وبلاگ

هیت سینک در لپ تاپ- کاربرد های هت سینک در لپ تاپ

همانطور که در مقاله قبلی فن لپ تاپ را برای شما به اشتراک گداشتیم ، در این مقاله هم هیت سینک لپ تاپ را به شما معرفی میکنبم و اینکهه جنس این قطعه از چی میباشئ و انواع و کاربرد های هیت سینک را برای شما به اشتراک میگذاریم ؛ تا در صورت بروز مشکلاتی اعم از خرابی فن یا خرابی هیت سینک دیگر دچار مشکل نشوید و با چند تا نکته ساده این مشکلات را بر طرف کنید.

هی سینک چه کاربرد هایی دارد؟

هیت سینک چیست؟

هیت سینک یکی از قطعات  سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ میباشد که به منظور جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه لپ تاپ ها و کامپیوترهای پیشرفته امروزی طراحی شده است. هیت سینک، کامپیوترهای مدرن نمی‌توانند این گرما را مدیریت کرده و قطعات نمی‌توانند با سرعتی که دارند کار کنند. وجود این قطعه باعث می‌شود که پردازنده کامپیوتر شما در معرض خطر داغ شدن بیش از حد قرار نگیرد، چرا که گرما این بخش از کامپیوتر شما می‌تواند کل سیستم شما را نابود کند و هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. هیت سینک cpu یک رسانای حرارتی دارد که گرما را از CPU به پره‌هایی می‌برد که سطح بزرگی را برای پخش شدن گرما در بقیه قسمت‌های کامپیوتر فراهم می‌کند و در نتیجه هم هیت سینک و هم پردازنده خنک می‌شود. هم هیت سینک و هم رادیاتور به جریان هوا نیاز دارند و بنابراین هر دو دارای فن داخلی هستند.

انواع مختلف هیت سینک لپ تاپ کدام اند؟

هیت سینک ها انواع مختلفی دارد که ما در ادامه 2 مدل از آن ها برای شما به نمایش میگذاریم.

  1.  هیت سینک های فعال: این نوع از هیت سینک لپ تاپ به طور معمول از یک فن و یا مواردی به این شکل برای منتقل کردن حرارت و گرما استفاده می کنند و مزیت این نوع هیت سینک های فعال این است که کارایی و عملکرد بسیار خوبی از خودشان نشان می دهند. از معایب این نوع هیت سینک ها می توان به قسمت های متحرک و همچنین قیمت زیاد آن اشاره کرد.
  2.  هیت سینک های غیرفعال: این نوع هیت سینک ها اجزاء مکانیکی ندارند و به همین دلیل انتقال حرارت در آنها از طریق فن ها و با استفاده از فرآیند همرفت انجام می گیرد.

هیت سینک روی چه قطعاتی نصب میشود؟

هیت سینک های لپ تاپ ها روی چه قطعاتی نصب میشود؟

این قطعه روی قطعات زیادی نصب می شود  و کاربرد های متعددی دارد اما در این بخش به مهم ترین آنها اشاره ای موضوعی می کنیم که در واقع هیت سینک حرارت را از این قطعات جذب و به بیرون منتقل می کند.

  • پردازنده یا به اصطلاح Processor
  • منبع تغذیه یا به اصطلاح Power Supply
  • لیزرهایی که توان بسیار بالایی دارند
اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.