وبلاگ

بررسی جدید ترین گوشیNothing Phone 1

گوشیNothing Phone 1 به‌عنوان دستگاهی معرفی شد که سطح روشنایی نمایشگر آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد؛‌ اما این محصول چنین قابلیتی ندارد و حالا 123parse توضیحاتی دراین‌باره ارائه کرده است.

در تاریخ 12 جولای (14 تیر) معرفی شد و از تاریخ 21 جولای (30 تیر) در اکثر بازارهای معین شده در دسترس قرار گرفته است. این گوشی در بیش از 30 کشور از جمله بریتانیا، هند، آلمان، فرانسه و غیره به فروش می‌رسد و به آمریکای شمالی وارد نخواهد شد. گوشی Nothing Phone 1 در سه نسخه 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی و یک نسخه پریمیوم با 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری است.طراحی گوشیNothing Phone 1

طراحی گوشی Nothing Phone 1

طراحی پنل پشتی Nothing Phone 1 نظرات ضد و نقیض را به خود جلب کرده و مخالفان و موافقان زیادی دارد. با این حال، طراحان این شرکت تلاش زیادی برای این بخش کرده‌اند تا گوشی آن‌ها متمایز از تمام گوشی‌های بازار باشد. این ظاهر یکی از جالب‌ترین طرح‌هایی است که در چند سال گذشته در دنیای گوشی دیده‌ایم و LED-های آن سرگرم‌کننده و جالب هستند. چهار ناحیه نوار LED در پشت گوشی قابل مشاهده است: یکی اطراف نوار دوربین، نوار بعدی نوعی خط رو به بالا به نظر می‌رسد که در سمت راست دوربین کار گذاشته شده است. نوار سوم یک حلقه بزرگ است که سیم پیچ شارژ بی‌سیم را احاطه کرده و نوار چهارم نیز یک خط عمودی است که در پایین دستگاه می‌بینیم و به عنوان شاخصی برای اندازه‌گیری سطح باتری در حین شارژ گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ناتینگ برای استفاده از LED سفید به جای مدل‌های RGB دلایل محکمی داشته است؛ چون اگر به طراحی گوشی (در هر دو رنگ سفید و مشکی) نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این رنگ با طراحی کلی گوشی هماهنگی بیشتری دارد. ناتینگ این LED-ها را Glyph می‌نامد. این نوارهای نوری با تماس‌ها و اعلان‌ها و هنگام شارژ کردن گوشی روشن می‌شوند و می‌توانند به عنوان سایه پر کن یا fill light هنگام عکس گرفتن مفید باشند. در این گوشی یک الگوی تعیین شده برای یک آهنگ زنگ وجود دارد و نمی‌توان آن را تغییر داد و این مسئله برای آهنگ‌های زنگ سفارشی نیز صادق است. تنها قابلیت شخصی سازی، امکان تنظیم آهنگ‌های تنظیم زنگ مختلف برای مخاطبین است و عملا نمی‌توان از روی الگوی روشنایی فرد تماس‌گیرنده را تشخیص داد.همچنین راهی وجود ندارد که نوارهای نوری همیشه فعال باشند. این چراغ‌ها فقط برای اعلان، تماس تصویری، هنگام شارژ شدن و هنگامی که از گزینه fill light در برنامه دوربین استفاده می‌کنید روشن می‌شوند.
طبق گفته ناتینگ، LED-ها در روشنایی کامل حدود 0.5 درصد در هر 10 دقیقه باتری مصرف می‌کنند و در کل، در هر یک ساعت 3 درصد باتری و در 15 ساعت، 45 درصد مصرف باتری دارند. حالت ایده‌آل این است که در آن LED-ها هر زمان که صفحه روشن است فعال باشند.

