وبلاگ

نحوه فرمت کردن تلفن همراه برای حذف ویروس

نحوه فرمت کردن تلفن همراه برای حذف ویروس

فرمت کردن تلفن همراه به معنای پاک کردن یا حذف تمام داده ها و اطلاعات ذخیره شده مانند مخاطبین، تصاویر، فایل های چند رسانه ای و غیره از حافظه تلفن است، این شامل داده هایی که ممکن است در MMC (کارت حافظه) یا تراشه حافظه خود ذخیره کرده باشید، نمی شود. در گوشی شما قرار داده شده است، به عبارت دیگر داده های ذخیره شده در کارت حافظه شما حذف نمی شود و سالم می ماند.

 

در قالب بندی تلفن همراه، سیستم عامل شما مانند iOS، سیمبین، ویندوز یا اندروید بر خلاف کامپیوترها به هیچ وجه نباید دوباره نصب شود. سیستم عامل تحت تأثیر قرار نمی گیرد و دست نخورده باقی می ماند.

 

روشی که در آن باید سیستم عامل را دوباره نصب کنید، در اصطلاح تعمیرات تلفن همراه فلش نامیده می شود که بسیار متفاوت از قالب بندی است. بنابراین اجازه دهید به فرمت کردن گوشی ادامه دهیم و با فلش کردن اشتباه نگیریم. افراد DIY مخصوصاً بین این دو اصطلاح گیج می شوند.

 

به طور کلی فرآیند قالب بندی معمولاً زمانی انجام می شود که مشکلی به دلیل آلودگی توسط ویروس وجود داشته باشد.

 

 

شایع ترین نشانه های آلوده به ویروس گوشی عبارتند از:

باز کردن یک برنامه زمان بر است یا به عبارت دیگر روند بسیار کند است.
تلفن به طور مکرر خود به خود خاموش و راه اندازی مجدد می شود.
تلفن قطع می‌شود، یعنی اغلب یخ می‌زند، یعنی می‌گوید هیچ دکمه‌ای کار نمی‌کند و صفحه‌نمایش همانطور که هست باقی می‌ماند.
گاهی اوقات برخی از برنامه ها و/یا فایل ها خراب می شوند یا غیرقابل دسترسی هستند.
هر مشکل مرتبطی که به نظر می رسد سیستم توسط ویروس آلوده شده است.

 

روش فرمت کردن تلفن همراه در زیر آورده شده است:

 

منو را باز کنید و تنظیمات را انتخاب کنید. در این منو گزینه ای برای بازنشانی تنظیمات پیدا خواهید کرد. این را انتخاب کنید. در این گزینه های متعددی دریافت خواهید کرد. 1. فقط تنظیمات را بازنشانی کنید و 2. همه را بازنشانی کنید / بازنشانی اصلی / پاک کردن همه داده ها. دومی را انتخاب کنید. از شما کد امنیتی خواسته می شود، اگر کد پیش فرض را تغییر داده اید، کد تغییر یافته را تایپ کنید، در غیر این صورت کد امنیتی پیش فرض را وارد کنید. اگر کد پیش‌فرض را نمی‌دانید، روی کدهای امنیتی پیش‌فرض برای همه گوشی‌ها کلیک کنید و کد برند موبایل خود را از آنجا دریافت کنید و تایپ کنید. گوشی شما فرمت می‌شود.

 

روش فوق فقط داده ها را از حافظه تلفن حذف می کند. لازم است بدانید که هر زمان گوشی آلوده شود، ویروس حافظه داخلی و همچنین MMC (کارت حافظه) را آلوده می کند. بنابراین باید کارت حافظه را فرمت کنید یا با آنتی ویروس اسکن کنید.

 

همچنین می توانید با کمک کدهای مخفی گوشی های موبایل را فرمت کنید. کدهای مخفی تلفن های همراه را بخوانید تا بدانید چگونه تلفن ها را با کدهای مخفی فرمت کنید.

لینک مقاله اصلی: https://www.allgsmtips.com/how-to-format-a-cell-phone-to-remove-virus/

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.