وبلاگ

عیب یابی: چراحالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند؟

بسیاری از کاربران آیفون XS مکس این شکایت دارند که حالت پرتره در گوشی هایشان کار نمی کند. و این چیز عجیبی نیست که ببینید سؤالاتی مانند «چرا حالت پرتره iPhone XS Max من کار نمی‌کند» و «چگونه حالت پرتره آیفون XS Max خود را برطرف کنم» به‌طور مکرر در گوگل جستجو شده است. اگر شما هم یکی از آنها هستید، این مقاله به شما در حل این مشکل کمک می کند. در اینجا REWA به شما می گوید که چگونه حالت پرتره را در iPhone XS Max تعمیر کنید.

معمولاً دو دلیل متفاوت برای کار نکردن حالت پرتره در iPhone XS Max وجود دارد. مشکلات نرم افزاری یا مشکلات سخت افزاری. در اینجا ما چند راه حل برای مشکلات نرم افزاری داریم.

توجه: از حالت پرتره در مکان‌های تاریک یا کم نور استفاده نکنید. زیرا حالت پرتره در نور کم کار نخواهد کرد. و مطمئن شوید که فاصله بین گوشی و سوژه مناسب است (نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک). حداقل 19 اینچ فاصله بین گوشی و سوژه را حفظ کنید.

1. آیفون XS Max یا برنامه دوربین خود را مجددا راه اندازی کنید. 2. ارتقا iOS: به Set->General->Software Update بروید. 3. بازنشانی همه تنظیمات: به Set->General->Reset-> Reset All Settings بروید. 4. iPhone XS Max خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید (بازنشانی کارخانه): به Settings->General->Reset-> Erase All Content and Settings بروید. قبل از بازنشانی آیفون به تنظیمات کارخانه، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا این عمل تمام داده‌ها را از دستگاه شما پاک می‌کند.

بنابراین، این چند روش برای حل مشکل عدم کارکرد حالت پرتره iPhone XS Max است. می توانید آنها را امتحان کنید. با این حال، اگر چیزی کار نمی کند، وضعیت احتمالی این است که مادربرد یا دوربین آسیب دیده است. در این مورد، شما نیاز به تعویض دستگاه آسیب دیده دارید. خوب، شما همچنین می توانید راه حل ما را در زیر دنبال کنید.

اولین کاری که انجام می دهیم این است که بررسی کنیم آیا حالت پرتره در وضعیت عادی قرار دارد یا خیر. برنامه دوربین را باز کنید و به حالت عمودی بکشید. ما به وضوح می بینیم که پس زمینه تار نیست. این نشان می دهد که لنز زاویه باز به طور معمول کار می کند، در حالی که لنز تله فوتو اصلا کار نمی کند.

عیب یابی حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

گوشی را جدا کنید و مادربرد را بیرون بیاورید. اندازه گیری حالت دیود کانکتور دوربین تله J4000 را اجرا کنید. مقدار اندازه گیری شده پین ​​25 OL است که غیر طبیعی است. که همچنین نشان می دهد که مدار مربوطه پین ​​25 مدار باز شده است (مدار توسط یک مقاومت صفر اهم R4006، چندین خازن و منبع تغذیه دوربین IC U3700 تشکیل شده است). از آنجایی که خازن ها هیچ ربطی به شرایط مدار باز ندارند. بنابراین اولین کاری که انجام می دهیم این است که مقاومت صفر اهم R4006 را بررسی کنیم. اندازه گیری حالت دیود R4006 را اجرا کنید. با قضاوت بر اساس مقدار اندازه گیری شده، R4006 مدار باز نشده است. می توانیم تأیید کنیم که خطا احتمالاً مربوط به U3700 است.

 

آیفونx

عیب یابی حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

سعی کنید آی سی منبع تغذیه دوربین جدید را جایگزین کنید. ابتدا باید لایه بالایی و پایینی را جدا کنید. و سپس U3700 را جدا کنید. به تمیز کردن پد اتصال و لحیم کردن آی سی منبع تغذیه دوربین جدید ادامه دهید. بعداً دو لایه را به هم لحیم کنید. مراحل دقیق به شرح زیر است:

عیب یابی حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

مادربرد را روی بستر گرمایشی قرار دهید. این دستگاه می تواند به سرعت مادربرد دولایه آیفون XS Max را لحیم و لحیم مجدد کند. گرمای یکنواخت را ارائه می دهد که می تواند مادربرد را از آسیب محافظت کند. با کنترل دقیق دما و تنظیم دما، برای تعمیر مادربرد به شدت توصیه می شود. پس از ذوب شدن لحیم شده روی PCB فضای سوم، لایه بالایی را با موچین بردارید و U3700 را با تفنگ هوای داغ از برد جدا کنید.

عیب یابی حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

ابتدا لحیم کاری را برای تمیز کردن پد باندینگ اعمال کنید. سپس با فتیله لحیم کاری آغشته به رزین کاملاً تمیز کنید. سپس با PCB Cleaner تمیز کنید. یک آی سی منبع تغذیه دوربین جدید در موقعیت خود دریافت کنید و با تفنگ هوای داغ لحیم کنید. کار بعدی که باید انجام دهیم این است که دو لایه را به هم لحیم کنیم. PCB فضای سوم را ابتدا با فتیله لحیم آغشته به کلوفون تمیز کنید، سپس لایه زیرین را دوباره توپ کنید. پس از آن، PCB فضای سوم را با Paste Flux جامد کنید. پس از اتمام، مقداری BGA Paste Flux را روی PCB فضای سوم اعمال کنید. لایه بالایی و لایه پایینی را در موقعیت خود قرار دهید. برای لحیم کاری مادربرد دولایه از ایستگاه لحیم کاری/لحیم کاری مجدد مادربرد iPhone XS Max استفاده کنید.

عیب یابی حالت پرتره آیفون XS Max کار نمی کند

هنگامی که ما تأیید کردیم که مادربرد با موفقیت لحیم شده است، می توانیم گوشی را مونتاژ کرده و آزمایش کنیم. نکات گرم: پس از تأیید رفع عیب، گوشی را کاملاً مونتاژ کنید. مادربرد و مجموعه نمایشگر را نصب کنید. باتری را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. آیفون XS Max به طور معمول روشن می شود. برنامه دوربین را باز کنید و به حالت پرتره بروید. می بینیم که سوژه در حال فوکوس است و پس زمینه تار شده است. مشکل کار نکردن حالت پرتره در iPhone XS Max با موفقیت حل شد.

لینک مقاله اصلی:https://blog.rewa.tech/detail/iphone-xs-max-portrait-mode-not-working

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.