وبلاگ

مشکلات سخت افزار رایج گوشی ها سامسونگ

مشکلات سخت افزاری رایج گوشی های سامسونگ

گاها دیده و شنیده ایم کاربران گوشی های سامسونگ با مشکلات سخت افزاری دست و پنجه نرم می کنند و نمی دانند که با چه روشی می توانند گوشی سامسونگ خود را عیب یابی کنند.

در واقع این مشکلات به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد گوشی سامسونگ و نحوه عیب یابی آن ها می باشد از این رو در این مقاله آموزش تعمیرات سخت افزاری و مشکلات متعدد گوشی سامسونگ و راه حل های آن ها پرداخته ایم.

آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل

  • مشکل خالی شدن باتری یا شارژ گوشی

از مشکلات متعددی که کاربران گوشی با آن مواجه هستند خالی شدن زود هنگام باتری یا شارژ گوشی می باشد که با انجام چند عمل ساده می توان جلوی خالی شدن زود هنگام باتری را گرفت. از جمله این کارها عبارتند از: کم کردن نور صفحه نمایش، زمانی که از گوشی استفاده ای ندارید بهتر است صفحه نمایش را خاموش کنید. اتصالات غیر ضروری مانند بلوتوث و دیتا و … را غیر فعال کنید.

در صورتی که باتری گوشی شما به شدت سریع شارژ خالی می کند بهتر است باتری گوشی را تعویض نمایید و دقت داشته باشید که تعویض باتری گوشی خود را باید به فردی بسپارید که مطمئن است.

  • شارژ نشدن گوشی موبایل

مشکل شارژ نشدن گوشی از مشکلات کلافه کننده گوشی می باشد. تصور کنید گوشی را به شارژ می زنید اما شارژدنمی شود علل مختلفی بر این مشکل دامن می زنند.

از دلایل مختلف می توان به خراب بودن شارژر و یا پریز برق اشاره کرد.

در صورتی که با موارد گفته شده مشکل حل نشود باید به شکل سخت افزاری گوشی شما مورد بررسی قرار گیرد ممکن است مشکل از برد USB و سوکت شارژر گوشی باشد.

  • تایپ اشتباه کلمات

از مشکلات دیگری که کاربران گوشی های سامسونگ با آن مواجه هستند تایپ اشتباه کلمات می باشد. دلیل این مشکل می تواند کوچک بودن دکمه های کیبورد باشد. از اصلی ترین دلایل آشنا نبودن کاربر با صفحه کلیدهای مجازی می باشد برای رفع این مشکل می توانید توانایی خود را در استفاده از کیبورد و صفحه کلید مجازی بالا برید.

در برخی از موارد نیز دیده می شود که اشتباه تایپی کلمات به دلیل پیش بینی کلمات توسط صفحه کلید مجازی سامسونگ است که اتفاقا قابلیت کاربردی می باشد اما از آن جایی که ما فینگلیش تایپ می کنیم، کیبورد نمی تواند کلمه صحیح را تشخیص دهد و این امر باعث تایپ اشتباه می شود. برای رفع این مشکل کافی ست از طریق تنظیمات پیش بینی کلمات کیبورد را غیر فعال کنید.

  • باز شدن خودکار برنامه ها

از دیگر مشکلاتی که کاربران گوشی های اندروید و سامسونگ دارند این است که مثلا در حال مرور بخش تنظیمات گوشی خود هستند که ناگهان برنامه تلگرام باز می شود و یک دعوتنامه عضویت فرد در یک کانال تلگرام را ارائه می دهد. این مشکل به دلیل وجود اپلیکیشن های ویروسی و مخرب می باشد.

برای رفع مشکل باید به دنبال برنامه ای باشید که حاوی ویروس می باشد به یاد داشته باشید که این تنها برنامه تلگرام نیست که ممکن است ناگهانی باز شود بلکه در هر گوشی، یک برنامه خاص به صورت خودکار باز می شود و کاربر را با مشکل روبه رو می کند.

