وبلاگ

آینده تجارت تعمیرات موبایل در هند چقدر خوب است؟

 

آینده در تجارت تعمیرات موبایل در هند چقدر خوب است؟

قبل از ورود به هر رشته ای، یک دانشجو باید مطالعه کند که در آن حرفه چه محدوده و آینده ای دارد. اگر آینده خوب به نظر می رسد، پس گزینه خوبی برای ایجاد شغل در آن است. و اگر آینده خوب نیست یا در حال سقوط است، بهتر است از آن اجتناب کنید و گزینه شغلی دیگری را انتخاب کنید تا بعداً پشیمان نشوید.

در عین حال، پیش بینی آینده شغلی در برخی زمینه ها دشوار است. یکی از این زمینه ها تعمیر موبایل است. اکثر افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند در مورد چشم انداز آینده سردرگم هستند.

ما شاهد روند بسیاری از تکنسین‌هایی بوده‌ایم که از مؤسسات پیش رو تعمیر موبایل در بمبئی و هند خارج شده‌اند و با موفقیت مغازه‌های تعمیر موبایل خود را اداره می‌کنند و امروزه تاجران موفقی هستند. در حالی که بسیاری از آنها هستند که به عنوان تکنسین در سراسر هند یا خارج از کشور مشغول به کار هستند.

دانشجویانی از موسسه Prizm – یک موسسه پیش رو در دوره تعمیرات موبایل در بمبئی در خط مقدم هستند که یا در مراکز خدمات مجاز مشغول به کار هستند و یا مغازه های تعمیرات موبایل خود را در سراسر جهان راه اندازی کرده اند.

ما درباره برخی از رایج ترین افکاری که در مورد ایجاد شغل در این زمینه الکترونیک به ذهن ما می رسد، تحقیق کرده ایم.

مهمترین نکات منفی در تجارت تعمیرات موبایل عبارتند از:

1-رقابت زیادی وجود دارد

موافقم که تعداد زیادی تکنسین هستند که در طول سال ها تعمیر تلفن همراه را آموخته اند و مغازه های تعمیرات موبایل زیادی را در سراسر هند افتتاح کرده اند. در عین حال تعداد گوشی های هوشمند و کاربران گوشی های هوشمند هر سال در حال افزایش است.

 

و اگر عمیقاً فکر کنید، هر کسب و کاری که حاشیه سود خوبی دارد و به راحتی اداره می شود، رقابت زیادی در آن وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید وارد تجارت شوید، نباید از رقابت بترسید.

 

2-به خوبی قبل نیست

اگر این تجارت را از زاویه منفی ببینید، ممکن است درست باشد که تجارت تعمیرات موبایل به خوبی قبل نیست. اما در عین حال چیزهای زیادی در این تجارت وجود دارد که سود بیشتری را نصیب تعمیرگاه های موبایل می کند. ما چیزهای جدید زیادی دیده بودیم که سود زیادی را برای تکنسین های تعمیرات موبایل به همراه داشت.

 

برگردیم به تاریخ اولین مورد عرضه گوشی های چینی بود. فروشگاه های موبایل با فروش این گوشی ها درآمد زیادی کسب کردند. و بعد این گوشی های چینی بارها در زندگی خود به آرم گیر می کردند و مردم این گوشی ها را برای تعمیر می آوردند. صاحبان مغازه ها با فلش زدن این تلفن های همراه در لوگوی گیر کرده درآمد قابل توجهی داشتند.

 

3-حاشیه سود کاهش یافته

بله درست است که در طول سال ها حاشیه سود کمی کاهش یافته است. اما این مورد برای همه مشاغل در سراسر جهان مشترک است. حاشیه سود کاملاً به منطقه ای که مغازه خود را باز کرده اید بستگی دارد. اگر تعمیرگاه موبایل خود را در مناطق فقیرنشین که رقابت زیادی وجود دارد باز کنید، حاشیه ها کمتر می شود، در حالی که اگر مغازه خود را در مناطق مرفه باز کنید، حاشیه سود بسیار بالاست. شما همچنین می توانید در چنین مناطقی تسهیلات پیکاپ و رهاسازی ارائه دهید.

 

میانگین سود تقریباً تمام مغازه های تعمیر موبایل در شهرهای بزرگ هند مانند بمبئی، دهلی، کلکته، بنگلور، حیدرآباد، چنای و غیره تا حد خوبی افزایش یافته است. حتی مغازه‌ها در روستاها و شهرهای کوچک درآمد قابل توجهی دارند، به شرطی که مغازه‌های تمام عیار باشند که معمولاً به آن «فروشگاه یک‌جا» می‌گویند.

 

4-افراد زیادی به دلیل ناموفق بودن این رشته را ترک کردند

درست است اما این در هر زمینه و تجارتی صادق است. ممکن است توانایی و شخصیت یک فرد برای حرفه تعمیر موبایل مناسب نباشد. در عین حال، افراد زیادی هستند که حس تجارت خوبی دارند و در این تجارت هستند و درآمد بسیار بالایی دارند.

 

نکات مثبت کسب و کار تعمیر موبایل هستند

1-تلفن های همراه اینجا هستند تا بمانند

برای حذف تلفن های همراه، ابزاری همه کاره تر و دارای ویژگی های غنی تر و قدرتمندتر باید تکامل یابد، اما آنچه از تجربه خود می بینیم، در آینده نزدیک محتمل نیست. بنابراین تلفن های همراه اینجا هستند و در نتیجه تعمیر تلفن همراه تا زمانی که تلفن های همراه دیگر وجود نداشته باشند و به تاریخ تبدیل شوند، حرفه خوبی خواهد بود.

 

2-قیمت بالای گوشی های هوشمند و تبلت

از آنجایی که قیمت گوشی های هوشمند و تبلت ها بالاست، هزینه تعمیر و حاشیه سود در تعمیر نیز بسیار زیاد است. تکنسین ها تقریباً در انواع کارهای تعمیرات، فروش لوازم جانبی، فلش و باز کردن قفل، حاشیه سود خوبی کسب می کنند.

 

 

3-راه اندازی آسان

تعمیرگاه موبایل نیاز به سرمایه و سرمایه هنگفتی ندارد. شما می توانید به راحتی در یک دوره تعمیرات موبایل در یک موسسه فنی شرکت کنید، گواهینامه بگیرید، چند ماه تجربه کسب کنید و سپس با سرمایه گذاری فقط برای ابزار، لوازم جانبی، قطعات یدکی اولیه و شارژ مجدد، مغازه خود را راه اندازی کنید.

 

بر خلاف سایر مشاغل که به تجربه، تماس و سرمایه گذاری و منابع دیگر نیاز دارند، راه اندازی و راه اندازی این تجارت بسیار آسان است.

 

 

نتیجه

 

با توضیحات بالا می توان تایید کرد که آینده در حرفه و تجارت تعمیرات موبایل روشن است. تنها این است که شما باید توانایی و مهارت های مناسب برای اداره و مدیریت یک کسب و کار کوچک را داشته باشید.

 

 

موفق باشید

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.