وبلاگ

تفاوت عملکرد ویندوز 10 و 11 از نظر رابط کاربری

امروزه یکی از دغدغه کاربران ویندوز این است که آیا ویندوز 10 بهتر است یا ویندوز 11 ؟ کاربران اکثرا عادت کرده اند که از ویندوز 10 استفاده کنند و تمایل به تغییر ندارند! یکی از جالب ترین اپدیت های windows ، اخرین مدل آن یعنی 11 است. از نظر رابط کاربری ما طراحی های مینیمال و جذابی در این نسخه مشاهده می کنیم. در ادامه راجب به یک سری تفاوت های شاخص بین این دو صحبت می کنیم. بعد از مطالعه این مقاله شما می توانید تصمیم بگیرید که بهتر است از کدام نسخه استفاده کنید.
برای ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

3 تفاوت شاخص بین ویندوز 10 و 11

یکی از تفاوت های مهمی که این دو نسخه با هم دارند، طراحی رابط کاربری آنها است. در نسخه جدید ما شاهد منو های شفاف که از اپل ایده گرفته شده اند هستیم. بخش خاصی تعبین شده است که ما می توانیم رنگ این منوها را عوض کنیم . ایده ها و طراحی ها حالت مینیمال به خود گرفته اند.

در این نسخه پنجره ها دارای گوشه گرد هستند که باعث جذابیت بیشتر آنها شده است.

بخش خاصی تعبیه شده است که می توانید پیام های موبایل خود را در لپ تاپ مشاهده کنید و این ویژگی یک حالت جالب برای کاربران بوده است.

تفاوت سرعت ویندوز 10 و 11

شرکت ماکروسافت ادعا می کند که این نسخه در عین زیبایی ، سرعت بالاتری نسبت به گذشتگان خود دارد. برای اندازه گیری این سرعت به زمان بوت شدن ، زمان باز شدن برنامه ها ، عملکرد سیستم در زمان بازی کردن و عوامل دیگر در نظر گرفت. اگر در تمام این عوامل تغییراتی دیدید یعنی این ادعای ماکروسافت در عمل هم درست است. با توجه به ادعای کاربران، این بهبود زمان در باز کردن برنامه های محلی مثل تقویم و تنظیمات و غیره بهبود یافته است . این عملکرد در برنامه های سنگین مثل پریمیوم و فتوشاپ و غیره همچنان یکسان بوده و تغییر چندانی احساس نمی شود.

مشکلات رایج ویندوز 11

ویندوز 11 از نظر کارایی ارتقا یافته است اما هنوز یک سری مشکلات دارد. این مشکلات رایج ویندوز در اپدیت های جدید در حال حل شدن است. یکی از ایرادات عملکرد مربوط به سخت افزار و نرم افزار می باشد که ممکن است باعث کاهش سرعت ssd شود. ممکن است مشکل عدم شناسایی پرینتر را در این ورژن ویندوز داشته باشید.

منو استارت در برخی سیستم ها ممکن است قفل شود. این ویژگی منفی فقط در برخی سیستم ها ممکن است اتفاق بیفتد اما در اخر برای حل تمامی این مشکلات باید لپ تاپ را ریستارت کنید و منتظز اپدیت جدید شرکت ماکروسافت برای ویندوز 11 خود باشید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.