وبلاگ

برد گوشی های سامسونگ به چه دلایلی میسوزد؟

یکی از جدید ترین گوشی های تلفن همراه که طی سال های اخیر وارد بازار رسانه شده اند و آنچنان کیفیت بالایی دارند و اعتماد به اندازه ای به مشتریان خود داده اند که امروزه به یکی از اصلی ترین رقبای شرکت های اپل و شیائومی و هواوی تبدیل شده است ولیکن یکی از مشکلاتی که برای اکثر همه گوشی ها الخصوص شرکت سامسونگ رخ میدهد مشکل خرابی برد و ایراد پیدا کردن از سمت برد می‌باشد و که این مشکل برد سر منشأ از مشکلاتی دیگر دارد که در این مقاله سعی داریم آن هارا بررسی کنیم

کارایی برد در گوشی چیست ؟

در ابتدا لازم است کارایی برد در گوشی های سامسونگ را بررسی کنیم که اطلاعات کافی را در رابطه با برد داشته باشیم؛ برد اصلی ترین ابزار سخت افزاری گوشی می‌باشد که مهم ترین وظیفه آن این است که تمامی برنامه ها و اپلیکیشن های سایر اجزای دیگر موبایل بر روی آن نصب می شود؛ پس بنابراین اصلی ترین وظیفه برد فراهم کردن بستری برای ارتباط گیری میان سخت افزار های گوشی میباشد. در مورد کاربرد دیگر برد می‌توان به کنترل جریان برق ورودی به بخش های مختلف نیز اشاره کرد در واقع برد خازن ها، مقاومت ها و ترانزیستورها ولتاژ ورودی را کنترل می کنند تا مقدار برق ورودی به بخش های مختلف گوشی کم یا زیاد نشود و میزان برق ورودی به خطر نیوفتد.

دلایل خرابی برد های گوشی های سامسونگ

در ادامه به بررسی دلیل های سوختن و از بین رفتن برد گوشی میپردازیم:
۱_خیس شدن برد گوشی
یکی از دلایل اصلی سوختن برد، خیس شدن برد می باشد. با خیس شدن برد شما ممکن است نه تنها برد شما بسوزد ، بلکه اجزای اصلی و یونیک هارد ، مثل ROM که مختص به خود هارد می باشد ، بسوزد.
۲_ گرمای بیش از حد
دومین دلیل از نظر متخصصان پارسه گرمای بیش از حد از دلایل اصلی خرابی برد گوشی سامسونگ می‌باشد. همان‌طور که می‌دانیم استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ شدن به دستگاه شما آسیب نمی‌رساند؛ اما زمانی که پس از شارژ کامل موبایل به صورت طولانی گوشی خود را در شارژ نگه دارید، ممکن است، بخاطر گرمایی که ایجاد می شود آسیب زیادی را به برد موبایل خود وارد کنید.
۳_نصب بازی های سنگین
نصب بازی های سنگین در گوشی های سامسونگ که باتری های کم مصرفی دارند تمایل به گرمای بیش از حد را دارد و در نتیجه باعث آسیب برد گوشی می شود، مسئله گرمای بیش از حد به علت مصرف باتری سنگین رخ می دهد
۴_آسیب فیزیکی و ضربه دیدن گوشی
متاسفانه اکثر ما به درستی از گوشی موبایل خود مراقبت نمی‌کنیم و همین موضوع باعث آسیب رساندن به صفحه گوشی و یا دیگر قطعات موبایل می شود.

علایم خرابی برد های گوشی های سامسونگ
علائم خرابی برد های سامسونگ

علاوه بر عواملی که تحت آن برد گوشی های سامسونگ به خطر میوفتد یکسری علائمی نیز در میان می‌باشد که اگر شما در کوشی خود آن را دیدید سریعاً به اولین مرکز خدماتی می‌توانید مراجعه کنید و مشکل خود را حل کنید.
علائمی که نشان‌دهنده خرابی برد می‌باشد اعم از :
۱_هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن در هنگام کار کردن با گوشی
۲_خاموش شدن کامل گوشی
۳_خاموش و روشن شدن های پیاپی و بدون توقف
۴_گیر کردن کوشی روی لوگو بعد از روشن شدن
۵_گوشی روشن شده اما صفحه نمایش نشان داده نمی شود
۶_گوشی شارژ نمی شود یا خیلی زود شارژ خالی می کند
۷_اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی کنند

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.