وبلاگ

فرمت webp و استفاده از ان در سایت

امروزه فرمت های جدید عکس ابداع شده است. این فرمت ها امروزه بسیار پرکاربرد هستند. هر فرمت جدید با قابلیت های جدید ظهور می کند این قابلیت ها متفاوت هستند. فرمت svg و webp جزو فرمت هایی هستند که به تازگی ظهور کرده اند. امروزه شرکت های جدید از این فرمت webp در وبسایت خود به وفور استفاده می کنند. شما هم چون اطلاعات ندارید به سختی می توانید از این فرمت های جدید استفاده کنید؟ پس در ادامه مطلب با این فرمت ها اشنا شوید.
برای ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

اگر بخواهیم راجب به این فرمت با شما صحبت کنیم از آن برای بهینه سازی عکس ها استفاده می شود. این بهینه سازی در شرایطی انجام می شود که باعث کاهش حجم عکس می شود. این کاهش حجم برخلاف سایر فرمت ها باعث بی کیفیت شدن عکس نمی شوند. در این شرایط مدیاهای وبسایت شما حجم کمتری را اشغال خواهند کرد و باعث باز شدن فضای هاست شما می شود. webp یه قدری جدید است که هنوز در برخی مرورگر ها پشتیبانی نمی شود پس بهتر است فعلا به سمت این فرمت نروید. پس ما می توانیم بدون افت کیفیت تصاویر کم حجم داشته باشیم.

مرورگرهایی که از webp پشتیبانی می کنند

با توجه به جدید بودن این مرورگر شما باید با مرورگرهایی که از این فرمت پشتیبانی می کنند آنها را مشاهده و سرچ کنید. این مرورگر ها chrome ، firefox ، microsoft edge ، سافاری و اپرا جزو مرورگرهایی هستند که می توانید در آن تصاویر را به درستی مشاهده کنید.امروزه بیشتر طراحان از این فرمت استفاده نمی کنند چون در حال حاضر مرورگرهایی وجود دارد که از این فرمت پشتیبانی نکنند پس برنامه نویسان برای جلوگیری از از دست دادن کاربران وبسایت خود فعلا از این فرمت اتفاده نمی کنند.

آیا وردپرس از webp پشتیبانی می کند؟

در حال حاضر cms هایی مثل وردپرس از این مدل تصاویر پشتیبانی نمی کنند. با اپدیت این سی ام اس ها در اینده سرعت وبسایت ها بیش از پیش خواهد شد و در عین حال ما مدیاهای با کیفیت در سایت خود خواهیم داشت. حال که وردپرس به صورت مستقیم از این format پشتیبانی نمی کند ما می توانیم با نصب افزونه ، فایل webp خود را در سایت اپلود کنیم. ممکن است شما بخواهید طبق جدیدترین متد روی وبسایت خود کار کنید. شما می توانید با نصب پلاگین وب اکسپرس مشکل خود را حل کنید. این پلاگین به شما کمک می کند تا بتوانید فایل های webp را بدون مشکل روی سایت خود اپلود کنید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.