وبلاگ

نحوه استفاده از دستگاه پاک کننده التراسونیک در تعمیرات تلفن همراه

نحوه استفاده از دستگاه پاک کننده التراسونیک در تعمیرات تلفن همراه

برای رفع عیوب، تمام بردهای مدار باید تمیز شوند. از آنجایی که گرد و غبار و رطوبت دشمنان پنهان همه وسایل الکترونیکی مانند بردهای مدار چاپی (PCB) هستند، اولین قدم حذف گرد و غبار، خاک و ذرات مهمان است. برای تمیز کردن ساده، همه متخصصان تعمیر ابتدا با ایزوپروپیل الکل (IPA) یا پاک کننده مدار و برس امتحان می کنند. اگر مشکل حل شد، دیگر نیازی به ادامه نیست. اما اگر حل نشد، باید مراحل تمیز کردن اولتراسونیک را طی کنیم.

 

همه تکنسین ها آنها را مستقیماً با محلول ملایم یا با استفاده از دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک تمیز می کنند. روش تمیز کردن برای بردهای مدار تمام ابزارها و اقلام الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و غیره یکسان خواهد بود. تمیز کردن اولتراسونیک انواع گرد و غبار، کثیفی و ذرات خارجی را که باعث ایجاد مشکل در عملکرد صحیح دستگاه می‌شوند، از بین می‌برد. مادربرد

 

دستگاه پاک کننده اولتراسونیک واقعاً چه می کند؟

 

این دستگاه تمیز کننده ای است که از امواج فراصوت بین 20 تا 400 کیلوهرتز استفاده می کند. اقلام با کمک هر حلالی مانند Elma یا محلول صابون ملایمی که داخل دستگاه ریخته می شود تمیز می شوند. فرآیند تمیز کردن معمولاً بین 3 تا 6 دقیقه طول می کشد. به غیر از PCB، بسیاری از اقلام مانند جواهرات، ابزار جراحی، قطعات نوری، سکه ها و قطعات ساعت نیز با استفاده از این فناوری تمیز می شوند.

تمیز کردن اولتراسونیک

 

روش تمیز کردن اولتراسونیک در تعمیرات تلفن همراه:

 

1. محلول Elma یا هر محلول صابون ملایم را در دستگاه اولتراسونیک بریزید. مقدار باید به گونه ای باشد که PCB به راحتی در آن غوطه ور شود.

 

2. در تعمیر تلفن همراه و تبلت، فقط باید برد مدار را در وان آن فرو کنید. بنابراین ال سی دی، دوربین، فلکس و هر قسمت ظریف دیگری را که به PCB متصل است بردارید و آن را در محلول داخل دستگاه فرو کنید.

 

 

3. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه کار خود را انجام دهد. کل PCB را عمیقا تمیز می کند. بسته به شرایط، بعد از 3 تا 6 دقیقه آن را خاموش کنید.

 

روال در حال حاضر تمام شده است. اکنون باید کل PCB را با IPA یا پاک کننده مدار تمیز کنید و سپس PCB را کاملا خشک کنید. با استفاده از سشوار، دمنده یا زیر نور مستقیم خورشید آن را کاملا خشک کنید.

 

 

اگر تمیز کننده اولتراسونیک ندارید، می توانید کل PCB را در محلول Elma یا صابون فرو کنید و آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در زیر آب نگه دارید. بعد از 1 تا 2 ساعت PCB را جدا کرده و با برس کاملا تمیز کنید. باید PCB را با IPA یا پاک کننده مدار تمیز کنید و سپس PCB را کاملا خشک کنید. اما این روش به اندازه روش استفاده از فناوری اولتراسونیک موثر نیست.

 

توجه: اگر حتی یک قطره از محلول صابون یا آب روی PCB باقی بماند، هنگام قرار دادن باتری منجر به اتصال کوتاه می شود. آب در زیر تراشه ها و اجزای سازنده پنهان می ماند و قابل مشاهده نیست. بنابراین، 100% مطمئن شوید که PCB را پس از تمیز کردن کاملاً خشک کرده اید و سپس باتری یا منبع تغذیه را وصل کنید.

 

لینک مقاله اصلی: https://www.allgsmtips.com/how-to-use-ultrasonic-cleaner-machine-in-cell-phone-repairs/

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.