  • شکستن صفحه نمایش

عموما مشاهده کرده ایم که عمده مشکلات گوشی های موبایل به دلیل ظرافت و دوام پایین آن ها می باشد. بنابراین باید در استفاده از آن ها دقت عمل کافی داشته باشید تا دچار مشکل شکستگی صفحه نمایش نشوید.

برای رفع این مشکل دقت داشته باشید گوشی خود را به دست کسی که نمی شناسید و از کارش اطمینان کامل را ندارید نسپارید.

  • درست کار نکردن دوربین موبایل

با توجه به پیشرفت برنامه های مجازی مانند اینستاگرام کیفیت و عملکرد دوربین گوشی ها از اهمیت بالایی برخورد دار است، بنابراین در صورتی که دوربین گوشی به درستی کار نکند کاربر را با مشکل بزرگی رو به رو می کند. اما اگر کیفیت دوربین گوشی به اندازه ای که باید خوب نباشد راهی به جز خرید یک گوشی جدید وجود ندارد.

در برخی شرایط با مرور زمان دوربین گوشی ممکن است کیفیت اولیه را نداشته باشد یا به تدریح با هاله ای رنگی پوشیده شود و یا کلا از کار بیوفتند در این شرایط باید برای تعویض دوربین موبای خود اقدام کنید که برای چندمین بار تذکر می دهیم برای تعویض سخت افزاری گوشی موبایل باید آن را به کارشناس قابل اعتماد بسپارید.

آموزش تعمیرات موبایل | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
  • از کار افتادن گوشی سامسونگ در اثر آب خوردگی

از رایج ترین مشکلاتی که کاربران گوشی سامسونگ با آن رو به رو می شوند از کار افتادن گوشی توسط آب خوردگی می باشد. از کار افتادن گوشی در اثر تماس با آب به دلیل اختلالات به وجود آمده در اجزای سخت افزاری و الکترونیکی ظریف آن ها می باشد.

  • اعتیاد کاربر به گوشی

درواقع این مشکل به خود گوشی مربوط نمی شود بلکه مشکل برای کاربر گوشی می باشد. با توجه به گسترش برنامه های مجازی اینستاگرام و فیسبوک و … و همچنین برنامه های مسنجری مانند تلگرام و وبگردی کردن همه و همه باعث شده است تا همه ما زمان زیادی را صرف وقت گذراندن با گوشی خود کنیم و زمانی برای آشنایان، اقوام و دوستان نداشته باشیم.

این مشکل را نمی توان با تعمیرات سخت افزاری و یا نرم افزاری حل کرد بلکه باید در عملکرد خود نگاهی بیندازیم و تجدید نظر کنیم.

  • کم شدن سرعت گوشی

از رایج ترین مشکلاتی که تقریبا برای تمامی گوشی ها با سیستم عامل های مختلف روی می دهد و نمی توان گفت برای تعدادی از گوشی ها اتفاق نمی افتد. اما خب در گوشی های رده پایین تر این اتفاق زودتر از سایرین رخ می دهد.

این مشکل تا ۹۰ درصد می تواند مربوط به مشکلات نرم افزاری باشد و با تعمیرات سخت افزاری در ارتباط نمی باشد.

  • پر شدن حافظه گوشی

از دیگر مشکلات کاربران گوشی های اندرویدی حافظه گوشی و نداشتن فضای کافی برای دخیره سازی اطلاعات است که برای رفع این مشکل نمی توان از طریق تعمیرات سخت افزاری عمل کرد و باید با به کار گیری روش های نرم افزاری عمل کرد.

  • ارسال عکس های تصادفی به مخاطبین

بعضا در بسیاری از گوشی های سامسونگ مدل s9 , s9 پلاس مشاهده شده که گوشی به شکل خودکار بدون این که عکس در گوشی ثبت شده باشد در نرم افزار Samsung message برای مخاطبین ارسال می کند که این مورد شکایات بسیاری را برای شرکت سامسونگ به همراه داشته باشد.