صفحه نمایش Nothing Phone 1 چگونه تعریف شده است ؟

گوشیNothing Phone 1 از صفحه نمایش 6.55 اینچی اولد و رزولوشن +FHD یا 1080 × 2400 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کند. اکثر گوشی‌های سال 2022از پنل مولد سامسونگ استفاده می‌کنند اما  ناتینگ قادر به سفارش پنل‌های سامسونگ نبوده و مجبور شده تا به شرکت دیگری اعتماد کند. Phone 1 از یک پنل اولد منعطف چینی استفاده می‌کند و با لایه‌ای از کورنینگ گوریلا گلس 5 نیز محافظت می شود. این شرکت توانسته با استفاده از اولد منعطف، حاشیه‌هایی منعطف در بالا و پایین ایجاد کند و همین امر طراحی آن را جذاب‌تر کرده است. با این پنل صفحه نمایش ساخت سامسونگ نیست؛ اما رنگ‌ها و زوایای در آن مناسب هستند و می‌توان در فضای باز به راحتی محتوا نمایش داده شده را مشاهده کرد. البته روشنایی آن به اندازه رقبای هم رده‌اش نیست. صفحه نمایش این گوشی فقط دو حالت رنگی Alive و Standard دارد و امکان تنظیم دستی گرمای رنگ نیز در اختیار شما قرار دارد. در این گوشی حالت همیشه روشن به کار نرفته که ضعف آشکاری به نظر می‌رسد؛ چون تقریبا تمام گوشی‌های امولد موجود در بازار این قابلیت را دارند.با این حال، مشکل بزرگ‌تری نیز در این گوشی وجود دارد آن هم سنسور نور محیط است. این سنسور به خوبی کار نمی‌کند و حتی در بعضی مواقع به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی روشنایی را کاهش می‌دهد. این اتفاق هنگام استفاده از دوربین و داخل بازی‌ها قابل ملموس‌تر است. مشخص نیست که این مشکل به دلیل ماژول معیوب است یا ناتینگ آن را از طریق به‌روزسانی نرم‌افزاری برطرف می‌کند. ناتینگ فون 1 از دو بلندگوی استریو استفاده می‌کند که به اندازه کافی بلند است و وقتی صدا را بالا را می‌برید، با مشکل مواجه نمی‌شود. صفحه نمایش این گوشی در حالت‌های مختلف بین نرخ نوسازی 60 و 120 هرتز سوییچ می‌کند. البته متاسفانه در اینجا نرخ نوسازی داینامیک وجود ندارد. به طور پیش فرض، در اکثر امور روزمره مانند وبگردی، جابجایی در رابط کاربری و جستجو در رسانه‌های اجتماعی نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود و هنگام بازی به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

عمر باتری در Nothing Phone 1 چه تغییری پیدا کرده است ؟

عمر باتری گوشیNothing Phone 1 بخشی است که Nothing Phone 1 در برابر رقبایی مانند گلکسی A53 مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این گوشی یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دارد که به راحتی تا یک روز دوام می‌آورد و حتی با استفاده زیاد نیز باتری در طول یک روز به 20 درصد می‌رسد. این گوشی هیچ نگرانی در مورد باتری به کاربرش تحمیل نمی‌کند و مانند A53 عملکرد خوبی از خوب به نمایش می‌گذارد. موردی که فون 1 را از دیگر رقبا متمایز می‌کند، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس آن است. سیم پیچ شارژ در پشت گوشی از استاندارد Qi استفاده می‌کند و تا 15 وات سرعت شارژ دارد و شارژ معکوس آن نیز 5 وات است. در این بازه قیمتی به نظر نمی‌رسد که هیچ دستگاه دیگری چنین قابلیت‌هایی داشته باشد. یکی دیگر ویژگی‌های جالب ناتینگ فون 1، نشانگر شارژ است که از LED قرار گرفته در پایین گوشی استفاده می‌کند تا زمانی که گوشی به شارژ وصل است، نشانگری میزان شارژ فعلی دستگاه را به شما نشان دهد. در بخش شارژ سیمی، سرعت شارژ این گوشی از طریق پروتکل USB PD 3.0 به 33 وات می‌رسد و شارژ کامل آن بیش از یک ساعت طول می‌کشد. شارژ 50 درصدی آن بیش از 30 دقیقه زمان نیاز دارد. درست است که این سرعت شارژ به اندازه رقبای چینی که شارژ 65 یا 150 واتی ارائه می‌دهند نیست؛ اما برای اکثر کاربران کافی خواهد بود.

 

 

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.