وبلاگ

آموزش جیلبرک کردن iOS 9

تیم Pangu در همین مدت کوتاه موفق به جیلبرک نسخه‌ی 9 تا 9.0.2 آی او اس شده است که البته نرم افزاری که این تیم برای انجام عملیات جیلبرک منتشر کرده است در حال حاضر تنها برای ویندوز موجود بوده و برای کار با آن به یک کامپیوتر ویندوزی نیاز خواهید داشت. این نسخه در حال حاضر در وب سایت Pangu قابل دانلود بوده و فعلا نیز هیچ اعلام رسمی از سوی این تیم در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ی مک این نرم افزار صورت نگرفته است. در ادامه با آموزش قدم به قدم جیلبرک کردن iOS9 همراه شما خواهیم بود.

ios9jpangu2

نسخه‌های پشتیبانی شده توسط این روش: iOS 9.0, 9.0.1, 9.0.2

دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط این روش: iPhone 6s/6s Plus/6/6 Plus/5s/5c/5/4s, iPad 4/3/2, iPad mini 4/3/2/1, iPad Air 2/1 and iPod touch 5/6.

پیش نیازها :

– دانلود و نصب نرم افزار Pangu

– تهیه‌ی فایل پشتیبان از تمام داده‌ها در iTunes یا iCloud

– دسترسی به ویندوز (به دلیل آنکه این نرم افزار در حال حاضر تنها برای ویندوز منتشر شده است)

– نصب بودن آخرین نسخه از iTunes

نکته‌ی مهم:

– در صورتی که دستگاه خود را توسط OTA به هر نسخه ای از iOS9 آپدیت کرده اید، ابتدا باید دستگاه خود را به نسخه‌ی iOS 9.0.2 از طریق iTunes بازیابی کنید. عدم انجام این کار، احتمال موفقیت آمیز نبودن مراحل جیلبریک را به حد زیادی بالا خواهد برد. برای دریافت iOS 9.0.2 می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 

ios9jpangu1

مراحل قدم به قدم برای جیبلرک کردن توسط Pangu:

مرحله اول: ابتدا باید به تنظیمات دستگاه خود رفته و در شاخه‌ی iCloud، ابزارک Find My iPhone را غیر فعال کنید.

st1

مرحله دوم: در صورتی که برای دستگاه خود رمز عبور یا قفل اثر انگشت تنظیم کرده‌اید، با مراجعه به تنظیمات گوشی و سپس Touch ID & Passcode، آن‌ها را غیر فعال کنید.

st2

مرحله سوم: دستگاه خود را به حالت Airplane Mode ببرید.

مرحله چهارم: دستگاه خود را در حالت روشن به کامپیوتر متصل، و سپس Pangu 9 را اجرا کنید.

مرحله پنجم: نرم افزار Pangu 9 به طور خودکار اقدام به شناسایی دستگاه شما خواهد کرد و دکمه‌ی Start آن برای کلیک کردن روشن خواهد شد. برای شروع عملیات جیلبرک روی این دکمه کلیک کنید.

st3

مرحله ششم: بعد از کلیک روی گزینه‌ی Start به صفحه ای دیگر منتقل خواهید شد که مربوط به بخش پشتیبان گیری از اطلاعات است. در صورتی که از قبل اقدام به تهیه‌ی فایل پشتیبان کرده‌اید روی گزینه‌ی ‘Already backup’ کلیک کنید.

مرحله هفتم: با کلیک روی گزینه‌ی ‘Already backup’ عملیات آغاز به کار خواهد کرد. در حین انجام این امر، دو برنامه‌ی مختلف با نام‌های Pangu و WWDC نیز در گوشی شما نصب خواهد شد که در هنگام نصب هرکدام، توسط پیغامی از این موضوع باخبر خواهید شد. در زمان جیلبرک شدن گوشی، گوشی شما ری استارت خواهد شد و بعد از بالا آمدن دوباره، مجددا از شما درخواست unlock کردن گوشی و روشن کردن Airplane Mode را خواهد کرد.

مرحله هشتم: به محض آنکه با این درخواست موافقت کرده و حالت Airplane Mode را مجددا فعال کنید، توسط یک نوتیفیکیشن از این موضوع آگاه خواهید شد که ادامه‌ی عملیات شروع به کار کرده است.

مرحله نهم: بعد از زمان کوتاهی، درخواستی مبنی بر اجرای اپلیکیشن Pangu در صفحه‌ی گوشی به شما نمایش داده خواهد شد. Pangu را اجرا کنید و اجازه‌ی دسترسی آن به اپلیکیشن‌های درخواستی را بدهید.

مرحله دهم: بعد از انجام مرحله‌ی قبل، و پس مدت زمان کوتاهی عملیات جیلبرک تکمیل خواهد شد و شما پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن این امر با عنوان “Jailbreak completed” مشاهده خواهید کرد. بعد از مشاهده‌ی این پیغام می‌توانید Pangu را در کامپیوتر خود ببندید. حال دستگاه شما مجددا ری استارت خواهد شد و بعد از بالا آمدن گوشی شما قادر به مشاهده‌ی Cydia در صفحه‌ی خانگی خود خواهید بود.

st4

هم اکنون و بعد از جیبلریک شدن گوشی، می‌توانید مجددا ouch ID/Passcode و Find My iPhone را در گوشی فعال کنید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.