وبلاگ

چگونه مشکلات تاچ پد لپ تاپ را برطرف کنیم؟

بعضی مواقع برای تاچ پد لپ تاپ مکلاتی پیش می آید در زیر به چند نمونه از مشکلات تاچ پد لپ تاپ اشاره می کنیم:

در این مقاله سعی شده به برخی سوالات شما که در زیر آماده است پاسخ دهیم .

چگونه موس لپ تاپ را فعال کنیم ؟

چگونه تاچ پد لپ تاپ را فعال کنیم ؟

فعال سازی تاچ پد لپ تاپ asus چگونه است؟

1. صفحه لپ تاپ را قفل کرده اید و دیگر نمی توانید باز کنید ؟
تاچ پد ها قفل و باز می شوند و اگر از این راه آنرا قفل کرده اید و اکنون نمی توانید از این روش آنرا باز کنید چند پیشنهاد و احتمال برای شما داریم :
(این پیشنهاد ها در ویندوز7 انجام شده وتفاوت چندانی با دیگر ویندوز ها ندارد.)
اولین احتمال تنظیم شدن دیواس موس به موس خارجی که به کنترل پنل بروید و در قسمت Mouse و در تب Buttons قسمت Devices مطمئن شوید که بر روی گزینه ای که مربوط به تاچ پد است مثلا در لپ تاپ ایسوس:
enter image description here
در همان تنظیمات موس به بخش Hardware رفته و مطمئن شوید در قسمت Devices تاچ پد شما شناسایی شده و نام آن درج شده است.
اگر دو مرحله بالا جواب نداد درایور های تاچ پد را پاک و از نو نصب نمایید و در آخر اگر باز هم نشد این بدین معنا است که مشکل باید سخت افزاری باشد و یا به هم ریختگی های نرم افزاری که با ریپیر و یا تعویض ویندوز معمولا درست می شود.

 

چگونه مشکل تاچ پد لپ تاب را حل کنیم
2. حالا سوال این است که اصلا کدام دکمه این تاچ پد را قفل و باز می کند؟

اولین ردیف،کلید های کمکی کنارf12 یک کلید وجود دارد که یک چراغ روی آن است اگر باز نشد با کلید اف ان که پایین صفحه است با هم بزنید
اگه باز نشد کل کلید ها رو با اف ان بزنید ، قفل شدنش به صورت اینه که انگشتت رو به صورت مورب میکشی قفل میشه . وقتی گوشه سمت چپ بالای تاچ پد رو دوبار لمس کنی قفل یا غیر قفل میشه.
برای غیر فعال کردنش هم باید به control panel/device settings/synpatik luxe pad/settings/tapping بروید و روی دکمه setting کلیک کنید. در آنجا touchpad disable zone settings را می توانید فعال و غیر فعال کنید.

3.خیلی وقت ها پیش میاد که شما موقع کار با لپ تاپ ، دابل کلیک تاچ پدش به صورت موقتی از کار میفته و بعد از چند دقیقه خودش درست میشه ؛ دکمه کلیک چپ پایین لپ تاپ کار میکنه ولی وقتی در حالت تاچ دابل کلیک میکنید تا یه فایل رو باز کنید کار نمیکنه و این در حالتیه که نشانگر موس کاملا حرکت میکنه و بقیه ژست های حرکتی هم اجرا میشوند ؟
این مورد می تواند دو دلیل داشته باشد یکی مورد نرم افزاری و دیگری مورد سخت افزاری. البته دلیل سخت افزاری بیشتر است چون این قابلیت یک موضوع ترکیبی است که سخت افزار در آن موثرتر خواهد بود ، معمولا برای رفع این مشکل باید بروید به قسمت :
Control Panel => Mouse => Device Settings و در این قسمت می توانید موس لپ تاپ فعال Enable کنید.
می توانید با فشردن کلید های Fn+F7 مشکل را حل کنید و اگر باز هم نشد ، کلید Fn رو با همه کلید های F1 تا F12 امتحان کنید حتما جواب میده .

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.