وبلاگ

فناوری مایکروسافت اولین راهنمای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز را منتشر کرد

در حالی که بسیاری احتمال می‌دهند مایکروسافت پروژه‌ی آستوریا برای تبدیل اپ‌های اندروید به ویندوز را کنسل کند، به نظر می‌رسد غول نرم‌افزاری قصد دارد پروژه‌ی آیلندوود برای تبدیل برنامه‌های iOS به ویندوز را به طور جدی ادامه دهد. در همین راستا شاهد انتشار اولین راهنما از سری مقالات آموزشی برای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز توسط مایکروسافت هستیم.کنسل شدن پروژه‌ی آستوریا (Project Astoria) برای اجرای اپ‌های اندروید بر روی ویندوز ۱۰ بسیاری از طرفداران ویندوز را مایوس خواهد کرد. از سوی دیگر اما بسیاری معتقد هستند که این تصمیم مایکروسافت کار عاقلانه‌ای خواهد بود؛ چرا که این پروژه بیشتر به یک شبیه‌ساز اندروید شبیه است تا راه حلی برای تبدیل اپ‌های اندروید به ویندوز. همچنین اجرای این پروژه در برخی بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۰ موبایل باعث افت چشمگیر عملکرد سیستم‌عامل شده بود.

مزیت پروژه‌ی آیلندوود (Project Islandwood) نسبت به پروژه‌ی آستوریا در این است که اپ‌های تبدیل شده با این روش، به اپ‌های یونیورسال کامل و بومی ویندوز ۱۰ تبدیل خواهند شد. این به معنای اجرا شدن برنامه‌ها‌ی تبدیل شده از iOS بر روی تلفن، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ ویندوزی است؛ در حالی که اپ‌های تبدیل شده توسط پروژه‌ی آستوریا فقط قادر به اجرا بر روی تلفن هستند.

البته این کار به معنی بیشتر شدن زحمت توسعه دهندگان است؛ چرا که آستوریا در واقع یک شبیه‌ساز اندروید را بر روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌کند و با این کار اپ‌های اندروید با کمترین تغییری در کد بر روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند. اما پروژه‌ی آیلندوود برنامه‌ای برای پورت کردن اپ‌های iOS و تبدیل آن‌ها به اپ یونیورسال و بومی ویندوز ۱۰ است.

در اولین راهنما از سری مقالات آموزشی برای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز، مایکروسافت راهنمای مرحله به مرحله‌ای برای ساخت یک اپلیکیشن ساده‌ی لیست کار (to-do list) با Xcode و استفاده از Windows Bridge برای تبدیل آن به اپ ویندوز ۱۰ را منتشر کرده است.

]برای دنبال کردن قدم به قدم مراحل این راهنما باید ویندوز ۱۰ و ویژوال استودیو ۲۰۱۵ همراه با Windows Bridge برای iOS داشته باشید. می‌توانید آخرین نسخه‌ی Bridge را از اینجا دریافت کنید. همچنین احتیاج به یک مک با Mac OS X 10.11 که Xcode 7 بر روی آن نصب شده باشد هم دارید. اگر می‌خواهید برنامه‌ی خود را بر روی یک دستگاه iOS واقعی امتحان کنید، احتیاج به یک حساب توسعه‌‌دهنده‌ی اپل نیز خواهید داشت.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.