وبلاگ

چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

یکی از دغدغه های که جوانان و نوجوانان و یا حتی بزرگسالان دارند این است که چجوری با کابل یا بدون کابل لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنند و از قابلیت نشان دادن صفحه نمایش در تلویزیون بهره مند شود زیرا که هم تصویر با وضوح و کیفیت بالاتری نشان داده میشود و هم از قابلیت های دیگر آن به راحتی بهره مند میشوند و همین موضوع سبب می‌شود تا گروهی از جوانان به دلیل بازی کردن با صفحه نمایش بهتر و یا دیدن فیلم و یا تصاویر به همراه خانواده اشتیاق بیشتری برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون داشته باشند. در این مقاله متخصصان پارسه روش هایی را برای شما به نمایش می‌گذارند که به راحتی میتوانید لپ تاپ خودتان را وصل کنید و دیگر نیازی به سیستم کاری آنچنانی نباشد.
در ضمن شما برای دستیابی به سایر مقالات در رابطه با لپ تاپ و کاربرد های آن میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

چگونه لپ تاپ را به سیستم تلویزیون وصل کنیم
۱-متصل کردن لپ‌تاپ به تلویزیون با کمک HDMI

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کابل‌های اچ دی ام ای متصل کردن لپ‌تاپ به تلویزیون است. باید هر دو سمت این کابل‌ها را که دارای سوکت‌های مشابه هستند، وارد پورت‌های hdmi لپ‌تاپ و تلویزیون کنید و سپس با استفاده از ریموت، حالت ورودی تلویزیون را روی hdmi قرار دهید. در مقابل، نیازی به تعریف تنظیمات خاصی در لپ‌تاپ نیست.

۲_متصل کردن لپ‌تاپ به تلویزیون با کابل تایپ سی

در صورتی که سیستم شما هم دارای این دو پورت است، بهترین راه برای برقراری اتصال میان این دو دستگاه استفاده از کابل تایپ سی است. انتقال تصویر با کمک این کابل کیفیت و سرعت بالایی خواهد داشت.اگر تنها یکی از دو دستگاه دارای این نوع پورت هستند، می‌توانید از کابل و مبدل‌های تایپ سی کمک بگیرید.

۳_اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون با کابل VGA

بیشتر لپ‌تاپ، سیستم‌ها و تلویزیون‌های قدیمی‌تر دارای پورت‌های VGA هستند و می‌توان آن‌ها را از طریق کابل‌های وی جی ای به یکدیگر متصل کرد. البته نباید فراموش کرد که برقراری اتصال به این روش از نظر کیفیتی با کابل HDMI قابل مقایسه نیست و به همین دلیل استفاده از آن زیاد توصیه نمی‌شود. هم چنین این کابل تنها قادر به انتقال سیگنال‌های ویدیویی است و برای پخش صدا در تلویزیون به کابل‌های انتقال صدا نیاز پیدا می‌کنید.

۴_متصل کردن لپ‌تاپ ویندوز 10 به تلویزیون بدون سیم و نرم افزار

اگر روی لپ‌تاپ شما ویندوز 10 نصب شده باشد و تلویزیون شما هم به روز باشد،

۵_برقراری اتصال با استاندارد MiraCast

استفاده از استاندارد AirPlay تنها برای محصولات برند اپل امکان پذیر است و دیگر دستگاه‌ها قادر به برقراری اتصال به این روش نیستند. استاندارد میراکست به همین منظور به بازار معرفی شد تا برای سایر برندها هم قابل استفاده باشد. دستگاه‌هایی که دارای ویندوز 8.1 و اندروید 4.2 به بالا هستند می‌توانند با این استاندارد به یکدیگر متصل شوند.

۶_استفاده از Steam Link

نرم افزار Steam Link به صورت ویژه برای انتقال بازی‌ها به صفحه نمایش‌ دستگاه‌های مختلف از جمله تلویزیون برنامه‌نویسی شده است. این نرم افزار بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه‌ای است که قصد دارند با اتصال لپ‌تاپ خود به تلویزیون، از بازی کردن در صفحات نمایش بزرگتر لذت ببرند، چرا که این برنامه با سرعت بسیار عالی و کمترین میزان تاخیر انتقال داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

۷_استفاده از کروم کست برای برقراری اتصال

ChromeCast نوعی دانگل hdmi برای برقراری اتصال میان دستگاه‌های مختلف با تلویزیون است. یک سر این دانگل از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل می‌شود و از سمت دیگر به یک پورت USB متصل است. این دانگل از امواج اینترنت برای دریافت اطلاعات لازم استفاده می‌کند. به این ترتیب که می‌توانید از طریق اینترنت، فیلم‌ها و محتواهایی دیگر را از لپ‌تاپ، گوشی و تبلت دریافت کرده و روی تلویزیون خود آن‌ها را پخش نمایید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.