وبلاگ

روش های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون

اگر قصد تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون خود را داشته باشید، با توجه به نکات زیر میتوانید یک صفحه نمایش مناسب و با کیفیت را برای گوشی آیفون خود انتخاب کنید. صفحه نمایش های آیفون هم مانند همه محصولات دیگر در دو نسخه اصل و کپی در بازار یافت میشوند. ممکن است قیمت پایین صفحه نمایش های کپی آیفون برای خریداران وسوسه کننده باشد اما باید توجه داشته باشید که این صفحه نمایش ها علاوه بر کیفیت و سرعت پایین تر، عمر کمتری هم دارند و به احتمال زیاد سریع تر از صفحه نمایش های اصل خراب میشوند. اما چه روش هایی برای تشخیص اصل بودن صفحه نمایش گوشی آیفون وجود دارد؟ هنگام انتخاب صفحه نمایش برای گوشی آیفون خود باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بازار سه نوع صفحه نمایش برای گوشی های آیفون موجود است:

  • صفحه نمایش های اصل (OEM) که توسط خود کمپانی تولید میشوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند
  • صفحه نمایش های Refurbished یا بازسازی شده، که قبل از رسیدن به دست مصرف کننده به کمپانی مرجوع شده و پس از بازسازی به بازار عرضه شده اند
  • صفحه نمایش های کپی (یا High Copy) که قیمت و کیفیت پایین تری دارند.

برای تشخیص اصل بودن صفحه نمایش گوشی آیفون از این موارد کمک بگیرید:

۱. روش های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون با تست لمس کابل های صفحه نمایش

دو کابل نواری صفحه نمایش در صفحه نمایش اصل آیفون دارای پدهای نرم اسفنجی هستند که نرمی آن ها با لمس کردن قابل تشخیص است. اما صفحه نمایش های کپی آیفون چنین پدهایی ندارند. یکی از راه های تشخیص صفحه نمایش اصل گوشی آیفون لمس کابل های صفحه نمایش است. اگر هنگام لمس این پدها احساس ضمختی و زبری کردید، یعنی صفحه نمایش مورد نظرصفحه نمایش اصلی آیفون نیست.

۲. روش تشخیص اصل صفحه نمایش اصل آیفون با تست آرم اپل

یکی از سریع ترین و آسان ترین روش های تشخیص صفحه نمایش اصل گوشی آیفون توجه به آرم اپل هک شده روی کابل های صفحه نمایش است. در صفحه نمایش های اصل لوگوی اپل به وضوح روی کابل ها و دیگر قسمت های صفحه نمایش هک شده اما مدل های کپی یا فاقد لوگوی اپل هستند یا لوگو در آن ها با جسمی نوک تیز و کیفیتی پایین هک شده است.

۳.راه تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون با توجه به چسب سنسور نور و محافظ دوربین

چسبی که محافظ دوربین و سنسور نور را در جای خود نگه میدارد در مدل های اصلی یا OEM نسبت به مدل های کپی قوی تر از است.

 

چگونه موبایل دزدیده شده را غیرفعال کنیم؟

 

۴. راه تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون با تست رنگ لنز دوربین

در صفحه نمایش های مشکی اصل گوشی آیفون دور لنز دوربین یک نوار آبی رنگ دیده میشود. این نوار آبی رنگ به انعکاس بهتر تیرگی و بهبود کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین کمک میکند. اما صفحه نمایش های کپی گوشی آیفون فاقد چنین نواری هستند. یکی از راه های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش گوشی آیفون توجه به این نوار آبی رنگ است. البته باید توجه داشته باشید که این نوار تنها در صفحه نمایش های مشکی به کار رفته است و صفحه نمایش های سفید فاقد آن هستند.

5. روش تشخیص صفحه نمایش اصل آیفون با تست شماره سریال و لوگوی صفحه نمایش

یکی از راحت ترین روش های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش گوشی آیفون توجه به شماره سریال و لوگوی صفحه نمایش است. شماره سریال در صفحه نمایش های اصل آیفون پررنگ تر و واضح تر است و لوگو هم اندازه بزرگتر و وضوح بیشتری دارد در صفحه نمایش های کپی گوشی آیفون شماره سریال و لوگو رنگ تیره تر و وضوح کمتری دارند و اندازه آن ها نیز نسبت به صفحه نمایش های اصل آیفون کوچک تر است. هنگام انتخاب صفحه نمایش گوشی آیفون حتما به شماره سریال و لوگوی آن توجه کنید.

۶. تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون با تست قابلیت ضد آب و ضد اثرانگشت صفحه نمایش

صفحه نمایش های اصل گوشی آیفون ضد اثرانگشت هستند بنابراین با لمس صفحه نمایش به راحتی میتوانید با ارزیابی میزان اثرانگشت باقی مانده روی آن به کیفیت و اصل بودن صفحه نمایش آیفون خود پی ببرید. یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون این است که یک قطره آب روی آن بچکانید. با تکان دادن صفحه نمایش میبینید که قطره آب حرکت میکند، اگر قطره آب روی صفحه نمایش پخش شد یا پس از حرکت کردن از آن ردپایی روی صفحه نمایش باقی ماند، صفحه نمایش شما اصل نیست. چرا که قابلیت ضدآب صفحه نمایش های اصل گوشی آیفون باعث میشود هیچ اثری از آب روی صفحه نمایش باقی نماند.

