وبلاگ

علائم خرابی و سوختن کامپیوتر ماشین که تعمیرکاران نمی دانند

مغز موتور ECU نیز نامیده می شود. به زبان مشتریان ، کامپیوتر ماشین یکی از اصلی ترین قطعات خودرو به شمار می رود. ما در این مقاله قصد داریم درباره ECU و علائم خرابی و سوختگی کامپیوتر خودرو صحبت کنیم. ممکن است الان که شما این مقاله را می خوانید ماشینتان خراب شده است یا تعمیرکاری باشید که مطمئن نیست کامپیوتر ماشین زیر دستش خراب است یا نه!

ما در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تا کامپیوتر ماشین خود را بهتر بشناسید و عیب یابی کنید.

برای ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیرات ECU روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

ECU یا کامپیوتر خودرو چیست؟

ECU یا کامپیوتر خودرو واحد کنترل کننده دستگاه شماست. در حقیقت کامپیوتر ماشین مانند مغر انسان عمل می کند و فرمان های لازم را صادر می کند. این دستگاه هوشمند اطلاعات را از سنسورهای مختلف دریافت می کند. پس از دریافت اطلاعات، با بررسی شرایط خودرو ، عملکرد خودرو را تسهیل می کند. در واقع کامپیوتر ماشین ، نقش مهمی در بهینه سازی عملکرد خودرو دارد. پس از جمع آوری داده ها توسط ایسیو پردازنده وظیفه دارد مشخصات خروجی مانند پهنای پالس انژکتور سوخت را طبق اصول برنامه نویسی شده، تعیین می کند.

علائم خرابی و سوختن کامپیوتر ماشین که تعمیرکاران نمی دانند

تقریبا تمامی سیستم و عملکردهای مهم و تصمیمات اساسی در کامپیوتر خودرو انجام می شود. اگر ایسیو خودرو شما خراب باشد، سریعا علائم قابل توجه را از خود نشان می دهد. اگر ماشین دارید یا تعمیرکار هستید بهتر است این علائم را بشناسید.

باتری معیوب یا ضعیف به کامپیوتر ماشین آسیب می زند

کامپیوتر یا ایسیو ماشین دستگاهی است که کاملا نیار به برق دارد. باتری سالم باعث می شود تا برق رسانی به سیستم بهتر انجام شود. اگر باتری شما خراب باشد یا مشکل داشته باشد، ماشین شما حرکت نخواهد کرد و کامپیوتر ماشین کار نخواهد کرد. باتری ضعیف باعث خراب شدن ایسیو می شود. شاید برای شما سوال باشد که چگونه بفهمیم باتری خراب است. ضعیف شدن باتری علائمی از جمله بد استارت خوردن ماشین، کار نکردن چراغ های کیلومترشمار، کار نکردن ضبط و روسن نشدن چراغ داخل ماشین می توان نتیجه گرفت که باتری دستگاه ضعیف شده است.

  1. روشن شدن چراغ چک موتور
  2. استارت نخوردن ماشین
  3. مصرف سوخت بیش از حد نرمال
  4. افت ناگهانی شتاب
  5. خاموش شدن ناگهانی موتور
  6. خرابی باتری

اگر چنین علائمی را مشاهده کردید می تواند مشکل از کامپیوتر شما باشد. البته باید سایر قطعات نیز چک شود و بررسی شود. اگر شما کنجکاو به یادگیری تخصصی ایسیو هستید می توانید از دوره های تخصصی پارسه برای یادگیری بیشتر استفاده کنید و مدارک معتبر دریافت کنید.

نسخه 2024 نرم افزار اینستاگرام به ما چه قابلیت های جدیدی را ارائه می دهد؟

خفن ترین اپ های ورزشی برای تناسب اندام

فعال سازی Conversation Awareness در ایرپاد

افزایش طول عمر تلفن همراه با چند روش آسان

مقایسه هندزفری ایرپاد پرو و بیتس پرو

چگونه یک مکانیک موفق باشیم؟

چند تلفن همراه کاربردی و پرفروش در ایران

اپدیت جدید ویندوز 11 و ورود بدون گذر واژه های عجیب

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.