وبلاگ

آیفون XR با نشتی برق مادربرد به جستجوی سیگنال ادامه می‌دهد

دوره آموزشی امروز ما در مورد iPhone XR در جستجوی سیگنال با نشت برق مادربرد است.
بازرسی آرایشی مادربرد را اجرا کنید. مادربرد تغییر شکل داده یا آب آسیب دیده است.

بیایید گوشی را جمع کنیم و تست کنیم. مادربرد را نصب کنید و مونتاژ نمایشگر را وصل کنید. کانکتور باتری را با منبع تغذیه DC وصل کنید.
مقدار جریان در آمپرمتر 116 میلی آمپر است. با این قضاوت، مادربرد در حال نشت برق است.

سیم کارت را وارد کنید. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی در حالت عادی روشن می شود. به Settings>General>About بروید. می‌توانیم شماره ICCID و IMEI را در اینجا ببینیم که نشان می‌دهد سیم‌کارت به طور معمول قابل خواندن است.

با این حال، تلفن به جستجوی سیگنال ادامه می دهد. اکنون می توانیم تأیید کنیم که مدار باند پایه عادی است. خطا احتمالاً مربوط به مدار تقویت کننده قدرت سیگنال است. منبع تغذیه را قطع کنید. مادربرد را بیرون بیاورید. کانکتور باتری را با منبع تغذیه DC وصل کنید. مقدار جریان در آمپرمتر 116 میلی آمپر است. مادربرد در حال نشتی برق است.

مادربرد را با یک دست لمس کنید. منطقه تقویت کننده قدرت سیگنال داغ است.

برای بررسی بیشتر باید پوشش محافظ را از روی ناحیه برداریم. اسفنج ضد گرد و غبار روی تخته را جدا کنید. مادربرد را به نگهدارنده PCB وصل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که می‌توانیم مقداری خمیر لحیم کاری با دمای پایین در کناره مادربرد اعمال کنیم تا نقطه ذوب را در اینجا کاهش دهیم.

به چسباندن نوار با دمای بالا روی کانکتورهای اطراف ادامه دهید. در امتداد چهار لبه پوشش محافظ با تفنگ هوای داغ QUICK 990AD در دمای 400 درجه سانتیگراد، جریان هوا 3 حرارت دهید. سپس پوشش محافظ را با موچین بالا ببرید. می بینیم که تقویت کننده برق IC U_QET_E سوخته است. U_QET_E را با پاک کننده PCB تمیز کنید.

 

تعمیر مادربورد

 

با تفنگ هوای داغ QUICK 990AD در دمای 360 درجه سانتیگراد، جریان هوا 3. U_QET_E را با احتیاط از تخته خارج کنید. می بینیم که U_QET_E و پد باندینگ آن سوخته اند. مقداری خمیر لحیم کاری با دمای متوسط را روی پد باندینگ بمالید. پد باندینگ را با لحیم کاری 365 درجه سانتیگراد تمیز کنید.

سپس با تفنگ هوای داغ در دمای 360 درجه سانتیگراد، جریان هوا 3 گرم کنید. پد باندینگ را با فتیله لحیم کاری آغشته به رزین کاملاً تمیز کنید. سپس با PCB Cleaner تمیز کنید.
به تمیز کردن پین سوخته C2 و پین D2 روی پد باندینگ ادامه دهید. متوجه شدیم که مدارهای مربوطه دو پین نیز آسیب دیده اند. پایه C2 و پایه D2 پایه های منبع تغذیه PP_VDD_MAIN هستند. از آنجایی که مدارهای مربوطه دو پایه سوخته است، باید دو پایه را با C1208 با پرش سیم وصل کنیم. مقداری ماسک لحیم قابل درمان UV را روی پین C2 و پین D2 قرار دهید. زیر لامپ UV به مدت 2 دقیقه جامد شود. سپس با چاقوی مجسمه سازی سطح را صاف نگه دارید. به اعمال مقداری شار خمیری به C1208 ادامه دهید. در اینجا به سیم مسی لعابی 0.02 میلی متری نیاز داریم. یک سر سیم را با لحیم کاری 365 درجه سانتیگراد به C1208 لحیم کنید. سپس سر دیگر سیم را دور پین C2 و پایه D2 حلقه کنید. به استفاده از مقداری ماسک لحیم قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش روی سیم لحیم شده ادامه دهید. زیر لامپ UV به مدت 2 دقیقه جامد شود. سپس با چاقوی مجسمه سازی مدار را خراش دهید.

اکنون باید یک آی سی تقویت کننده برق جدید را لحیم کنیم. مقداری شار خمیر را روی پد باندینگ اعمال کنید. یک آی سی تقویت کننده برق جدید در موقعیت مناسب دریافت کنید.

لحیم کاری با تفنگ هوای داغ QUICK 990AD در دمای 360 درجه سانتیگراد، جریان هوا 3. صبر کنید تا مادربرد به مدت 5 دقیقه خنک شود. سپس با PCB Cleaner تمیز کنید. دوباره، اجازه دهید کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنیم. می بینیم که قرائت جریان روی آمپرمتر این بار عادی است.
حالا می توانیم گوشی را مونتاژ کرده و تست کنیم. مادربرد را نصب کنید و مونتاژ نمایشگر را وصل کنید. باتری را وصل کنید. سیم کارت را وارد کنید. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود. گوشی در حالت عادی روشن می شود. نوارهای سیگنال در گوشه سمت راست بالا به حالت عادی بازگشته است. عیب پاک شد

خلاصه
آیفون XR به جستجوی سیگنال همراه با مشکل نشتی برق مادربرد ادامه می دهد. سیم کارت را وارد کرده و تست کنید. شماره ICCID و IMEI قابل بررسی است. قضاوت اولیه ما این است که مشکل احتمالاً مربوط به مدار تقویت کننده قدرت سیگنال است. به بررسی مدار ادامه دهید و متوجه می شویم که آی سی تقویت کننده برق سوخته است. پدهای اتصال سوخته را با سیم های پرش وصل کنید و با یک آی سی تقویت کننده برق جدید جایگزین کنید و مشکل برطرف می شود.

لینک مقاله اصلی: https://blog.rewa.tech/detail/iphone-xr-keeps-searching-for-signal-with-motherboard-electricity-leakage

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.