۷. راه های تشخیص اصل بودن صفحه نمایش آیفون با تست نور صفحه نمایش

صفحه نمایش های اصلی آیفون نوری شفاف و عادی دارند اما نور صفحه نمایش های کپی نسبت به حالت معمول سفید تر به نظر میرسد. این تفاوت به راحتی و از طریق مقایسه با یک گوشی موبایل دیگر قابل تشخیص است.

۸. روش تشخیص اصل بودن نمایشگرگوشی آیفون با تست چسب محافظ دوربین

چسب محافظ دوربین در صفحه نمایش های اصل نسبت به مدل های کپی قوی تر است. این چسب در مدل های کپی آنقدر ضعیف است که به راحتی از دوربین جدا میشود و ممکن است ناخواسته از روی آن بیفتد.

۹. روش تشخیص صفحه نمایش اصلی از کپی آیفون با تست اتصال بک لایت به ال سی دی

در صفحه نمایش های اصل چسب یا لحیم کاری بک لایت بسیار مرتب و تمیز انجام شده است اما در مدل های کپی این چسب یا لحیم کاری ناشیانه و نامرتب است.

۱۰. روش تشخیص صفحه نمایش اصلی آیفون از کپی با تست چسب بالای صفحه نمایش

در گوشه سمت چپ بخش بالایی صفحه نمایش های اصل آیفون یک برچسب سیاه رنگ مات وجود دارد اما در مدل های کپی چنین برچسبی به کار نرفته و اگر هم به کار رفته باشد ظاهری براق دارد.

۱۱. راه تشخیص اصل بودن صفجه نمایش آیفون با لمس کردن دور پنل صفحه نمایش

با لمس دور پنل صفحه نمایش های اصل یا OEM  متوجه میشوید که همه اجزای دور پنل صاف و صیقل خورده هستند اما در مدل های کپی چنین حالتی وجود ندارد و میتوانید ناهمواری و برآمدگی های دور صفحه نمایش را به راحتی احساس کنید.

۱۲. روش تشخیص صفحه نمایش اصل آیفون با تست کابل فلت صفحه نمایش

 

روی کابل فلت دیجیتایزر و ال سی دی صفحه نمایش های اصل یک علامت V شکل درج شده که در مدل های کپی دیده نمیشود.در صورتی که تنها کابل دیجیتایزر فاقد این علامت باشد و کابل ال سی دی علامت V شکل را داشته باشد، ال سی دی اصل و دیجیتایزر کپی است. و در صورتی که هر دو فاقد این علامت باشند، هیچ یک اصل نیستند. در صفحه نمایش های اصل هر دوی این کابل ها باید دارای علامت V شکل باشند.

۱۳. روش تشخیص ال سی دی صفحه نمایش های اصل آیفون با تست رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایش ال سی دی کپی نسبت به صفحه نمایش های اصل رزولوشن پایین تری دارند. میتوانید با مقایسه صفحه نمایش مورد نظر با یک صفحه نمایش ال سی دی اصل گوش آیفون تفاوت رزولوشن آن ها را به راحتی متوجه شوید.

۱۴. روش تشخیص ال سی دی صفحه نمایش های اصل آیفون با تست چیپ آی سی کابل فلت ال سی دی

 

یک چیپ روی کابل فلت ال سی دی قرار دارد که توان و اطلاعات صفحه نمایش را تنظیم میکند. اگر مثلث وارونه ای را روی چیپ آی سی مشاهده نکردید، یعنی صفحه نمایش شما اصل نیست. این مثلث تنها روی چیپ صفحه نمایش های اصل گوشی آیفون دیده میشود.

 

ممنونیم از اینکه با یکی دیگر از آموزش های وبسایت اموزشگاه پارسه تحت عنوان آموزش تعمیرات موبایل رایگان با ماهمراه بودید در صورت رضایت و عدم رضایت از این مقاله و نکات جدید در بخش ارسال نظرات اقدام به ارسال نظرات خود برای ما نمایید.

چند سوال رایج لپ تاپ شما که توسط ما پاسخ داده شده اند و مقالات آموزشی ما برای شما عبارتند از:

مشکل های سخت افزاری رایج لپ تاپ ایسوس

چگونه در تاچ پد لپ تاپ کلیک راست کنیم؟

تنظیمات ساعت دستی در لپ تاپ

اموزش هک و امنیت شبکه حضوری

چت بات های هوش مصنوعی می توانند به کودکان خواندن و نوشتن بیاموزند!

پردازنده چیست – چگونه بفهمیم CPU چند هسته ای است؟

اگر به روی صفحه لپ تاپمان آب ریخت ،چه کار کنیم؟

به چه صورت حجم ویدیو را کاهش بدهیم؟

کابل LAN چیست و چه کاربردی در لپ تاپ دارد؟

مشکل تاچ پد لپ تاپ لنوو در هنگام نصب ویندوز 10

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.