وبلاگ

اگر به روی صفحه لپ تاپمان آب ریخت ،چه کار کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است طی یک اتفاق ناگوار و نابسامان روی صفحه نمایش و یا کیبورد لپ تاپ شما نوشیدنی و یا آب بریزد و این موضوع خیلی شما را ناراحت و عصبانی بکند چرا که نگرانی شما از این بابت باشد که آسیب جدی به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ شما وارد شود و شایداین مقدار تشدد آب زیاد باشد باعث خسارت جبران ناپذیری باشد ولی اگر مقدار نوشیدنی و یا آبی که ریخته شده باشد کم باشد؛ در این مقاله در تلاشیم که شما با چند تا راهکار ساده این مشکل را حل کنید؛ ولی اصلی ترین نکته و موضوع این است که در هر حالی شما فقط در ابتدا باید لپ تاپ خودتان را خاموش کنید و بلافاصله از برق بکشید.
برای ثبت نام در کلاس های آموزشی پارسه روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

مراحلی که پس از ریختن آب به روی لپ تاپ باید انجام دهید

1-خاموش کردن

اگر آب یا هرنوشیدنی روی سیستم شما ریخت، بلافاصله آن را خاموش کنید. این کار را به بعد از ذخیره کردن فایل‌ها و تنظیمات خود موکول نکنید، چرا که هر عملکردی می‌تواند باعث اتصالات کوتاه و وارد شدن آسیب جدی به لپ‌تاپ شود.سریع راه برای اینکه لپ تاپ خود را خاموش کنید این است که انگشت خود را روی دکمۀ پاور فشار دهید تا سیستم به صورت سخت افزاری خاموش شود. سپس سیستم را از برق جدا کنید.

2-جدا کردن باتری

دومین گام پس از خاموش کردن سیستم خود این است که باتری لپ تاپ خود را جدا کنید ؛در صورتی که باتری لپ تاپ شما قابل جداشدن است، با کشیدن ضامن‌ها آن را جدا کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر باتری شما خیس شده، احتمالا آسیب دیده و خیلی صلاح نیست که دوباره آن را به سیستم خود متصل کنید.  در ضمن کاربر محترم اگر باتری لپ تاپ شما جدا نمی‌شود، با باز کردن پیچ‌های پشتی سیستم می‌توانید به آن دسترسی پیدا کرده و باتری را جدا کنید.

3-جدا کردن لوازم جانبی

بعد از پشت سرگذاشتن مراحل بالا ، سومین مرحله این است که لوازم جانبی لپ تاپ خودتان از جمله موس و فلشش مموری ،کیبورد جداشونده و سایر لوازم جانبی را از سیستم خود جدا کنید.

4-خشک کردن

در مرحله آخر باید سیستم خود را با کمک یک پارچه آب‌گیر مثل حوله خشک کنید. صفحه کلید، پورت‌ها، تاچ پد و غیره، همه را دستمال بکشید،سپس لپ تاپ خود را برعکس کنید و اجازه دهید تا مایع نفوذ کرده به داخل آن خارج شود. می‌توانید سیستم را در حالت وارونه روی یک حوله قرار دهید.

در هنگامی که آب یا نوشیدنی روی لپ تاپ ریخت نباید چه کاری انجام دهیم؟

اصولا وقتی این اتفاق میافتدخیلی از افزاد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی دست به انجام یک سری کار ها میزنند که نه تنها جایز نیست بلکه موجب این است که لپ تاپ شما دچار مشکلات دیگری شود.

در ادامه یک سری نکات الزامی را برای شما به اشتراک میگذاریم تا هنگامی که شما دچار این اتفاق شدید با اطلاعات کافی نسبت به این موضوع عمل کنید.

1- نباید لپ تاپتان در حالت خیس روشن کنید.

به هیچ عنوان قبل از حداقل 24 ساعت لپ تاپ خود را روشن نکنید. شاید از نظر شما سیستم شما کاملا خشک شده است  اما همچنان مایع ریخته شده روی قطعات داخلی آن خشک نشده است.

2-لپ تاپ خود را درون ظرف برنج قرار ندهید.

این راهکار برای تلفن‌های همراه که دچار این مشکل شده است تا حدودی کارگشا است؛ اما برای لپ‌ تاپ‌ها تاثیر چندانی ندارد. به ویژه اگر مایع ریخته شده روی لپ تاپ چیزی غیر از آب مثل: چای، شربت، نوشابه، دوغ یا … باشد.از همه بدتر این که خرده برنج‌ها، گرده‌ها و غیره از طریق دریچه‌ها به داخل لپ تاپ شما نفوذ می‌کنند و مشکلات بیشتری برای شما به وجود می‌آورند.

3- سشوار گرفتن بر روی لپ تاپ

راهکار دیگری که شاید به ذهن شما رسیده باشد، استفاده از حرارت سشوار برای خشک کردن قطعات لپ تاپ است.باد گرم سشوار باعث داغ شدن لپ تاپ و آسیب رساندن به قطعات داخلی آن می‌شود

4-لپ تاپ خودتان جلو نور آفتاب قرار ندهید

اگر فکر میکنید که با قرار دادن لپ تاپ خود در معرض نور آفتاب،میتوانید زودتر آن را خشک کنید. باید بدانید که این روش هم اصلا توصیه نمی‌شود. در هر صورت گرمای بیش از حد می‌تواند آسیب بیشتری را به قطعات وارد کند.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.