حل مشکل از طریق غیر فعال کردن Samsung message در منوی apps می باشد.

البته این کار نیز مشکلات خود را دارد مثلا اگر بخواهید برای دوستان خود عکسی بفرستید باید دوباره آن را فعال کنید.

مشکلات رایج سامسونگ s9 و راه حل آن ها

زمانی که صفحه گوشی خاموش می شود، میزان روشنایی صفحه در تاریکی بسیار کم می شود. زمانی که Auto Brightness روشنایی خودکار و Blue Night Mode فیلتر نور آبی غیر فعال باشند این اتفاق می افتد.

در این حالت تنها راه حل این مشکی بازگردانی به حالت کارخانه می باشد. مطمئن شوید که گزینه Restore System Settinge غیر فعال باشد.

  • سایه زرد رنگ در LCD

برای حل این مشل به منوی disply رفته و در بخش color mode حالت رنگ را تا زمانی که معمولی شود تغییر دهید. در صورتی که با این راهکار مشکل برطرف نشود باید گوشی خود را تعمیر کنید.

مشکلات رایج سامسونگ J7 pro

  • مشکلات وای فای

اولین کاری که باید انجام دهید روتر را ریست کرده و اگر مشکل حل نشد نقطه اتصال را قطع کنید و در جاهای شلوغ اتصال را برقرار کنید.

  • مشکلات دوربین

از مشکلات شایع گوشی های سامسونگ این است که در زمان باز بودن دوربین خطا می دهد و اجازه عکس برداری یا فیلم برداری را نمی دهد.

  • برای رفع مشکل گوشی را خاموش روشن کنید

در بخش درباره گوشی در صورت روشن بودن به روز رسانی، گوشی را به روز رسانی کنید.

اگر اعمال گفته شده موفقیت آمیز نبود در بخش تنظیمات حالت smart stay را غیر فعال کنید.

  • بلوتوث

بلوتوث خود را خاموش روشن کنید تا دستگاه های قبلی پاک شوند و مجددا امتحان کنید.

  • حسگر اثر انگشت

بهتر است اثر انگشت خود را با زوایای مختلف ثبت کنید درصورتی که این مشکل حل نشد مشکل خود حسگر اثر انگشت است و باید گوشی خود را به دست کارشناس حرفه ای بسپارید.

  • داغی گوشی هنگام شارژ

در ابتدا باید گوشی خود را ری استارت کنید و ببینید که کابل شارژ سریع فعال است یا خیر. اگر فعال نبود خودتان فعالش کنید.

همیشه یادتان باشد از شارژر داخل جعبه استفاده کنید و یا از کابل مرغوب. سیستم خود را به روز رسانی کنید به روز رسانی کردن تمامی مشکلات موجود را از بین می برد.

برای رفع مشکل داغی زمان شارژ باید گزینه شارژ سریع را غیر فعال کنید.

  • حاشیه قرمز رنگ در LCD

گوشی خود را به روز رسانی کنید.

  • تمام صفحه نبودن برخی برنامه ها

برای رفع این مشکل مراحل زیر را طی کنید.

تنظیمات > صفحه نمایش > برنامه های تمام صفحه > فعال کردن برنامه های غیر فعال.

  • ناپدید شدن دکمه نمایش برنامه ها

خیلی ساده قسمتی از زیر صفحه را بالا بکشید دکمه ها نمایان خواهند شد.

  • خیس شدن اسپیکر گوشی سامسونگ

گوشی را برعکس کنید تا آب از آن خارج شود مدتی صبر کنید تا خشک شود بعد از آن استفاده کنید.

