وبلاگ

خط سبز در ال سی دی آیفون مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری؟

دلیل ظاهر شدن خط سبز در آیفون 10 سخت افزاری است یا نرم افزاری؟

آیفون X پرچمداری از شرکت اپل که در سال 2017 به بازار عرضه شد و با استقبال خوبی از دوستداران این برند مواجه شد.از آنجایی که طبق تجربه هر پرچمداری که از سوی کمپانی های بزرگ موبایل معرفی میشود با یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری روبرو میشوند، آیفون ایکس نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربران آیفون ایکس با این گوشی داشتند، ظاهر شدن خطی سبز رنگ از بالا تا پایین نمایشگر این گوشی بوده است.به طوری که اکثر کاربران به یکباره تصور کرده اند که ال سی دی گوشی آنها دچار پیکسل سوزی شده است و باید به فکر تغییر نمایشگر گوشی خود باشند.

پس از گشترده شدن این مشکل در میان کاربران آیفون X و به اشتراک گذاری این مشکل در فروم ها، بسیاری گمان کردند که این مشکل یک مورد نرم افزاری است.این افراد حتی به دنبال حل این مشکل با ریست کردن گوشی خود بودند.اما وقتی این راه حل جواب نداد و خط سبز در جای خود باقی بود مشخص شد که این مشکل نرم افزاری نبوده و با ریست کردن گوشی یا آپدیت کردن آن حل نمیشود.در این زمان همه متوجه شدن که این مشکل سخت افزاری بوده و مربوط به یک قطعه معیوب در گوشی میشود.

دلیل ظاهر شدن خط سبز آیفون X روی نمایشگر چیست؟

شاید تنها کسی که مطمئن باشد که گوشی شما ضربه ای نخورده است یا فشاری به نمایشگر آن وارد نشده است خود شما باشید.البته در این مورد حق با شماست و صحبت های متخصصان تعمیرات اپل در مورد خرابی ال سی دی آیفون 10 صحبت شما را تایید میکند.این متخصصان معتقدند که دلیل این خط منحوس سبز رنگ خرابی ال سی دی در آیفون ایکس است.کمپانی اپل نیز پس از مطرح شدن این مشکل مانند همیشه در قامت یک کمپانی حرفه ای وارد صحنه شده و اعلام کردن که مشکل خط سبز lcd آیفون ایکس به دلیل خرابی نماشگر آیفون بوده و ربطی به مشکلات نرم افزاری ندارد.

این کمپانی اعلام کرد که این مشکل میتواند به دلیل یک ضربه بسیار ضعیف یا حتی یک تکان بسیار کوچک به وجود آید که البته آسیب پذیری نمایشگر یکی از پرچمداران یکی از غول های تولید موبایل با یک ضربه یا تکان کوچک بسیار موردی عجیب و دور از ذهن برای عاشقان وفادار این برند است.

نمایشگر های اپل توسط سامسونگ ساخته میشود.نمایشگر گوشی آیفون ایکس از نوع OLED است.نمایشگرهای OLED نسبت به نمایشگرهای LCD بسیار حساس تر و ظریف تر است.این ظرافت و حساسیت در نهایت باعث افزایش کیفیت محصول میشود اما از سوی دیگر باعث میشود تا در برابر فشار یا ضربه بسیار آسیب پذیرتر از LCD باشند.پس باید به این نمایشگر ها توجه ویژه ای داشته باشید که هزینه تعویض یا تعمیر آنها میتواند برای شما بسیار گران تمام شود.

دلیل اصلی خط سبز روی نمایشگر آیفون 10 هم همین ضربات یا فشارهایی است که میتواند به عنوان مثال باعث شکستگی یا آسیب جدی صفحه نمایش نشود، اما باعث ایجاد خط سبز روی این نمایشگرها بشود.البته در زمان تعمیر موبایل تکنسین ها متوجه شده اند که این مشکل در برخی موارد میتواند به دلیل تغییر ولتاژ در این گوشی به وجود آید.

آیا خط سبز نمایشگر آیفون ایکس برطرف میشود؟چگونه؟!

زمانی که به این قسمت مقاله رسیده باشید شاید با یک علامت تعجب بزرگ در ذهنتان در حال مرور گذشته و نحوه رفتارتان با آیفون ایکس باشید.اما به جای فکر به گذشته باید به فکر حل این مشکل باشید.خیالتان راحت باشد که شما در این مشکل اصلا تنها نیستید و افراد بسیاری از سرتاسر جهان با این مشکل مواجه شده اند.

در قدم اول برای رفع این مشکل باید دقت کنید که گوشی خود را برای تعمیر یا تعویض ال سی دی به مراکز معتبر تعمیرات آیفون بسپارید.هرچند که از زمان مطرح شدن این مشکل تا الان راه حل معتبر و تایید شده ای برای تعمیر ال سی دی آیفون ایکس مطرح نشده است.پس بهترین راه برای حل این مشکل تعویض نمایشگر آیفون است.برای تعویض نمایشگر گوشی خود دقت کنید که گوشی را به دست یک مرکز معتبر و با تجربه بسپارید تا مشکلی برای شاسی یا قطعات دیگر گوشی به وجود نیاید.

حالا که دانستید علت ایجاد خط سبز آیفون ایکس چیست، باید روشها و راهکارهای برطرف کردن این مشکل را هم بشناسید. متاسفانه هیچ روش مشخص و تایید شده ای برای تعمیر آیفون اپل در این شرایط وجود ندارد! بهترین راه، تعویض کامل نمایشگر است. در حالت کلی، به ندرت پیش می آید که صفحه نمایش موبایل قابل تعمیر باشد. هنگام نمایش خط سبز آیفون X هم امکان تعمیر صفحه نمایش وجود ندارد و باید آن را تعویض کرد.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.