وبلاگ

حافظه پنهان گوشی

پاک کردن داده‌های برنامه و حافظه پنهان گوشی مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی رایگان آزاد می‌کند.پاک کردن داده‌های برنامه و حافظه پنهان مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی رایگان آزاد می‌کند.ممکن است که شما حافظه کش و داده برنامه هارا با هم اشتباه بگیرید اما این دو با هم متفاوت هستند.زمانی که فرد در گوشی خود برنامه های زیادی نصب می کند ، این برنامه ها روی حافظه گوشی ذخیره می شود و ممکن است گوشی دیگر فضای خالی نداشته باشد و سرعت گوشی هم پایین بیاید.

حافظه کش چه فرقی با داده های برنامه دارد؟

حافظه کش موقتی است و همانطور که گفتیم برای بالا رفتن سرعت اجرای برنامه ها است و پاک کردن آن ها صدمه ای به اطلاعاتتان در گوشی نمیزند، اما داده های برنامه یا همان App Data شامل تمام اطلاعات یک برنامه می شود که پاک کردن آن باعث از بین رفتن تمام دیتا های شما در یک برنامه می شود، در واقع اگر داده های یک برنامه را پاک کنید انگار آن برنامه را تازه نصب کردید و هیچ کدام از اطلاعات برنامه مورد نظرتان دیگر در دسترس نیست و همچنین این اطلاعات قابل بازگشت نیستند.

نحوه پاک جردن حافظه پنهان
چطور میتوان حافظه پنهان گوشی را پاک کرد؟

آموزش نحوه پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

هنگامی که از اپلکیشن‌ها استفاده می‌کنید، فایل‌هایی روی گوشی شما برای فراخوانی سریع تر برنامه‌ها ذخیره می‌شود. این فایل‌ها در پوشه‌ای به نام Cache قرار دارند.

این کار موجب صرفه جویی در زمان و اطلاعات اما افزایش حجم اشغال شده روی گوشی می‌شوند. برای پاک کردن حافظه پنهان در اندروید نیاز است که مراحل زیر را سپری کنید.

  1. وارد تنظیمات (Setting) گوشی خود شوید
  2. پس از آن بر روی حافظه (Storage) کلیک کنید
  3. سپس بر روی Clean up بزنید
  4. در پنجره باز شده شما می‌توانید فایل‌های خود را به صورت جداگانه(فیلم، عکس و..) پاکسازی کنید.

به نظر شما حافظه پنهان گوشی برای سیستم شما مفید است ؟

حافظه کش موقتی است و همانطور که اشاره کردیم برای بالا رفتن سرعت اجرای برنامه ها است و پاک کردن آن ها صدمه ای به اطلاعاتتان در گوشی نمیزند، اما داده های برنامه یا همان App Data شامل تمام اطلاعات یک برنامه می شود که پاک کردن آن باعث از بین رفتن تمام دیتا های شما در یک برنامه می شود، در واقع اگر داده های یک برنامه را پاک کنید انگار آن برنامه را تازه نصب کردید و هیچ کدام از اطلاعات برنامه مورد نظرتان دیگر در دسترس نیست و همچنین این اطلاعات قابل بازگشت نیستند.

چگونه حافظه کش برنامه هارا در گوشی پاک کنیم؟

کش برنامه‌ها باعث پر شدن حافظه گوشی به مرور زمان می‌شود پس چه بهتر است که هر چند وقت یک بار حافظه کش برنامه‌های غیرضروری را پاک کنید. برای پاک کردن کش برنامه در اندروید این مراحل را دنبال کنید:

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید

مرحله ۲: به منوی برنامه‌ها بروید

مرحله ۳: برنامه‌های نصب شده را انتخاب کنید

مرحله ۴: برنامه‌ای را که می‌خواهید داده‌های برنامه را از آن پاک کنید، پیدا کنید و آن را انتخاب کنید

مرحله 5: روی Clear App Cache کلیک کنید

آیا پاک کردن حافظه گوشی باعث افزایش سرعت میشود؟

تمام گوشی‌ها پس از گذشت مدتی از عمر خود، به میزان محسوسی نسبت به اوایل‌ کند‌تر می‌شوند. این کند شدن شدت‌های متفاوتی در هر گوشی دارد که با استفاده از روش‌هایی می‌توان سرعت آن را به نسبت قبل بهبود بخشید. پر بودن حافظه‌ داخلی گوشی از آن دسته مواردی است که تاثیر بسیار زیادی بر روی کند شدن تلفن همراه می‌گذارد. یکی از چیز‌هایی که حافظه‌ داخلی را اشغال می‌کند، کش‌ یا حافظه‌ پنهان گوشی اندروید می‌باشد که با پاک کردن حافظه‌ کش می‌توان سرعت گوشی را افزایش داد.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.