وبلاگ

آیا شارژ کردن گوشی با لپ تاپ باعث خراب شدن باتری گوشی میشود؟خیلی از افراد با کابل یو اس بی USB و وصل کردن آن به کامپیوتر و یا لپ تاپ گوشی موبایل خود را شارژ می کنند.

خیلی از افراد با کابل یو اس بی USB و وصل کردن آن به کامپیوتر و یا لپ تاپ گوشی موبایل خود را شارژ می کنند و این موضوع که آیا شارژ کردن گوشی با لپ تاپ درست است و ضرری به باتری نمیرساند و آنرا تحت فشار قرار نمیدهد همه کاربران را ملزوم به خواندن همچین مقاله ای میکند.(شما مبتوانید برا مطالعه سایر موضوعات دیگر در رابطه با شارژ گوشی از طریق لپ تاپ به اینجا مراجعه کنید.) برای شارژ دستگاه‌های هوشمند اعم از موبایل یا تبلت، ولتاژ ورودی باید پنج ولت و آمپر (شدت جریان) مورد نیاز معمولا از یک آمپر برای موبایل‌ها با باطری حجم کم شروع و تا ۲٫۱ و ۴ آمپر برای تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های با حجم باتری بالاتر استفاده می‌شود.

در ادامه شما به خواندن مقاله بازمیداریم.

شارژ کردن گوشی موبایل با کابل از طریق پورت  US

ولتاژ ورودی یواس‌بی رایانه حدود پنج ولت است اما مقدار آمپر خروجی آن ۰٫۵ آمپر می‌باشد پس اگر بخواهیم دستگاهی با حجم باتری بالا را با آن شارژ نماییم که مثلا با شارژر ۴ آمپری شارژ می‌شود؛ چون مقدار آمپر خروجی رایانه یک هشتم شارزر دستگاه است ،زمان شارز ما هشت برابر خواهد شد. شارژ کردن موبایل و تبلت با پورت یواس‌بی رایانه مشکلی ندارد و جز افزایش زمان شارژ و افزایش جزئی استهلاک به خاطر طولانی شدن زمان اتصال به رایانه ندارد.

لازم به‌ذکر است که اگر می‌خواهید از یواس‌بی رایانه برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده کنید به‌خاطر خزوجی ۰٫۵ آمپری و محدود یواس‌بی و افت کمتر آمپراش آن اولا از یواس‌بی پشت دستگاه که مستقیما با مادربرد در تماس است استفاده کنید و ثانیا از کابل شارز کوتاه برای به حداقل رساندن تلفات ولتاژ و آمپراژ کمک بگیرید.

بنابراین با توجه به‌شدت جریان خروجی از رایانه، می‌توان اقدام به شارژ دستگاه کرد اما پایین بودن این جریان موجب کندی شارژ دستگاه و اتلاف زمان بیشتر و همچنین افزایش جزئی استهلاک دستگاه شما خواهد شد.

چند روش برای شارژ سریع تلفن همراه  از طریق لپ تاپ

1- انتخاب شما یک پورت USB 3.0 باشد.

در حال حاضر برای انتقال سریع تر داده ها ، پورت USB 3.0 شناخته شده است که می توانید انرژی را با سرعت بیشتر و قدرت مند تری ( 900 میلی آمپر ) نسبت به شارژر های دیواری استاندارد AC تامین کند .

2- از کابل های ac استفاده کنید.

اگر گوشی هوشمند شما دارای یک کابل برای اتصال به خروجی استاندارد AC می باشد ، برای شارژ باتری خود سعی کنید از آن استفاده کنید . این یک موضوع ساده ی ریاضی است : یک پورت USB 2.0 معمولی ، تا 500 میلی آمپر برق می دهد . و یک پریز دیواری AC تقریبا 2 برابر آن و در حدود 900 تا 1000 میلی آمپر برق در اختیار می گذارد .

چند سوال رایج لپ تاپ شما که توسط ما پاسخ داده شده اند و مقالات آموزشی ما برای شما عبارتند از:

مشکل های سخت افزاری رایج لپ تاپ ایسوس

چگونه در تاچ پد لپ تاپ کلیک راست کنیم؟

تنظیمات ساعت دستی در لپ تاپ

اموزش هک و امنیت شبکه حضوری

چت بات های هوش مصنوعی می توانند به کودکان خواندن و نوشتن بیاموزند!

پردازنده چیست – چگونه بفهمیم CPU چند هسته ای است؟

اگر به روی صفحه لپ تاپمان آب ریخت ،چه کار کنیم؟

به چه صورت حجم ویدیو را کاهش بدهیم؟

کابل LAN چیست و چه کاربردی در لپ تاپ دارد؟

مشکل تاچ پد لپ تاپ لنوو در هنگام نصب ویندوز 10

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.