وبلاگ

صفحه خاکستری در ویندوز 10 نشان دهنده چیست؟

یکی از مشکلاتی که کاربرانی که پس از گدشت مدتی و یا پس از بروزرسانی دچار آن میشوند این است که لپ تاپ آن ها دچار تخللی از جمله صفحه خاکستری در ویندوز 10 میشود که این موضوع اکثر کاربران را به ترس ئاهی می اندازد و همین موضوع سبب میشود تا آن ها دست به کارهایی ساده اما به نسبت خطرناک بزنند برای مثال بروزرسانی دوباره گاهی ممکن است تمامی اطلاعات آن ها از بین برود و یا خاموش کردن ناگهانی لپ تاپ که سبب بروز مشکلاتی میشود که شاید برخی از آن ها جبران ناپدیر باشد و همین موضوع سبب شده است تا متخصصان پارسه در این مقاله روشی برای از بین بردن این مشکل کنند تا دیگر دچار مشکل نشوید ؛ پس در ادامه همراه پارسه باشید تا به این موضوع رسیده شود.

در ضمن شما برای اطلاع از سیستم های ویندوز 11 میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://123parse.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-11/

یکی از موضوعاتی که در راستای خاکستری شدن صفحه لپ تاپ در ویندوز 10 میباشد اختلال در رنگ و وضوح تصویری میباشد که شما برای حل این مشکل میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

1-از کلیدهای میانبر برای خاموش کردن صفحه خاکستری استفاده کنید.

ساده ترین روش این است که شما می‌توانید از کلید win + ctrl + C برای تغییر رنگ صفحه به رنگی یا خاکستری استفاده کنید.

صفحه خاکستری در ویندوز 10

در ادامه به بررسی روش های دیگر برای حل این مشکل اراعه میدهیم

1-رفع مشکل در اتصالات

در صورتی که قبل از ورود به سیستم با صفحه نمایشگر خاکستری مواجه شدید، احتمال وجود مشکل در اتصالات میان صفحه نمایشگر و سیستم لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد. به منظور کسب اطمینان از عدم وجود مشکل موقعیت اتصالات را چک کنید.

2-تعویض مد صفحه نمایشگر دستگاه

به منظور تعویض مد نمایشگر دستگاه کلید های ترکیبی P+ Windows Key را با هم فشار دهید. در طی این روند منوی Projects نمایش داده می شود. سپس برای تعویض حالات مختلف نمایشگر کلید P را فشار دهید و بر روی دکمه ی Enter ضربه بزنید.

3-غیر فعال سازی Windows 10 Color Filters

برای ورود به تنظیمات ویندوز، کلید های میانبر  Win + I را به صورت همزمان فشار دهید. سپس وارد منوی Personalization شوید و در میان گزینه های صفحه نمایش، رنگ، قفل صفحه، تم و … بر روی گزینه رنگ یا Colors کلیک نمایید.

4-بهره گیری از تنظیمات به روز رسانی موجود در ویندوز 10

در مواردی احتمال دارد به موجب عدم سازگاری درایو های گرافیک با سیستم به روزسانی ویندوز اختلال خاکستری شدن صفحه نمایش به وجود آید. در واقع برقراری ارتباط میان ویندوز 10 با دستگاه سخت افزار نمایش کند شکل می گیرد.

5-به روزرسانی درایو با نام Driver Talent

ابزار Driver Talent بهترین روش در خصوص نصب درایو برای ویندوز 10 می باشد. در واقع شما می توانید به وسیله ی این ابزار دستگاه را به صورت مداوم در حالت به روز رسانی نگه دارید.

6-ریستارت کردن کامپیوتر

با ریستارت کردن، نصب درایو غیر فعال می گردد، توجه داشته باشید که می بایست قبل از اقدام به ریستارت کردن دستگاه از درایو های موجود پشتیبانی بگیرید. در واقع زمانی که از درایو های دستگاه پشتیبانی بگیرید و مشکلی پیش بیاید، شما می توانید سیستم را بازیابی نمایید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.