وبلاگ

پرینتر و انواع مدل های آن

همانطور که می دانید امروزه چاپگرها یکی از ملزومات اصلی برای اکثر شرکت ها و ادارات می باشد. از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و ارباب رجوع شرکت ها و ادارات همگی نیاز واجبی به پرینت اسناد و فایل های خود دارند. برخی نیز از پرینتر برای کارهای روزانه خود استفاده کرده و از این طریق کسب درآمد می کنند و  استفاده از این پرینتر ها در کسب درآمد زیادبه آنان بسیار کمک کردند .

بنابراین چه قصد خرید چاپگر داشته باشید و چه بخواهید از آن استفاده کنید، نیاز است اطلاعات کافی درمورد این دستگاه داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد با انوع پرینتر و نحوه کارکرد آنها آشنا شوید که ما در این مغاله برای اشنایی شما با انواع پرینتر ها مطالبی آماده کردیم که در ادامه آنرا مشاهده میکنید . با وجود اینکه سال ها از اختراع و تولید اولین چاپگر می گذرد اما این دستگاه و قابلیت های آن هنوز برای بسیاری از افراد ناشناخته مانده است.

توضیح مختصر پرینتر

پرینتر (Printer) که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر از آن نام برده می‌شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. احتمالاً همگی ما برای یک‌بار هم که شده ناچار به استفاده از این پرینتر شده‌ایم به ویژه اگر سر و کارمان با اداره‌ها و سازمان‌ها بوده و یا مشغول تحصیل و تحقیق بوده‌ایم. پرینتر، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده .در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ کند

 

درادامه با انواع پرینتر ها اشنا میشویم

انواع پرینتر

پرینترهای جوهر افشان

تولیدکنندگان پرینتر در حال‌حاضر با عرضه چاپگرهای پیشرفته و تکمیل فناوری مدل‌های پیشین، سعی در جلب رضایت کاربران خود دارند. برای مثال در حال حاضر «چاپگرهای جوهرافشان» با امکان اتصال به دوربین‌های دیجیتال، سبب تحولی بزرگ در زمینه چاپ تصاویر گشته‌اند‌. در صورتی که از جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تصاویر در چنین چاپگرهایی استفاده شود، تصاویر چاپ شده دارای کیفیت بسیار بالائی خواهند بود.

پرینترهای لیزری

مزیت برجسته و مهم در «چاپگرهای لیزری» تک رنگ، کیفیت بالای چاپ آن‌هاست. با توجه به امکانات موجود در این چاپگرها نظیر حافظه و سینی محل استقرار کاغذ، می توان از آن‌ها در حجم عملیات چاپ بالا، استفاده نمود. یکی از مدل‌های دیگر چاپگرهای لیزری، «چاپگرهای لیزری رنگی» هستند که می‌توان از آن‌ها جهت چاپ متن و تصاویر با کیفیت و با سرعت مناسب، استفاده نمود.

امروز بسیاری از کاربران گرایش به استفاده از چاپگرهای لیزری یافته‌اند و دلیل این امر کاهش قیمت چاپگرهای لیزری رنگی است. ‌لیکن عموم کاربران پیش از خرید پرینتر علاوه بر در نظرداشتن قیمت، به پارامترهای دیگری نظیر سرعت و کیفیت نیز توجه دارند و تصمیم نهایی خود جهت خرید را بر اساس توازن بین پارامترهای فوق، اتخاذ می‌کنند. امیدواریم پاسخ این پرسش را که پرینتر چیست و چگونه کار می کند را به نحو شایسته ای داده باشیم.

کارکرد پرینتر جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان از طریق پخش قطرات ریز جوهر روی یک کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی می‌شوند. رنگ‌های اصلی در چاپگر جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می‌گردند. یک رنگ سیاه نیز در این دستگاه وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می رود. توجه داشته باشید که شما برای چاپ حرفه‌ای یک عکس به چاپگری با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن نیز باشد. چاپگرهای جوهرافشان به طور کلی قیمت‌های معقول‌تر و مناسب‌تری دارند و برای مصارف عمومی انتخاب مناسب‌تری هستند.

کارکرد پرینتر رنگی

چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. تونرهای CMYK در این پرینترها جایگزین جوهر گشته‌‌اند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس‌هایی با کیفیت فوق‌العاده می‌شوند که نیاز عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای را برآورده می‌سازند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز داشته باشند. این چاپگرها مناسب مصارف حرفه‌ای و کاربرد زیاد است و برای محیط منزل و استفاده عمومی نیستند.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.