وبلاگ

چرا گوشی در هنگام بازی هنگ میکند؟و بررسی دلایل هنگ کردن گوشی در هنگام بازی

با توجه به پیشرفت در صنعت گیم پلی و بازی مخصوصا در رده سنی نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان، گوشی ها و لپ تاپ های مختلفی با حجم کارت گرافیکی بالایی برای این بازی ها و این صنعت طراحی شده است و همین موضوع باعث افزایش  قیمت این لپ تاپ ها و گوشی ها شده است. البته یکی از مشکلاتی که در این موضوع مطرح است این است که برخی از گوشی ها در هنگام بازی هنگ میکنند و سیستم آن ها از کار میافتد و همین موضوع باعث برهم ریختگی و کلافگی کاربران میشوئ ولی متخصصان پارسه سعی کردند در این مقاله دلایل هنگ کردن گوشی در هنگام بازی را به طور اختصار به شما توضیح دهند.

چرا گوشی هنگ میکند؟

شما برای پی بردن و دسترسی به سایر مطالب مرتبط با گوشی و سیستم عامل گوشی میتواند به اینجا مراجعه کنید.

دلایل هنگ کردن گوشی در هنگام بازی و روش بر طرف کردن آن ها

1- حفظ برنامه ها و پاک کردن حافظه

سبک کردن حافظه و پاک کردن برنامه ها کمک زیادی به رفع مشکل هنگ کردن گوشی می کند. البته منظور این نیست که همه اپلیکیشن های موبایل تان را پاک کنید. اما برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنید، تنها حافظه گوشی را اشغال می کنند.

2-پاک کردن حافظه کش

با پاک کردن حافظه کش هم می توانید مشکل هنگ کردن گوشی را برطرف کنید. این روش در اندروید قابل اجراست؛ به این دلیل که اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف، دارای حافظه کش هستند. وارد تنظیمات گوشی شده و قسمت Storage را باز کنید. گزینه Cached Data را انتخاب کنید.

3-قدرت پایین سیستم عامل گوشی

هنگامی که تلفن شما به طور کامل هنگ کرده و کارکرد تمام قسمت ها متوقف شد ، باید تلفن هوشمند خود را خاموش کنید . مدتی صبر کرده و دوباره آن را روشن کنید . این امر هنگامی که با یک برنامه غیر فعال یا حافظه مسدود شده سر کار دارید عالی عمل می کند.

4- مشکلات مربوط به شبکه تلفن همراه یا وای فای

هنگامی که شبکه ضعیف باشد برای راه اندازی برخی از برنامه ها ممکن است زمان بیشتری طول بکشد در نتیجه باعث هنگ کردن گوشی می شود.

مشکلات دسترسی به شبکه در هنگام کار با گوشی

نکته بسیار مهم : در صورتی که گوشی تلفن شما قدرت سیگنال کامل 4G را نشان می دهد اما هنوز هم گوشی هنگ کرده است دلیل این امر می ‌تواند این باشد که تعداد زیادی کاربر به همان ارائه دهنده شبکه وصل شده اند.

5- نصب و فعالیت ویجت ها و انیمیشن های گوشی

برخی از گوشی های اندرویدی الخصوص سامسونگ دارای ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب است و فقط کافی است تا شما آن هارا نصب کنید.با توجه به اینکه این ویجت ها ، انیمیشن ها و غیره باعث کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می شوند.

6-ریست فکتوری

ریست فکتوری را به عنوان آخرین راه حل امتحان کنید. با بازنشانی تنظیمات گوشی به حالت کارخانه، بسیاری از مشکلات و ایرادات نرم افزاری آن حل می شوند. البته پیش از انجام این کار باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

7- روشن بودن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ممکن است بر عملکرد تلفن تاثیر بگذارد .اگر این حالت را برای کاهش مصرف انرژی خود روشن کرده‌اید ، توصیه می شود پس از شارژ کردن گوشی آن را خاموش فعال کنید .

 

اشتراک گذاری:

جهت مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی و یا خرید تجهیزات، شماره تلفن خود را در فرم زیر وارد و ارسال نمایید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره در واستاپ

جهت شرکت در جشنواره، شماره تلفن خود را در کادر زیر وارد نمایید.