وبلاگ

چگونه از وضعیت سلامت باتری لپ‌تاپ در ویندوز ۱۰ مطلع شویم؟

به طور کلی طرز کار و عملکرد تمامی سیستم عامل های کامپیوتر و لپ تاپ متفاوت می‌باشد و همین تفاوت ها می‌باشد که ویندوز های ۷ و ۸ و ۱۰ را از هم متمایز کرده است ولی نکته قابل توجه این است که آیا شما می‌دانید که به تازگی ویندوز ۱۰ از قابلیت جدیدی پشتیبانی میکند که شما کاربر محترم میتوانید از وضعیت سلامت باتری لپ‌تاپ در ویندوز ۱۰ باخبر و پر از اطلاعات بشوید تا اگر باتری سیستم شما در وضعیت قرمز و نابسامانی به سر میبرد هرچه سریع تر آن را به مرکزی در نزدیکی محل سکونت یا محل کار خود ببرید و از تعمیر آن تضمین کامل ببرید تا دچار اتفاقاتی جبران ناپذیر نباشید. در این مقاله مختصصان پارسه آموزش بهرمنده از مطلع شدن سلامت باتری لپ تاپ شما میدهند تا دیگر شما دچار مشکلی نباشید.

شما برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با باتری انواع لپ تاپ ها میتوانید اینجا را کلیک کنید.


بررسی وضعیت سلامت باتری لپتاپ در ویندوز 10

۱_ابتدا ابزار Command Prompt را باز کنید. برای این منظور، عبارت CMD را در منو استارت جست‌و‌جو و روی گزینه‌ی Command Prompt کلیک کنید.
نکته : گزارش در قالب فایلی HTML نمایش داده می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، باید مطمئن شوید که می‌توانید آن را به‌سادگی پیدا کنید.؛ به همین دلیل عبارتی که در زیر قرار داده ایم را وارد کنید
(( %HOMEPATH%/Desktop ))

کد دستوری بالا شما رو شما را به صفحه‌ی دسکتاپ هدایت می‌کند.
۲_ حالا برای ایجاد گزارش کد دستوری زیر را اجرایی کنید
(( powercfg /batteryreport ))

‌ کد دستوری گفته شده ابزار پاورکانفیگ را اجرا و آن را به ارائهی گزارش وضعیت باتری ملزم میکند. اکنون گزارش وضعیت باتری در قالب فایل HTML روی صفحهی دسکتاپ شما در دسترس میباشد .
‌نکته قابل توجهی که در این باره میباشد این است که اگر شما روی فایل دو بار کلیک کنید این فایل در مرورگر سیستم شما باز شود. حالا تمامی اطلاعات راجب به باتری لپ تاپ را میتوانید مشاهده کنید.

‌بررسی وضعیت سلامت باتری لپ تاپ در ویندوز 10 در مک os

نگران نباشید اگر شما کاربری هستید که از لپ تاپ های مک‌بوک استفاده میکنید؛ شما نیز می‌توانید از سلامت وضعیت باتری مطلع شوید و فقط کافی است که از سری های مک بوک os نیز استفاده کرده باشید میتوانید برای مشاهده‌ی وضعیت باتری، وارد منو اپل در بخش بالا سمت چپ شوید و روی گزینه‌ی About This Mac کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد، روی System Report کلیک کنید و در زیر بخش Hardware وارد Power شوید. در این صفحه‌ی جدید، تعداد چرخه‌ی استفاده‌شده‌ و سلامت تخمینی و تمامی تنظیمات فعلی باتری را می‌توانید ببینید. برای مشاهده‌ی نمودار استفاده از باتری در ۲۴ ساعت یا ۱۰ روز اخیر، ابتدا وارد System Preferences و سپس وارد بخش Battery شوید.

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.