وبلاگ

معرفی ویندوز 11

یکی از سیستم عامل هایی که به تازگی وارد عرصه رسانه شده اند سیستم عامل ویندوز 11 می‌باشد که خیلی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.
ویندوز 11 سیستم عاملی می‌باشد که بسیار مناسب افرادی هست که خیلی عادت دارند منظم و روی نظم کار کنند و لیست کار های خودشان را بر روی نظم انجام دهند و باعث افزایش سرعت عمل در کار های روزمره آن ها نیز شده است آقای پانوس پانای، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، در اوایل ماه اکتبر ویندوز ۱۱ را چیزی بیشتر از سیستم عامل توصیف کرد و آن را برای کاربران و همه شیفتگان مایکروسافت مانند پارچه‌ای توصیف کرد که در تاروپود زندگی‌مان تنیده شده و قرار است حس آرامش را به ما منتقل کند و این یک حس اطمینان خاطر به تمامی کاربران داده بود.در ادامه بر بررسی مختصر ویندوز 11 می‌پردازیم و تمامی قابلیت های این سیستم عامل را به شما معرفی میکنیم.

interducing windows 11

 

تسک بار ویندوز 11

در اولین قدم پس از به اصطلاح لود کردن ویندوز یا بالا آمدن ویندوز بدون ظاهر جدید تسک‌بار یا نوار وظیفه، تمامی نظرات کاربران را به خود جلب خواهد کرد. همانطور که مشاهده کردید تسک‌بار به وسط دسکتاپ منتقل شده است و طبق نظرات که از کاربران پرسیده شده بود،واکنش اولیه‌ی بسیاری از ما به این جابه‌جایی منفی بود؛ اما در تجربه‌ای که متخصصان پارسه از ویندوز ۱۱ داشته اند،‌ مشخص شد که قرار گرفتن تسک‌بار در مرکز، به افزایش تمرکز و توجه کمک زیادی می‌کند. در تسک‌بار جدید ویندوز 11 شاهد ۹ آیکون از پیش پین‌شده هستیم که به ترتیب منوی استارت، جست‌وجو، تسک ویو، ویجت‌ها، چت، مرورگر اج، فایل اکسپلورر، مایکروسافت استور و ایمیل را شامل می‌شود.

بخش جستجو ویندوز 11

دومین بخشی که بیشتر به چشم مخاطبین خورد بخش جست و جو ویندوز ۱۱ بود .
بخش جست‌وجو در ویندوز ۱۱ که حالا آیکون و پنجره‌ی مخصوص خود را دارد، از نقص نسبتاً آزاردهنده‌ای در طراحی رنج می‌برد. مایکروسافت امکان جست‌وجو در محیط ویندوز را در چندین جا از جمله منوی استارت و آیکون جستجوی کنار منوی استارت دراختیار کاربر می‌گذارد، اما تایپ در تمام نوارهای جستجو، پنجره‌ی مجزایی را بدون یکپارچگی با UI کلی محیط ویندوز باز می‌کند که تجربه‌ی کاربری روان سیستم‌عامل را بر هم می‌زند.

ویجت ها در ویندوز 11

در نسخه‌ی فعلی ویندوز ۱۱، انتخاب زیادی در بخش ویجت‌ها نداریم و شاید در به‌روزرسانی‌های آینده، گزینه‌های بیشتری، مخصوصا از سمت توسعه‌دهندگان شخص ثالث، در اختیارمان قرار بگیرد. در حال حاضر می‌توان از بین ویجت‌های آب‌و‌هوا، تصاویری که در OneDrive ذخیره شده، تقویم، To Do برای فهرست کردن تسک‌ها، Watchlist برای تماشای ارزش سهام، نتایج مسابقات ورزشی و نکته‌های مربوط به ویندوز ۱۱ انتخاب کرد.از بین ویجت‌های محدود ویندوز ۱۱ هم شاید ویجت آب‌و‌هوا کارایی داشته باشد که البته آن هم بدون مشکل نیست.

فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱

بخشی که شاید فکرش در ذهن مخاطبین تداعی نشود بهش فایل اکسپلورر این ویندوز می‌باشد ولی بر خلاف انتظارات خیلی به آن توجه شد و خوشبختانه طراحی جدید فایل اکسپلورر در ویندوز 11 یک‌دست و ساده‌تر شده و آیکون‌ها مینیمال‌تر و جذاب‌تر شده‌اند. در قسمت هدر فایل اکسپلورر دیگر از آن دکمه‌های بزرگ با طراحی‌های ناهمگون خبری نیست و حالا فقط پرکاربردترین تسک‌ها، از جمله کات،‌ کپی و پاک کردن فایل‌ها، در این بخش جای گرفته‌اند و سایر گزینه‌ها از جمله Properties و Options زیر منوی سه‌نقطه پنهان شده‌اند. مایکروسافت بدون آنکه قابلیتی را حذف کند، در طراحی آیکون‌ها و فولدرهای فایل‌اکسپلورر خوش‌سلیقگی زیادی به خرج داده است و بعید می‌دانم کسی از طراحی جدید استقبال نکند.

بخش گیمینگ در ویندوز 11

ویندوز به ویژه برای گیمرها سیستم‌عامل بسیار محبوبی است و مایکروسافت نیز به این دسته از کاربران خود در به‌روزرسانی ویندوز توجه ویژه‌ای داشته است.Auto HDR یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های گیمینگ ویندوز ۱۱ است که به گیمر این امکان را می‌دهد تا بازی‌های SDR (محدوده دینامیک استاندارد) را با قابلیت HDR (محدوده داینامیک بالا) در نمایشگرهایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند، اجرا کند.استفاده می‌کنند، آسان‌تر خواهد کرد. در حالت کلی ،تجربه گیمینگ در ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ بهتر شده است. قابلیت‌های Direct Storage و DirectX 12 Ultimate زمان لودینگ را کوتاه‌تر و نمایش بازی‌هایی را که به منابع کمتری دسترسی دارند.

در پایان با مختصر توضیحاتی که برای ویندوز 11 اختصار دادیم امیدواریم به آشنایی نسبی با این ویندوز رسیده باشید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.