانتی آن تمام شده‌ به سراغ تعمیرکاران نمایندگی‌های معتبر بروید و از آنها کمک بخواهید.

رفع مشکل حرکت خود به خود موس

یکی دیگر از مشکلات موس کامپیوتر حرکت خود به خود ماوس است.که این مشکل تنها در موس‌های اپتیکال رخ می‌دهد و دلیل آن نیز کثیف شدن و خش افتادن پلاستیک رفلکتور است.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.