  • فریز شدن برنامه

برای رفع این مشکل می توانید دستگاه را ری استارت کنید. چند لحظه صبر کرده و مجددا آغاز کنید. اگر مشکل برطرف نشد بهتر است دکمه خاموش روشن را نگه دارید و گزینه resume را انتخاب کنید. به علاوه می توانید حافظه کش برنامه ها را پاک کنید.

  • اتصال به اندروید خودرو

در این صورت باید اندروید اتومبیل را دوباره راه اندازی کنید.

  • چرخش خودکار

در ابتدا گوشی را خاموش و روشن کنید سپس گوشی را به حالت safe mode بوت کرده از منوی باز شده در سمت پایین chdnge را انتخاب کنید.

مشکلات سامسونگ گلکسی نوت ۸ و راه حل آن

  • جابجایی scroll

حذف نرم افزار reapper حلال این مشکل خواهد بود.

  • عملکرد ناموفق بازگشایی قفل با چهره

برنامه هایی که قبل از مشکل نصب کرده اید را حذف کنید. مخصوصا برنامه هایی که برای کار کردن به دوربین نیاز دارند.

  • نقاط ریزی به نام dead pixels روی صفحه نمایش

Dead Pixel Test and Fix را دانلود و نصب کنید بعد از نصب برنامه مشکل از بین خواهد رفت. در صورتی که مشکل همچنان باقی ماند باید گوشی را به دست تعمیرکار مطمئن بسپارید.

  • مشکلات اتصال وای فای و بلوتوث

مودم و گوشی را خاموش کنید و مجددا روشن کنید اتصالات را فعال کرده و به بخش تنظیمات بروید و گزینه Power Saving را غیر فعال کنید.

اگر گوشی در حالت Smart Switch باشد اتصال وای فای را با مشکل روبه رو می کند.

برای رفع اتصالات از تنظیمات کارخانه نیز می توانید استفاده کنید.

  • اتصال بلوتوث به خودرو

با دقت تنظیمات دستی ماشین و گوشی را بررسی کنید و مطئن شوید که قسمتی را فراموش نمی کنید. تنظیمات بلوتوث را مرور کنید و تمامی تنظیمات قبلی را پاک کرده و مجددا تنظیم کنید.

مشکلات متداول گوشی های سامسونگ A5 و A3 و راه حل آن ها

  • خالی شدن سریع شارژ باتری

در قسمت تنظیمات بررسی های لازم را داشته باشید و ببینید کدام برنامه شارژ زیادی مصرف می کنند.

  • تلفن همراه به کامپیوتر وصل نمی شود

مطمئن شوید که کابل مشکلی ندارد. اگر زمان وصل کردن گوشی به کامپیوتر چیزی روی صفحه نمایش آن ظاهر نشد به گوشی خود نگاه کنید احتمالا آنجا به شما می گوید که ادامه کار به چه صورت باید باشد.

اگر بعد از آن هم مشکل همچنان باقی بود USB debugging را فعال کنید.

  • لمس گوشی به درستی کار نمی کند

این مشکل بیشتر زمانی رخ می دهد که گوشی روی زمین افتاده باشد و ضربه خورده باشد. رفع این مشکل توسط خودتان ممکن نیست بهتر است گوشی را به یک متخصص با تجربه بسپارید. چراکه احتمال خاموشی گوشی به شدت بالا می باشد.

رفع مشکل wifi در سامسونگ Galaxy s7

ابتدا تنظیمات وای فای را باز کرده و شبکه های موجود را پاک کنید.

تلفن همراه را خاموش روشن کنید.

مجددا به وای فای خود متصل شوید.

تغییر دادن ۵ GHz به ۲.۴ GHz .

باید MAC Filter غیر فعال باشد و MAC Address را به روتر گوشی خود اضافه کنید.

راه دیگر دستور زیر است :

Settings > Wi-Fi > More > Advanced رفته و دقت کنید که گزینه Wi-Fi On during sleep بر روی Always باشد.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.