وبلاگ

چگونه رمز وای فای دی لینک را عوض کنیم؟

انسان های که در دنیای روزمرگی خودشان بیشتر از اینترنت استفاده میکنن‌ به دو دسته تقسیم میشوند کسانی که از اینترنت گوشی موبایل استفاده می‌کنند و کسانی که از مودم استفاده میکنند ولی همانطور که میدانید برای افزایش امنیت سیستم مودم در فضای کاری و یا فضای خانه باید هر از گاهی رمز وای فای خودتان را عوض کنید؛ مودم ها انواع مختلفی دارند که مطرح ترین آن ها مودم های مدل D-Link می‌باشد که یکی خفن ترین مودم ها با سیستم آنتن دهی متفاوتی می‌باشد که امروز در این مقاله سعی کردیم روش عوض کردن پسورد این نوع مودم را به شما معرفی کنیم تا شما دچار مشکل از این بابت نباشید.

۱_وارد شدن به سایت تنظیمات
اولین گامی که برای تغییر رمز مودم باید بردارید، باز کردن یک مرورگر در گوشی یا سیستم است. در نظر داشته باشید، این گوشی یا سیستم باید به اینترنت همان مودمی که قصد تغییر رمز آن را دارید، متصل باشد.


۲_باز کردن صفحه تنظیمات
حالا باید در نوار آدرس، دقیقا کد 192.168.0.1 را وارد کنید. این آدرس به صورت پیش فرض برای دسترسی به اکثر روتر مودم‌های D-link تعریف شده است.


۳_وارد کردن نام کاربری
معمولا کلمه admin به صورت پیش‌فرض برای فیلد نام کاربری مودم‌های دی‌لینک در نظر گرفته شده است. پس اگر تابه‌حال این فیلد را تغییر نداده‌اید، عبارت Admin را در کادر وارد کرده و اینتر بزنید. در غیر این صورت یوزرنیم خود را وارد کنید.

۴_وارد کردن رمز عبور
در صورتی که قبلا برای تغییر Password اقدام کرده‌اید که باید همان پسورد تعریف شده را وارد کنید.


۵_رفتن به منوی تغییر رمز
زمانی که صفحه تنظیمات روبروی شما باز می‌شود،برای تغییر رمز وای فای دی لینک باید به دنبال سربرگ Setup یا Settings باشید و روی آن کلیک کنید. این سربرگ‌ها را می‌توانید در بالای صفحه پیدا کنید. سپس باید بسته به مدل مودم خود روی یکی از گزینه‌های Wireless یا Wireless Settings کلیک کنید. این گزینه‌ها در سمت چپ پنجره قرار دارند. معمولا در مودم‌های دوبانده گزینۀ Wireless و در مودم‌های تک بانده، گزینۀ Wireless Settings تعریف شده است.
۶_ تغییر رمز
در صورتی که یک مودم تک بانده دارید، در این مرحله باید رمز عبور جدید خود را در فیلد Pre-shared key وارد کنید.
۷_ذخیره تغییرات
در آخر برای اعمال تغییرات باید روی گزینۀ Save یا Save Setting کلیک کنید که در بالای صفحه دیده می‌شوند.
در آخر برای انجام و اتمام عملیات تغییر رمز گذاری می‌بایست سیستم وای فای خودتون را خاموش روشن کنید تا مشکلی برایش پیش نیاید.
حالا بدین گونه پسورد مودم شما عوض شد و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.