وبلاگ

استفاده از chatgpt برای دانشگاه

امروزه chatgpt به عنوان چت بات یا رباط هوش مصنوعی نوین شناخته می شود . این ربات می تواند از طریق متن با شما ارتباط برقرار کند . این بات در نوامبر 2022 رونمایی شد و نام آن به معنای chat به معنای چت بات ها و gpt یعنی Generative Pre-Trained Transformer . این چت بات ها بسیار مورد توجه قرار گرفتند زیرا می توانند با الگوریتم  deep learning مخصوص به سوالاتی از دانش های مختلف پاسخ دهند . در سال 2023 ارزش آخرین نسخه chatgpt به اندازه 29 میلیارد دلار براورد شده شده است .

 
برای ثبت نام در کلاس های آموزشی تعمیرات لپ تاپ پارسه روی دکمه ادامه کلیک کنید. ادامه —>

 

در ساخت آنها از الگوریتم هایی استفاده شده است که می توانند کلمه هایی منطقی و درست تولید کنند . موارد استفاده از چت جی بی تی بسیار است از آنها می توان برای نگارش مقاله ، خطایابی کد ، نوشتن SOP ، حل برخی تمارین ریاضی و غیره استفاده کرد . این ربات ها با استفاده از کتاب ها و منابع روز دنیار آموزش و تعلیم دیده اند و می توانند مسائل جدید را حل کنند .

 

چگونه در ایران از chatgpt استفاده کنیم؟

به علت تحریم بودن ایران ، در همان ابتدای ثبت ایمیل ممکن است با ارور و خطا مواجه شوید . شما می توانید ای پی خود را عوض کرده و از طریق ای پی های بین المللی ثبت نام خود را انجام دهید . شما می توانید هم از طریق ایمیل و هم از طریق شماره تلفن همراه در آن ثبت نام کنید . ابتدا chatgpt را در گوگل جستجو کنید.

پس از ورود به وبسایت روی گزینه Try ChatGPT کلیک کنید و در بخش لاگین وارد شوید . شما می توانید از طریق سرچ کردن کلمه کلیدی chatgpt login یک مرحله جلو بیوفتید . شما می توانید از طریق این لینک وارد صفحه لاگین شوید .

ایمیل و پسورد خود را وارد کنید و ایمیل ارسالی را تایید کنید و وارد بات پیشرفته شوید . ممکن است در این حین با خطاهایی در chatgpt روبرو شوید . شما می توانید این خطاها را با تعویض ای پی حل کنید .

جنبه های chatgpt در فضای اکادمیک و دانشگاه

چت جی پی تی می تواند به شما در نگارش مقالات علمی در دانشگاه کمک بکند . اسم chatgpt به عنوان ارائه دهنده مقاله های علمی به صورت رسمی ثبت شده اند . یکی از دانشمندان اسپانیایی هر 37 ساعت یکبار مقاله علمی چاپ کرد . او تایید کرد که در مقالات خود از chat gpt استفاده کرده است . مقالات او ، دارای جملات عجیب غریب و مبهمی است . این عجیب بودن جملات از ویژگی های بارز شخصیت LLM است . این دانشمند به مدت 13 سال از دانشگاه ترد شد .

یکی از استادان کالج عقیده دارد که این چت بات ها پایانی برای شغل مدرس دبیرستان است . این مدرس کالیفرنیایی نسبت به دانش اموزانی که از این ابزار استفاده می کنند ، ابراز نگرانی کرده است . متن های انشای این داشن آموزان به گفته ایشان بدون احساس و عجیب است . به گفته ایشان این ابزار از دانش آموزان قدرت درک و تحلیل را خواهد گرفت .در برخی دانشگاه ها استفاده از آن را ممنوع کردند .

chatgpt در دانشگاه University of Minnesota نمره C+ و در دانشگاه دیگر نمره B کسب کرده است .

 

فواید دیگر استفاده از chatgpt

از دیگر فواید ان مکالمه بسیار طبیعی است . وقتی شما با ان ارتباط برقرار می کنید نمی توانید تشخیص دهید که شما با انسان در حال مکالمه هستید یا ربات .

فعلا استفاده از این چت بات ها رایگان است . برای عضویت کافی است ایمیل و پسور وارد کنید . البته در دانشگاه ها و کشورهای پیشرفته قانون های جدیدی در فضاهای اکادمی و علمی وضع شده است که استفاده از این چت بات ها را منع کرده است .

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.