وبلاگ

به چه دلیل شارژر فندکی برای ماشین مناسب نیست؟

اکثر کسانی که از گوشی های اندروید و ios  استفاده میکنند در اکثر اوقات همراه خودشان شارژر و کابل شارژ به همراه دارند ولی اکثر مواقع پریز شارژ همراه این افراد نیست و مجبور هستند از طریق کابل تبدیل فندک موبایل خود را شارژ کنند و سریع مشکل خودشان را حل کنند ولی اکثر مردم دلیل خرابی باتری ها و سیستم های گوشی های خودشان را نمیدانند و شاید همین موضوع یکی از دلایل اصلی خرابی باتری و سوکت موبایل آن ها باشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل و جامع این موضوع را برای شما بازگو کنیم.

برخی از عوارض شارژر فندکی ماشین برای انواع گوشی

دلایلی که شارژ کردن باتری گوشی با شارژر فندکی ضرر دارد یا در غیر این صورت است به چند عامل بستگی دارد؛ از جمله

1-کیفیت و نوع شارژر

اگر شارژر فندکی شما کیفیت لازم را نداشته باشد؛ و به اصطلاح فیک و از برندی نامعتبر باشد، قطعا استفاده از آن به باتری گوشی شما آسیب وارد می‌کند.این ابزار ها متناسب با ظرفیت باتری گوشی ولتاژ خروجی خود را تنظیم می‌کنند. هم‌چنین، بیش از حد گوشی موبایل را شارژ نمی‌کنند. بنابراین، استفاده از آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. پس این نکته را در جریان باشید که  قبل از اقدام به خرید شارژر فندکی، حتما ولتاژ آن را بررسی کنید. شارژرهایی که ولتاژ 12 تا 24 ولت را این ویژگی را دارند و می‌توان از آن‌ها در کامیون‌ها، ون‌ها و اکثر خودروهای سواری استفاده کرد.

2-نوع و مدل گوشی

گوشی‌های هوشمند جدید که به قابلیت فست شارژ مجهز شده‌اند، در مقایسه با مدل‌های دیگر در برابر نوسانات ولتاژی و جریانی مصونیت بیشتری دارند. با این اوصاف، باتری آیفون، سامسونگ و دیگر برندهای معتبر معمولا در صورت استفاده اصولی و صحیح از شارژر فندکی دچار مشکل نمی‌شوند.

3-نوع و کیفیت کابل شارژ

یکی دیگر از عواملی که گوشی های موبایل را از سمت شارژر فندکی تحث تاثیر قرار میدهد نوع و کیفیت کابل شارژر شما میباشد که زمانی که کابل را به آداپتور متصل می‌کنید یا به یک شارژر فندکی؛ در هر صورت باید استاندارد باشد. کابل‌های بی‌کیفیت ولتاژ و جریان را به درستی عبور نمی‌دهند و همین موضوع می‌تواند عمر مفید باتری موبایل را کاهش دهد.

آیا داغ کردن شارژر فندکی خطر ناک است؟

داغ شدن این دستگاه‌ها در هنگام شارژ موبایل اگر به مقدار کمی باشد، طبیعی به نظر می‌رسد. به این دلیل که شارژرهای فندکی به صورت مستقیم به برق خودرو متصل می‌شوند تا جریان آن را به گوشی منتقل کنند. با این وجود، اگر احساس می‌کنید داغ شدن شارژر شما بیش از حد طبیعی است، پیشنهاد می‌کنیم که آن را عوض کنید. هم‌چنین، توصیه می‌کنیم که پس از تکمیل شارژ باتری موبایل، حتما آن را از فندک ماشین جدا کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کرده باشید. با این کار طول عمر شارژر خود را هم افزایش می‌دهید.

آیا شارژر فندکی برای ماشین ضرر دارد؟

حاکنون میخواهیم به عوارضی بپردازیم که ممکن است این شارژرها برای باتری ماشین به همراه داشته باشند؛در خودروهای قدیمی‌ متصل کردن شارژرها و استفاده آن‌ها از برق باتری مشکلاتی را ایجاد می‌کند و حتی ممکن است در هنگام استارت زدن باعث روشن نشدن ماشین شود. در ماشین‌های جدیدتر (مدل‌های 1389 یا 2010 به بعد) این مشکل وجود ندارد. سیستم این خودروها به گونه‌ای تنظیم شده است که در هنگام استارت زدن، تمام انرژی باتری برای استارت مصرف می‌شود. به علاوه، تا زمانی که ولتاژ خروجی تنظیم و ثابت نشود، برق به سایر قسمت‌ها منتقل نخواهد شد.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.