وبلاگ

ریزر اولترابوک گیمینگ Stealth Blade را در CES 2016 معرفی کرد

ریزر که مانند همیشه محصولات جذابی در زمینه گیمینگ معرفی می‌کند در CES 2016 هم بیکار نمانده و اولترابوک گیمینگ Stealth Blade را به این نمایشگاه آورده است. این اولترابوک می‌تواند به یک داک بزرگ متصل شده و به پی‌سی گیمینگ بسیار قدرتمندی تبدیل شود.

کمپانی ریزر مدت‌ها است که علاوه بر لوازم جانبی ویژه‌ی بازی (و اخیراً موسیقی) در زمینه‌ی ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم فعالیت می‌کند. لپ‌تاپ‌های Blade این کمپانی طرفداران خودشان را دارند و قابلیت‌های خوبی را هم به نمایش می‌گذارند؛ ولی طبیعتاً جابه‌جا کردن و به همراه داشتن چنین دستگاه‌های سنگینی کار آسان و چندان دلچسبی نیست. در همین راستا ریزر هم‌زمان با برگزاری CES 2016 عضو جدیدی از سری فوق را به نام Blade Stealth معرفی کرده که یک «اولترابوک» گیمینگ محسوب می‌شود. این محصول که قیمت آن از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود، می‌تواند با متصل شدن به یک وسیله‌ی جانبی مخصوص به نام Core، کارت‌های گرافیک اکسترنال را به کار بگیرد و به این شکل عملاً در حد و اندازه‌ی یک پی‌سیِ گیمینگ ظاهر شود.

ساخته‌ی جدید ریزر تنها ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم از ۱.۳ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. در این میان، مدل پایه‌ی Blade Stealth به صفحه‌نمایشی لمسی از نوع IGZO با اندازه‌ی ۱۲.۵ اینچ و رزولوشن QuadHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز شده که این رزولوشن در مدل ۱۵۹۹ دلاری به 4K (یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) تبدیل شده است. صفحه‌کلید این محصول دارای نورپردازی کروما (Chroma) است؛ همان قابلیتی که در تعدادی از لوازم جانبی ریزر دیده می‌شود و امکان انتخاب نور پس‌زمینه را از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ مختلف فراهم می‌کند. پردازنده‌ی دو-هسته‌ای Intel Core i7-6500U، واحد گرافیکی Intel HD 520، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD هم مشخصات داخلی ارزان‌ترین مدل اولترابوک را تشکیل می‌دهند. همچنین چهار درگاه USB (دو عدد USB 3.0) با یک درگاه شبکه روی بدنه‌ی دستگاه قرار گرفته‌اند و یک باتری ۴۵ وات ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر هم در آن جای گرفته است.

برای استفاده از کارت‌های گرافیک اکسترنال، باید Core را جداگانه تهیه کرد و سپس آن را از طریق رابط Thunderbolt 3 به اولترابوک وصل کرد. این وسیله‌ی جانبی که ظاهری مشابه یک کیس پی‌سی جمع‌وجور دارد و به یک منبع تغذیه ۵۰۰ واتی مجهز شده، با بیشتر کارت‌های گرافیکی انویدیا و AMD سازگاری دارد. البته قیمت Core هنوز مشخص نیست و تاریخ عرضه‌ی آن هم به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ به‌جز اینکه می‌دانیم در نیمه‌ی آغازین ۲۰۱۶ باید چشم‌به‌راه آن باشیم.

عرضه‌ی Blade Stealth از ماه جاری میلادی آغاز می‌شود و این محصول در فوریه به فروشگاه‌های مایکروسافت هم راه پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.