وبلاگ

۴ زبان برنامه نویسی برتر دنیا از نگاه گیت هاب معتبرترین پلتفرم توسعه نرم افزار درجهان

ـــــــ 4 زبان برنامه نویسی برتر جهان ازنگاه گیت هاب

ده های وشاید صدها زبان برنامه نویسی مختلف در دنیا وجود دارد که روزانه برنامه نویسان در حال استفاده از آنها هستند و دنیای تکنو لوژی رو روز به روز رو به جلو پیش میبرن و باعث ارتباط هرچه راحت تر بیشتر و… وهم چنین تجارت الکترونیک بصورت تکامل یافته تر می شوند. اما هستند بعضی از این زبان‌های برنمه نویسی نسبت به زبان های دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در دنیای توسعه نرم افزار گیت‌هاب را می‌توان بهترین پلتفرم توسعه نرم افزار در دنیا دانست که براساس یک آمار همواره سعی دارد تا آخرین زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و تکنولوژی‌های مرتبط به آن را نشان دهد.اگر به دنبال زبان های برنامه نویسی هستید که مجبوب و کاربردی هستند و بازار کار خبی را برای شما به ارمغان بیاورند و شما را به در آمد پایدار و بالا برسانند حتما این مطلب را دنبال نمائید . در این مطلب قصد داریم براساس گزارشی که گیت‌هاب به ما ارائه رو باهم بررسی می کنیم ، 4 مورد از برترین زبان‌های برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۸ عبارت است از:.
بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی براساس آمار سالانه گیت‌هاب
زبان های برنامه نویسی مناسب بازار کار

1.جاوااسکریپت

جاوااسکریپت چند سالی‌ست که در لیست محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی از نگاه گیت‌هاب و آمارهای دیگر قرار دارد. در دنیای توسعه وب، جاوااسکریپت را می‌توان یقینا برنده اصلی دانست.
این زبان تمام پتانسیل لازم را برای ساخت یک برگه وب چه از نظر فرانت-اند و چه از نظر بک-اند در اختیار دارد. طبیعتا به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان بسیار زیادی سراغ این زبان می‌روند. به این دلیل که تقریبا نیازهای اساسی آنان را جاوااسکریپت به خوبی می‌تواند جوابگو باشد.

۲. جاوا

به نظر نمی‌رسد که جاوا نیازی به تعریف کردن داشته باشد. همگان جاوا را می‌شناسند و باید بگویم که نقش اصلی توسعه اپلیکیشن‌های آندرویدی را به عهده دارد. میزان محبوبیت این زبان بسیار زیاد است، شرکت‌های مختلفی هستند که توسعه‌دهندگان این زبان را استخدام می‌کنند. همچنین گواهینامه‌های بین المللی مختلفی برای یادگیری این زبان وجود دارد.
جاوا یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گرا (از نوع کامل) و چند منظوره است. این زبان یکی از معدود زبان‌های برنامه‌نویسی است که درصد فرصت‌های شغلی آن بسیار زیاد است. از جاوا می‌شود در دنیای توسعه اپلیکیشن‌های آندرویدی، وب اپلیکیشن‌ها، پردازش داده‌های حجیم، توسعه بازی و… استفاده کرد.
تمام این خصوصیات باعث شده که جاوا به یکی از ۱۰ زبان برتر دنیا تبدیل شود.
زبان های برنامه نویسی مناسب بازار کار

۳. پایتون

پایتون سومین زبان برنامه‌نویسی محبوب در بین تمام برنامه‌نویسان دنیا است. زبان‌های بسیار اندکی وجود دارند که همزمان با قدرت بالایی که ارائه می‌دهند در کار کردن نیز ساده هستند. پایتون یکی از آن دسته زبان‌هاست. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گرا و سطح بالاست، روند پیشرفت پایتون در سال‌های اخیر بسیار بسیار زیاد بوده است.
دلیل شناخته شدن پایتون، ساده، شئ‌گرا و قابل حمل بودن آن است. همچنین وجود تعداد زیادی از کتابخانه‌های استاندارد در این رشد بی تاثیر نبوده است.
مدیریت محتواهای طراحی شده با PHP

۴. PHP

اگر تا به حال سعی کرده‌اید که روی توسعه Back-End کار بکنید، پس مطمئنا نام PHP را شنیده‌اید. PHP مخفف کلمات Hypertext Preprocessor یا پیش پردازنده ابر متن است.
وظیفه PHP به صورت منحصر به فرد کار روی داده‌هایی‌ست که در یک سرور قرار دارند. پی‌اچ‌پی بسیار سریع و ساده است همچنین وابسته به هیچ پلتفرم خاصی نیست و به صورت متن باز ارائه می‌شود. در حال حاضر PHP نیز یکی از زبان‌هایی‌ست که درصد استخدامی بالایی در بین زبان‌های برنامه‌نویسی دارد. بنابراین اگر قصد کار در دنیای توسعه وب را دارید باید بگویم که PHP یکی از بهترین موارد است. زیرا محبوبترین مدیریت محتوای حال حاضر در جهان و ایران CMS وردپرس است و پایه اصلی این زبان زبان PHP است همین امر موجب بوجود آمدن بازار کار خیلی خوب و با درآمد خوب برای کسانی تمایل به ورود به بازار کار برنامه نویسی دارند زبان PHP یکی از زبان های کاربردی است.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.